تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 شهریور 1402 - 0:54
کد خبر : 137774

اختلاس سه هزار میلیارد تومانی به سبک مدل ۱۴۰۲

اختلاس سه هزار میلیارد تومانی به سبک مدل ۱۴۰۲

آرمان شرق-گروه سیاست:دادستان عمومی و انقلاب تهران از کشف اختلاس ۲۹ هزار میلیارد ریالی در یکی از بانک‌های دولتی تهران خبر داد. علی صالحی با بیان اینکه مدیر دایره صندوق یک بانک دولتی اقدام به اختلاس نموده اعلام کرد که متهم اصلی پیش از خروج از کشور توسط وزارت اطلاعات بازداشت شدند. دادستان تهران بدون ذکر نام بانک و متهم اصلی این پرونده گفت که مدیر دایره صندوق این بانک پس از هماهنگی با متهم دیگر این پرونده در خارج از شبکهٔ بانکی، تلاش داشت این مبلغ را به ۶۰ میلیون ارز دیجیتال خارجی از نوع تِتِر تبدیل کند.

اختلاس سه هزار میلیارد تومانی به سبک مدل ۱۴۰۲

آرمان امروز : دادستان عمومی و انقلاب تهران از کشف اختلاس ۲۹ هزار میلیارد ریالی در یکی از بانک‌های دولتی تهران خبر داد. علی صالحی با بیان اینکه مدیر دایره صندوق یک بانک دولتی اقدام به اختلاس نموده اعلام کرد که متهم اصلی پیش از خروج از کشور توسط وزارت اطلاعات بازداشت شدند. دادستان تهران بدون ذکر نام بانک و متهم اصلی این پرونده گفت که مدیر دایره صندوق این بانک پس از هماهنگی با متهم دیگر این پرونده در خارج از شبکهٔ بانکی، تلاش داشت این مبلغ را به ۶۰ میلیون ارز دیجیتال خارجی از نوع تِتِر تبدیل کند. او در ادامه افزود که این مدیر بانکی تلاش داشته پس از آن «به صورت غیرقانونی از یکی از مرزهای غربی خارج شود و به کشور اروپایی مدنظر خود برود.»  صالحی گفت که «متهم پرونده با صدور و ثبت دو فقره چک رمزدار در سامانه صیادی در وجه فروشنده رمزارز به مبلغ ۲۹ هزار میلیارد ریال و با استفاده از مهر اختصاصی رئیس شعبه و جعل امضای ویتلاش کرده نقشه خود را عملی کند.

این متهم بانکی، در ارتباط با فروشندگان ارز دیجیتال خود را نمایندهٔ بانک معرفی کرده و گفته که خریداری ارزهای دیجیتال در راستای اجرای سیاست‌های بانک و سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارز است.» س از صدور رای و ارسال پرونده به شعبه اجرای احکام و بعد از برگزاری جلسات و پیگیری‌های متعدد، اموال محکومان شناسایی و توقیف شد و طبق فرآیند مزایده به فروش رفت و در نهایت مبلغی در حدود دو هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال حاصل شد که طبق محاسبات صورت گرفته معادل ۸۷ درصد از مطالبات شکات بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.