تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آبان 1402 - 13:07
کد خبر : 142323

آشنایی با انواع زیرپوش و عرقگیر مردانه و کاربرد آنها

آشنایی با انواع زیرپوش و عرقگیر مردانه و کاربرد آنها

زیرپوش مردانه یا عرق گیر مردانه یکی از انواع لباس های زیر مردانه است که آقایان در زیر پیراهن یا بلوزهای خود می پوشند. شرق، فروشگاه اینترنتی لباس زیرمردانه و زنانه که بهترین لباس های زیر را با تنوع و کیفیت بالا عرضه می کند.

زیرپوش مردانه از انواع لباس زیر مردانه محسوب می شود که ارتباط مستقیمی با پوست انسان دارد. از این رو باید از بهترین و سازگارترین جنس با پوست انتخاب شود. در این میان ممکن است برخی افراد با بعضی مدل ها احساس راحتی بیشتری داشته باشند، پس دو آیتم جنس و مدل در هنگام انتخاب و خرید زیرپوش مردانه تأثیر بسزایی دارد. تیم پژوهشی فروشگاه شرق در این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا با انواع عرقگیر مردانه و کاربرد انواع زیرپوش مردانه آشنا شوید تا بتوانید با آگاهی بالا بهترین خرید عرقگیر مردانه را داشته باشد.

آشنایی با انواع زیرپوش و عرقگیر مردانه و کاربرد آنها

زیرپوش یا عرقگیر مردانه چیست؟

خرید زیرپوش مردانه از جمله خرید لباس زیر مردانه است که آقایان در زیر پیراهن یا بلوزهای خود به عنوان عرقگیر از آنها استفاده می کنند. انواع زیرپوش مردانه در فصول مختلف سال کاربرد دارد که به عنوان مثال در فصل گرما به منظور جذب رطوبت و خنک نگه داشتن بدن و در فصل سرما به جهت گرم نگه داشتن بدن استفاده می شود و باید حتماً در طول روز در زیر لباس اصلی پوشیده شوند. تولیدکنندگان لباس زیر نیز در تلاشند تا انواع عرقگیر مردانه را از جنس های نخ و پنبه که بیشترین سازگاری را با پوست دارند، تولید کنند. نگران دیده شدن آنها نباشید چرا که میزان ضخامت این لباس ها بسته به فصل و گرم و سرد بودن هوا، به اندازه ایست که اصلاً از زیر لباس نمایان نیستند و براحتی می توانید در مجالس و مهمانی ها از یک عرقگیر مردانه نخ و پنبه با خیال راحت استفاده نمایید.

انواع زیر پوش مردانه و کاربرد آنها

۱- زیرپوش آستین بلند

این عرقگیرها در گذشته به دلیل اینکه سیستم گرمایش به وفور در دسترس عموم قرار نداشت، بسیار مورد استفاده قرار می گرفت. در قدیم بیشتر آقایان از زیرپوش های آستین بلند در زیرلباس های اصلی چه در منزل و چه در بیرون برای گرم نگه داشتن بدن استفاده می کردند. امروزه نیز این مدل زیرپوش ها هنوز جزو پرطرفدارترین انواع زیرپوش مردانه محسوب می گردند. خصوصاً برای افرادی که در هوای سرد، احساس سرمای بیشتری می کنند و یا کسانی که در مناطق سردسیر زندگی می کنند، مورد مصرف بیشتری دارد. بسیاری از آقایان نیز زیرپوش آستین بلند را در روزهای سرد سال به عنوان لباس خانگی در منزل به همراه یک شلوار ضخیم استفاده می نمایند.

۲- زیرپوش آستین کوتاه یا یک ربع

این مدل عرقگیر مردانه با آستین های کوتاه یا یک ربع مانند تیشرت های تابستانی با ضخامت بسیار کمتر می باشند و بسته به طرح و رنگ آن ها بعضاً می توان در منزل نیز از آنها به عنوان لباس خانگی استفاده نمود. زیرپوش آستین کوتاه برای افرادی که در ناحیه زیر بغل بیشتر عرق می کنند بسیار مناسب است چرا که این زیرپوش ها با جذب رطوبت زیر بغل، باعث خنک ماندن آن ناحیه و مانع از به وجود آمدن بوی بد می گردند. بسیاری از آقایان این مدل زیرپوش را در روزهای سرد سال در زیر لباس های مهمانی خود نیز استفاده می کنند. چرا که علاوه بر گرم نگه داشتن بدن، حتی رطوبت ناچیز زیربغل را هم جذب می کند.

۳- زیرپوش آستین حلقه ای

این مدل زیرپوش ها به دلیل اینکه هیچ رد و نشانی از آنها بر روی پیراهن های رسمی دیده نمی شود، بیشتر در هنگام پوشیدن لباس های رسمی و مهمانی مورد استفاده قرار می گیرند. از لحاظ جذب رطوبت زیر بغل می توان گفت بسیار ضعیف عمل می کنند ولی اگر حلقه ی آستین آن تقریباً چسبیده به بدن باشد، می تواند تا حدودی نقش یک زیرپوش آستین دار را ایفا نماید. بیشتر ورزشکاران در هنگام تمرین به دلیل اینکه زیرپوش آستین حلقه ای بخش زیادی از بدن را می پوشاند و در عین حال با خالی بودن قسمت حلقه آستین باعث خنک ماندن بدن می شود، از این مدل زیرپوش مردانه با طرح و رنگهای مختلف به عنوان لباس ورزشی استفاده می نمایند.

۴- زیرپوش رکابی

این مدل زیرپوش به دلیل اینکه آستین ندارد و بندهای رکابی مانندی دارد، عضلات بالاتنه را بیش از پیش نمایان می کند و بسیاری از آقایان زیرپوش رکابی را در منزل به عنوان لباس راحتی به تن می کنند. از آنجا که این مدل زیرپوش آستین نداشته پس جذب رطوبت در ناحیه زیربغل صورت نمی گیرد و فقط در قسمت کمر، سینه و شکم اگر تعریق صورت گیرد، جذب نموده و بدن را خنک نگه می دارد. در هنگام خرید رکابی مردانه باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر در زیر پیراهن یا تیشرت های نازک استفاده شود، خطوط آن دیده خواهد شد. پس اگر جزو افرادی هستید که تمایلی به نمایان شدن زیرپوش خود ندارید، بهتر است از این مدل در زیر لباس های ضخیم تر استفاده کنید.

۵- زیرپوش ورزشی

این مدل از زیرپوش مردانه گاهی مانند تاپ های ورزشی با بندهایی شبیه به زیرپوش رکابی ولی با یقه های جمع تر و گاهی با یقه های گرد و بندهای پهن می باشد و با الیاف مختلفی نیز تولید می گردد. بیشتر مورد مصرف این زیرپوش ها در هنگام ورزش و تمرینات ورزشی است. بسیاری از این زیرپوش ها باعث تعریق بیشتر می گردند اما در عین حال از جذب رطوبت خوبی نیز دارا می باشند. جنس آن بسیار لطیف و سبک می باشد. این زیرپوش ها برای استفاده در زیر لباس های رسمی اصلاً مناسب نخواهند بود چرا که اصل مدل آنها آزاد است. در حالیکه زیرپوش مناسب زیر پیراهن های رسمی باید تا حدودی چسبیده باشد تا لباس خوش فرم تر دیده شود.

۶- زیرپوش کاپیتان

انواع عرقگیر مردانه دست شما را برای انتخاب کاملاً باز گذاشته است؛ یکی از چندین مدل عرقگیر مردانه، زیرپوش کاپیتان یا زیرپوش فیتنس می باشد. این مدل زیرپوش ها در قسمت سرشانه به گردن نزدیک تر و در قسمت پشت نیز بیشتر بخش وسطی شانه و کمر را می پوشانند. یعنی جایی که بازو ها به بدن متصل می شوند کاملاً باز هستند. این مدل از انواع زیرپوش مردانه مانند زیرپوش های ورزشی مناسب زمانیست که می خواهید ورزش کنید و بدن شما به دلیل تحرک و تعریق بسیار نیاز به گردش هوای بیشتری دارد. پس باید از زیرپوش هایی که آزادتر و بازتر هستند استفاده نمایید. میزان گشادی این مدل زیرپوش ها و زیرپوش ورزشی به سایزی که انتخاب می کنید بستگی دارد، می تواند تنگ تر و یا گشادتر باشد.

۷- زیرپوش یقه خشتی

خرید زیرپوش مردانه با یقه خشتی بیشتر توسط ورزشکارانی که می خواهند قسمت سرشانه آنها پهن تر دیده شود صورت می پذیرد. این مدل زیرپوش مردانه با یقه کاملاً خشتی و بندهایی باریک تر از زیرپوش رکابی، عضلات سرشانه را کاملاً آزاد گذاشته و آن ها را بیشتر نشان می دهد. جذب رطوبت در این مدل از عرقگیرها فقط در قسمت زیر سینه، شکم و کمر است. اگر در هنگام ورزش می خواهید از این زیرپوش ها استفاده کنید حتماً یک حوله ی کوچک جهت خشک کردن بالاتنه ی خود به همراه داشته باشید.

۸- زیرپوش یقه گرد

عرقگیر یقه گرد بیشتر برای لباس های رسمی که پیراهن های دکمه دار هستند و می خواهید دکمه ی یقه را از ابتدا تا انتها ببندید مناسب تر می باشند. اما برخی از جوانان این مدل زیرپوش ها را در زیر پیراهن های اسپرت می پوشند و دکمه ی آن ها را کاملاً باز می گذارند. زیرپوش های یقه گرد در مدل های آستین دار، آستین کوتاه و آستین حلقه ای و حتی رکابی یا کاپیتانی نیز تولید می شوند.

۹- زیرپوش یقه هفت

این مدل از زیرپوش مردانه نیز مانند عرقگیر یقه گرد، می تواند در مدل های آستین دار، آستین کوتاه، آستین حلقه ای و یا رکابی تولید و عرضه گردند. اما تفاوتی که این زیرپوش با مدل یقه گرد دارد اینست که در قسمت یقه شما می توانید دکمه ی بالای پیراهن خود را باز بگذارید یا اگر بلوز یا تیشرتی بپوشید که یقه هفت یا با یقه ی بازتر می باشد، زیرپوش یقه هفت انتخاب خوبیست.

۱۰- زیرپوش گنی

یک مدل کاملاً متفاوت از انواع زیرپوش مردانه وجود دارد که برای افرادی مناسب است که یا در قسمت ناحیه شکم به تازگی جراحی داشته اند یا دارای شکم های بزرگی می باشند و می خواهند با لباس رسمی خوش اندام تر دیده شوند. به این مدل زیرپوش مردانه، زیرپوش گنی گفته می شود و مانند گن های زنانه قسمت شکم و پهلوها را جمع می کند و اندام را زیباتر نشان می دهد. ورزشکارانی که در رشته های ورزشی سنگین مانند وزنه برداری فعالیت می کنند نیز از این مدل زیرپوش ها برای نگه داشتن عضلات کمر خود استفاده می نمایند. شایان ذکر است که این زیرپوش ها از جنس نخ و پنبه نیستند و عموماً با جنس های کشی الاستیکی جهت دوام بیشتر تولید می گردند.

جمع بندی

زیرپوش مردانه یکی از انواع لباس های زیر مردانه است که هم در هوای گرم و هم در هوای سرد مورد مصرف بسیاری دارد. حالا که با کاربرد هر کدام آشنا شدید وقت آن رسیده تا با انتخاب صحیح، زیرپوش مردانه مورد نیاز خود را خریداری نمایید. برای خرید اینترنتی لباس زیر مردانه از جمله خرید زیرپوش مردانه، شورت مردانه می توانید به سایت فروشگاه شرق مراجعه نمایید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.