تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1402 - 17:41
کد خبر : 144947

استقلال نکونام/ دو تاکتیک نخ نما

استقلال نکونام/ دو تاکتیک نخ نما

آرمان شرق-گروه ورزش:در چنین سیستمی باتوجه به اینکه توپ بیشتر در آسمان است احتمال برخوردها و گرفتن پنالتی هم بالا است و این باعث می شود تا آبی پوشان روی برخورد با بازیکنان حریف در محوطه جریمه حساب ویژه‌ای باز کنند. استقلال فعلا با این تاکتیک عملکرد خوبی از خود نشان داده است و فوتبال درگیرانه و ارسال های بلند تاکنون در تیم نتیجه داده و شاگردان نکونام به صدر چسپیده اند. باید دید که در ادامه استقلال با این تاکتیک شناخته شده چه نتایجی کسب خواهد کرد.

استقلال نکونام/ دو تاکتیک نخ نما

شفقنا ورزشی – استقلال با هدایت جواد نکونام دو تاکتیک نخ نما و روشن دارد ؛ نخست ارسال های بلند و دومی گرفتن پنالتی از حریف و فعلآ این دو تاکتیک به خوبی در تیم جواب داده است.

دربی بزرگ پایتخت اصلا زیبا نبود و به استثنای ارسال های بلند و بی ثمر چیزی به دنبال نداشت.

پیش بینی می شد که بازی زیبایی را شاهد باشیم و تیم ها باتوجه به آمدن VAR دیگر تنها روی فوتبال تمرکز کنند اما نه تنها آمدن این تکنولوژی هیجان را به دربی نیاورد بلکه نفس آن را هم گرفت.

استقلال در فصل جاری با هدایت جواد نکونام نتایج بسیار خوبی کسب کرده است و به لطف ۴ امتیاز کم شده از سپاهان و البته یک امتیاز کسره شده از پرسپولیس و یک بازی باقیمانده این تیم در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد.

استقلال با وجود اعتراض های پیاپی نکونام به عدم جذب بازیکنان مورد نظرش در همه پست ها بازیکنان خوبی در اختیار دارد به طوریکه در خط حمله آرمان رمضانی ، ارسلان مطهری و پیمان بابایی نیمکت نشین بودند و با وجود غیبت مرادمند و ایمان سلیمی بازهم تیم در خط دفاع مشکلی نداشت و شاید بتوان گفت که تنها مشکل تیم نداشتن یک هافبک بازیساز است که البته این هم در سیستمی که نکونام دارد مشکلی نیست.

سیستم جواد نکونام در فصل جاری به ویژه‌ در دربی ارسال های بلند بود به طوریکه شاگردان نکونام ارسال های مستقیم و بلند را برای زدن ضربات سر در دستور کار خود قرار می دهند.

در چنین سیستمی که در فوتبال ایران به سیستم علی اصغری مشهور است از هر جای زمین توپ های بلند ارسال می شود به این امید که مدافعان و مهاجمان بند قد ضربه سر بزنند. این تاکتیک در استقلال فعلا جواب داده است و تیم نکونام با توجه به حضور آرمان رمضانی ، ایمان سلیمی و بلانکو امتیازات لازم را کسب کرده است.

در چنین سیستمی باتوجه به اینکه توپ بیشتر در آسمان است احتمال برخوردها و گرفتن پنالتی هم بالا است و این باعث می شود تا آبی پوشان روی برخورد با بازیکنان حریف در محوطه جریمه حساب ویژه‌ای باز کنند.

در دوران ساپینتو هم‌گرفتن پنالتی از حریفان به یک تاکتیک اصلی تبدیل شده بود و قایدی استاد این کار بود.

استقلال فعلا با این تاکتیک عملکرد خوبی از خود نشان داده است و فوتبال درگیرانه و ارسال های بلند تاکنون در تیم نتیجه داده و شاگردان نکونام به صدر چسپیده اند. باید دید که در ادامه استقلال با این تاکتیک شناخته شده چه نتایجی کسب خواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.