تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1402 - 14:40
کد خبر : 136025

آموزش مراحل ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی

آموزش مراحل ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی

۰ تا ۱۰۰ آموزش مراحل ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی + راهنمای کامل اموزش مرحله به مرحله نحوه عضویت و ورود به سایت سامانه مودیان رایگان

آموزش مراحل ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی

استفاده از سامانه مودیان برای اغلب کسب و کارها و اصناف در کشور ما ضرورت دارد. از این رو بسیاری از کسب و کارها و مشاغل در حوزه های مختلف برای نصب برنامه و ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی اقدام کرده اند. در خصوص بهبود فرایند استفاده از این سامانه باید به مراحل ثبت نام در آن دقت داشته باشید و این فرایند را با دقت عمل بالایی پشت سر بگذارید. در این بخش کلیه این مراحل را بررسی می کنیم.

نحوه ثبت نام در سامانه مودیان

اداره مالیات اهداف متعددی برای راه اندازی این سامانه در سطح کشور داشته است که از مهمترین آن ها می توان به جلوگیری از فرار مالیاتی توسط کسب و کارهای موجود در کشور اشاره کرد. از این رو کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی ناگزیر به ثبت نام در این سامانه خواهند بود. پیش از ثبت نام در سامانه مالیات باید مشخص شود که آیا به عنوان مودی محسوب می شوید و آیا قوانین تصویب شده شامل کسب و کار شما می شود یا خیر؟ در این خصوص باید به فهرست کلیه اصناف و کسب کارهای مشمول ثبت نام در سامانه مودیان دقت داشته باشید. پس از این امر باید به ترتیب به مراحل زیر بپردازید.

ورود به سامانه

در بخش اول از مراحل ثبت نام در سامانه مودیان باید وارد سامانه tp.tax.gov.ir شوید. این سایت را از طریق مرورگرهای فایرفاکس و کروم باز کرده و گزینه ورود به سامانه مودیان را در صفحه باز شده پیدا کنید. روش ثبت نام مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی در هر یک از بخش های این سامانه متفاوت است. از این رو باید نحوه ثبت نام هر یک را به صورت مجزا بررسی کنیم.

ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی

ثبت نام اشخاص حقیقی در سامانه مودیان

نحوه ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی ۱۴۰۲ بسیار ساده انجام می شود؛ در این راستا باید کلمه ثبت نام را انتخاب کرده و در پنجره پیش رو، فیلدهای موجود را پر کنید. کد ملی، کد فراگیر، شناسه های ملی و… همگی در این فیلدها وارد می شوند. پس از تکمیل کلیه اطلاعات مورد نیاز و وارد کردن کپچا وارد مرحله بعد خواهید شد. در این بخش پیامی برای شماره تماس وارد شده در بخش اطلاعات شما ارسال خواهد شد که به منظور تکمیل فرایند ثبت نام باید آن را در فیلد موجود وارد نمایید.

ثبت نام اشخاص حقوقی در سامانه مودیان

مراحل ثبت نام در سامانه مودیان برای اشخاص حقیقی و حقوقی کمی تفاوت دارد. اشخاص حقوقی ابتدا باید نسبت به ثبت شرکت اقدام کنند. در این زمینه ثبت نام خودکار برخی از شرکت ها در سامانه مودیان انجام می شود که سبب سهولت در ثبت این اشخاص خواهد شد. این اشخاص پس از ثبت شرکت، یک کد و رمز را در قالب اس ام اس از سامانه مودیان دریافت کرده و از این طریق وارد صفحه خود می شوند. در صورتی که ثبت نام شما از طریق شرکت به صورت خودکار انجام نشده باشد، باید اطلاعات خود را مشابه با روش ثبت نام اشخاص حقیقی وارد نمایید.

پیش ثبت نام و ثبت نام نهایی سامانه مودیان

نحوه ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی با در نظر گرفتن نوع کسب و کار و شخص حقیقی و حقوقی مشخص می شود. پس از تکمیل اطلاعات هر یک از مودیان در صفحه بعدی وارد کادری می شوند که فرمی برای تایید نهایی در اختیار آن ها قرار می دهد. در این بخش باید کد پستی و کد امنیتی وارد شده در فیلدهای مورد نظر وارد کرده و کد و رمز ارسال شده برای شماره همراه خود را ارسال نمایید. سپس در بخش بعدی اطلاعات وارد شده مودیان در مراحل پیشین در کادری ارائه می شود که باید از صحت آن ها اطمینان حاصل کنید. در این مرحله امکان ویرایش اطلاعات وارد شده را نیز خواهید داشت.

ورود به سامانه مودیان

پس از تکمیل مراحل ثبت نام در سامانه مودیان می توانید وارد سامانه شده و از کلیه قابلیت ها و امکانات موجود در آن استفاده به عمل آورید. در خصوص ورود به این سامانه کدها و رمزهای یک بار مصرفی برای تلفن همراه شما ارسال می شوند که باید از آن ها برای ورود به سامانه استفاده کنید. پس از ورود به سامانه در منوی سمت راست کلیه قابلیت های برنامه را مشاهده خواهید کرد که در استفاده بهتر از این سامانه به شما کمک می کنند.

مراحل ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی

مراحل تکمیل ثبت نام در سامانه مودیان

نحوه ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی با تکمیل فرایند ثبت نام در این سامانه همراه است. در این زمینه باید نسبت به دریافت برخی قابلیت ها اقداماتی انجام دهید. از میان آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. در وهله اول باید گواهی های مربوط به امضای دیجیتال را برای استفاده از این نمادهای الکترونیکی دریافت کنید. برای این منظور به سایت www.gica.ir وارد شوید.
  2. در مراحل ثبت نام در سامانه مودیان باید به استخراج کلید عمومی ورود به این برنامه نیز دقت داشته باشید. در این زمینه نیز برنامه ها و سایت های متعددی فعالیت دارند.
  3. تعیین شعب مرتبط با شناسه های یکتا نیز جایگاه مهمی در این مراحل مهم دارد. برای این منظور باید به بخش عضویت شناسه های یکتا در سامانه خود وارد شوید.
  4. در مرحله پایانی پس از اعمال این تغییرات باید بر روی گزینه تایید بزنید و فرایند ثبت نام خود را تکمیل کنید.

این فرایند تکمیلی به منظور عضویت در این سامانه انجام می شود و باید با دقت بالایی به هر یک از مراحل مربوط به آن رسیدگی کنید.

جمع بندی

در این بخش به بررسی نحوه ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی پرداختیم که یکی از مهمترین اطلاعات مورد نیاز برای مشمولین سازمان مالیات به شمار می روند. در خصوص استفاده بهتر از این سامانه باید با روش عضویت در آن نیز آشنایی داشته باشید که در بخش هایی از این مطلب به بررسی این موضوع مهم نیز پرداختیم و برخی از مراحل عضویت در این سامانه را بررسی کردیم. دقت عمل در مراحل ابتدایی ثبت نام در این سامانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و کیفیت استفاده از برنامه را افزایش می دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.