تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 مهر 1401 - 22:30
کد خبر : 114287

اتفاقات اخیر در سنندج ؟/ اوضاع خیابان‌های امروز تهران

اتفاقات اخیر در سنندج ؟/ اوضاع خیابان‌های امروز تهران

آرمان شرق-گروه سیاست:خبرگزاری دولتی ایسنا نوشت: در ادامه ناآرامی‌ها و اغتشاشات در استان کردستان که در هفته اخیر شدت بیشتری به خود گرفته است، به دنبال افزایش خشونت‌ها در این شهر امروز چهارشنبه (۲۰ مهرماه) بازاریان و صاحبان کسب و کار در سنندج، سقز و بانه برای دومین بار در این هفته ناچار به تعطیلی مغازه‌های خود شدند. 

آرمان شرق-گروه سیاست:خبرگزاری دولتی ایسنا نوشت: در ادامه ناآرامی‌ها و اغتشاشات در استان کردستان که در هفته اخیر شدت بیشتری به خود گرفته است، به دنبال افزایش خشونت‌ها در این شهر امروز چهارشنبه (۲۰ مهرماه) بازاریان و صاحبان کسب و کار در سنندج، سقز و بانه برای دومین بار در این هفته ناچار به تعطیلی مغازه‌های خود شدند.

اتفاقات اخیر در سنندج ؟/ اوضاع خیابان‌های امروز تهران

خبرگزاری دولتی ایسنا نوشت: طی روزهای گذشته اغتشاشات در سنندج، ادامه داشته و موجب ایجاد ناامنی برای شهروندان شده است.

به گزارش «انتخاب»؛ در ادامه این گزارش آمده است: در ادامه ناآرامی ها و اغتشاشات در استان کردستان که در هفته اخیر شدت بیشتری به خود گرفته است، به دنبال افزایش خشونت‌ها در این شهر امروز چهارشنبه (۲۰ مهرماه) بازاریان و صاحبان کسب و کار در سنندج، سقز و بانه برای دومین بار در این هفته ناچار به تعطیلی مغازه‌های خود شدند.

تجمع های ۵۰ الی ۶۰ نفره در برخی محله ها و خیابان های سنندج، روشن کردن آتش، تخریب برخی اموال عمومی و خدماتی شهرداری، کندن چراغ های برق، بستن برخی خیابان ها و سردادن شعارهای هنجار شکنانه از جمله اقدامات اغتشاشگران در سنندج بوده که با برخورد جدی نیروهای نظامی و انتظامی در استان روبرو شده است.

احمد وحیدی وزیرکشور در سفر روز سه شنبه(۱۹ مهرماه) خود به استان کردستان، اغتشاشات اخیر استان را حمایت شده و هدایت شده به دست گروهک‌های ضد انقلاب کومله، دموکرات و پژاک اعلام کرد و گفت: این اغتشاشات اگرچه ناچیز بوده اما موجبات ناامنی مردم را فراهم کرده و این در حالی است که مردم کردستان ناامنی را تاب نمی آورند و هوشیارنه با حضور خود در میدان دشمن را به عقب می رانند.

وی با حضور در بین علمای اهل سنت و تشیع استان کردستان اعلام کرد که دشمن نمی تواند محبت اهل بیت را که ریشه در دل مردم دارد از وجود ما خارج کند و امروز ایران اسلامی مقتدرتر از همیشه در برابر خیال خام و هجمه‌های باطل دشمنان ایستاده است.

در روزهای اخیر اغتشاشات و تجمعات اعتراضی در سنندج شدت گرفت به طوری که دو کشته و چندین زخمی بین مردم و نیروهای انتظامی به جا گذاشته شد.

تصویری که در فضای مجازی منتشر شد نشان می داد که یک شهروند سنندجی سوار بر خودرو پراید خود در خیابان پاسداران و در حال عبور از بین معترضان بوده که با ضرب گلوله کشته شده است.

سردار آزادی فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان، عاملان این قتل را عوامل ضد انقلاب و ادامه پرونده کشته سازی به دست دشمنان و گروهک های ضد انقلاب اعلام کرد.

همچنین پیکر شهید بامدی نیز که در درگیری های روز شنبه به شهادت رسید، روز یکشنبه صبح در خیابان فردوسی سنندج تشییع شد.

ایسنا نوشت: امروز در برخی نقاط شهر از جمله دانشگاه تهران برای زمان محدودی تحرکاتی صورت گرفت که بلافاصله با دخالت نیرو‌های فراجا و بدون اینکه به خشونت کشیده شود شرایط عادی برقرار شد. در برخی نقاط نظیر خیابان فلسطین شمالی تجماعت محدودی برگزار شد، اما تجمعات پراکنده روز چهارشنبه تهران بر خلاف تجمعات قبلی از ۲۰ نفر تجاوز نکرد و به نحوی پراکنده بود که حتی به دخالت نیرو‌های انتظامی حاضر در محل نیز منتهی نشد.

ایسنا نوشت: با وجود فراخوان‌های صورت گرفته برای برگزاری تجمعات اعتراضی در روز چهارشنبه، تهران امروز روز نسبتا آرامی را پشت سر گذاشت.

در ادامه این گزارش آمده است: طی روزهای اخیر فراخوان‌هایی برای برگزاری تجمعات اعتراضی در روز چهارشنبه اعلام شد که علی رغم اطلاع رسانی صورت گرفته برای آن تهران امروز روز آرامی را پشت سر گذاشت.

البته امروز در برخی نقاط شهر از جمله دانشگاه تهران برای زمان محدودی تحرکاتی صورت گرفت که بلافاصله با دخالت نیروهای فراجا و بدون اینکه به خشونت کشیده شود شرایط عادی برقرار شد.

گزارش های میدانی از سطح شهر تهران از حضور پرتعداد نیروهای انتظامی و آرامش نسبی معابر و نقاط اصلی شهر حکایت دارد.

در برخی نقاط نظیر خیابان فلسطین شمالی تجماعت محدودی برگزار شد اما تجمعات پراکنده روز چهارشنبه تهران بر خلاف تجمعات قبلی از ۲۰ نفر تجاوز نکرد و به نحوی پراکنده بود که حتی به دخالت نیروهای انتظامی حاضر در محل نیز منتهی نشد.

حضور نیروهای انتظامی از زمان آغاز فراخوان که ساعت ۱۲ ظهر اعلام شده بود بر خلاف دفعات قبل بسیار کمرنگ تر از گذشته به نظر می رسید و ترددهای مردم نیز در مراکز شهر اگرچه مانند روزهای عادی به نظر نمی رسید و تراکم بیشتری داشت اما آرام بود .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.