تاریخ انتشار : شنبه 25 اردیبهشت 1400 - 16:08
کد خبر : 68438

پزشکیان:اندیشه را باید با اندیشه جواب داد، نه با محدودیت و بگیر و ببند

پزشکیان:اندیشه را باید با اندیشه جواب داد، نه با محدودیت و بگیر و ببند

ارمان شرق- وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت اصلاحات در ادامه با اشاره به موضوع یارانه ها گفت: باید یارانه ها را به معنای واقعی هدفمند کنیم و بخشی از آن را که به ثروتمندان می دهیم، قطع کنیم و آن را به سمت بخش های فقیر جامعه سوق دهیم، در این صورت، می توانیم به آسانی مشکلات مسکن، معیشت و نداری مردم و مسائل اشتغال را حل کنیم.باید درد توده های مردم و مظلومان را لمس کرد و از آنجا که من خودم را از آنان می دانم و درد کشیده ام، امیدوارم بتوانم صدای آنان باشم و برای همه مردم و همه قومیت ها، گام های لازم برای تأمین حقوق شان بردارم.

یک داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: نمی شود با مدیرانی که سال ها مسئولیت داشته و مسبب مشکلات هستند بمشکلات را رفع کرد. آزموده را آزمودن خطاست.

اندیشه را باید با اندیشه جواب داد، نه با محدودیت و بگیر و ببند

دکتر مسعود پزشکیان امروز با حضور در وزارت کشور، ضمن ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در کنفرانس خبری خود با تأکید بر اینکه جلوی اندیشه را نمی شود بست و آن را محدود کرد، گفت: باید اندیشه را با اندیشه پاسخ دهیم، زیرا تا زمانی که تقاضا وجود دارد، عرضه هم وجود خواهد داشت و باید برای مواجهه با عرضه های مختلف، تدابیر و آموزش های لازم ارائه کنیم تا ضمن استفاده از مزایا و ظرفیت های موجود، در برابر انحرافات و آسیب های احتمالی، پاسخ قانع کننده ای را بدهیم؛ فضای قبل از انقلاب، امکان چنین عملکردی را نشان می دهد، لذا، امکان جلوگیری از فضای مجازی وجود ندارد و اصلاً جلوگیری، معنا ندارد و من با آن مخالفم.

وفاداری به همسر و یادی از او/زنان و ظرفیت های آنان را باور کنیم

دکتر پزشکیان با اشاره به سابقه آشنایی و همراهی همسرشان که ۲۷ سال پیش فوت کردند و تا امروز پرستاری فرزندانش به عهده خود او بوده و تا امروز به آن مرحومه وفادار مانده است، تأکید کرد: اگر زنان و ظرفیت های آنان را باور کنیمز، نه تنها چیزی کمتر از مردان ندارند، بلکه در بسیاری از عرصه های توانمندی بالاتری از مردان نیز دارند و اگر ما دولت را به دست بگیریم، بستر برای شکوفایی و نمایش این ظرفیت ها، فراهم خواهیم کرد.

حضور با قدرت در صحنه انتخابات

وی با اشاره به اینکه با قدرت و تا پایان در صحنه انتخابات خواهد ماند، گفت: اگر نامزدی از جبهه اصلاحات طبق نظرسنجی ملی، و دارای بیشتری از من باشد، به نفع او کنار می کشم و برای پیروزی او تلاش می کنم.

حل مشکلات مسکن، معیشت و نداری مردم و مسائل اشتغال

وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت اصلاحات در ادامه با اشاره به موضوع یارانه ها گفت: باید یارانه ها را به معنای واقعی هدفمند کنیم و بخشی از آن را که به ثروتمندان می دهیم، قطع کنیم و آن را به سمت بخش های فقیر جامعه سوق دهیم، در این صورت، می توانیم به آسانی مشکلات مسکن، معیشت و نداری مردم و مسائل اشتغال را حل کنیم.
وی با اشاره به اینکه من، اول امیدم به خدا و سپس به مردم است، گفت: باید درد توده های مردم و مظلومان را لمس کرد و از آنجا که من خودم را از آنان می دانم و درد کشیده ام، امیدوارم بتوانم صدای آنان باشم و برای همه مردم و همه قومیت ها، گام های لازم برای تأمین حقوق شان بردارم.

رون رفت از مشکلات با اتکای به علم

مسعود پزشکیان اظهار کرد: آنچه من را مصمم به حضور در انتخابات کرده، این است که تصور می کنم تنها راه برون رفت از مشکلات اتکا به علم و انسان هایی است که با این باور اتکا به علم و دانش، می توانند به حل مشکلات کمک کنند و مشارکت همه جانبه ای ایحاد کنند. باید از همه ظرفیت های کشور و ایرانیان داخل و خارج از کشور استفاده کرد.

تنش زدایی در سیاست خارجی/با دوستان مروت با دشمنان مدارا

وی ادامه داد: معتقدم بدون دانش و آگاهی هر تصمیمی منجر به مشکلات امروز کشور می شود. بدون مشارکت مردم و تعامل با مردم امکان برون رفت از این مشکلات نداریم. باور کنیم همه ایرانیان می توانند مشکلات را حل کنند.بدون همه اقوام و با اتکا به یک گروه و دسته و جناح امکان حل مشکلات وجود ندارد. روند تفرقه و اختلافات و تنش داخلی و تنش با همسایگان را حل کنیم ،زیرا با تنش نمی توان به توسعه رسید. با حذف و زندان کردن، جنگ و محروم کردن به جایی نمی رسیم. باید درد و نیازهای مردم را بفهمیم و با تمام وجود باید دردهای آنها را پیگیری کنیم. به جای اینکه مشکل مردم را حل کنیم نباید مردم را بزنیم.
وی اضافه کرد: هیچ کشوری در دنیا نتوانست با تنش به جایی برسد. قطعاً باید با تنش زدایی در کشور و خارج از کشور مشکلات را از بین ببریم به قول حافظ نه توصیه می کنند اسایش دو گیتی ، تقسیر این دو حرف است با دوستان مروت ،با دشمنان مدارا. قبول کنیم که با جنگ، درگیری، اختلاف، حذف کردن و پنهان کردن ،امکان اینکه به جایی برسیم وجود ندارد. در هیچ تاریخ ملتی و جامعه امکان نداشت گروهی به اجبار توانسته باشند مملکتی را اداره کرده باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر سیستم را درست کنیم، با فساد و رانت مقابله می شود، تصریح کرد: اگر FATF داخلی را پیاده کنیم، رانت خواران نمی توانند پول خواری کنند. اگر یارانه ها را به افراد راحت طلب و ثروتمند نداده و به نیازمندان بدهیم، مشکلات معیشتی اقشار ضعیف بهبود می یابد. نمی شود با افرادی که سال ها مسئولیت داشته و مسبب مشکلات هستند راه را ادامه داد. باور غلطی است که فکر کنیم این افراد می توانند مشکلات را حل کنند. آزموده را آزمودن خطاست. باید به جوانان و زنان و همه اقوام اتکا کرد.

پزشکیان در پاسخ به پرسش که به نفع چه کسی کناره گیری می کند، گفت: من با قدرت در صحنه هستم اما اگر اقبال مردم در جبهه اصلاحات براساس نظرسنجی های ملی به یک نفر زیادتر باشد، گفته ام به نفع آن فرد کنار می روم. اشتباه است که گفته شود نامزد پوششی جهانگیری هستم.

پزشکیان گفت: تمام امکاناتی که در کشور و حتی خارج از کشور داریم برای معضلات موجود راه حل ارائه دهند تا مشکلات را از بین ببرند بدون دانش، علم و آگاهی هر تصمیمی در این مملکت بگیریم منجر به چیزی خواهد شد که الان با آن مواجهیم. باید بدانیم در این مسیر بدون مشارکت و تعامل با مردم امکان برون‌رفت از مشکلات وجود ندارد باید باور کنیم که کشور را همه کسانی که ایرانی هستند می‌توانند اداره کنند و این ایران است که با قومیت‌های مختلف رنگ ها، زبان ها و گویش های مختلف هستند که کشور را درست کرده‌اند بدون اینها و با اتکا به یک جناح و یک دسته امکان اینکه از این وضعیت خارج شویم وجود ندارد.

پزشکیان با تاکید بر اتکا به مردم و با مردم بودن اظهار کرد: این فقط می تواند مشکلات را حل کند و برای این کار چاره‌ای نداریم جز اینکه روند تفرقه و اختلافات موجود در کشور، تنش داخلی و تنش با همسایگان را از بین ببریم. نمی‌شود با دعوا و تنش به فکر توسعه و آینده کشو
این داوطلب ریاست جمهوری تاکید کرد: باید درد مردم را بفهمیم و نیازهای آنان را بدانیم و خود را خدمتگزار مردم بدانیم. با تمام وجود باید بین مردم عشق ورزیدن دردهای آن را پیگیری کنیم و وقتی مشکل دارند به جای اینکه آنها را بگیریم بزنیم و به زندان کنیم باید آنان را درک کنیم.
برای مبارزه با فساد باید ریشه ای عمل کنیم

وی افزود: من یک بار نایب رئیس بودم و بانک‌ها موسسات ما پول مردم را گرفته بودند و به جای حل مشکلات در خیابان آنها را می‌زدند ما می توانیم این را برعکس کنیم نهایتاً این فساد بی اعتمادی و آن چیزی که در کشور وجود دارد را اینگونه رفع کنیم. معتقدم اگر سیستم را درست کنیم مشکلات در عرض ۶ ماه تا یکسال حل شده و امکان ندارد به راحتی بتوان پول خورد و دزدی کرد.

پزشکیان تاکید کرد: اگر اف‌ای‌تی‌اف داخلی را اصلاح کنیم دیگر رانت‌خواران نمی‌تواند حضور پیدا کنند و پول ها گم نمی‌شود و امکان ندارد گاهی ۷۰ هزار میلیارد تومان پول معلوم نیست به کجا رفته باشد پول‌ها را بردند و خوردند و ما نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است ۱۰ هزار میلیارد ۸۰۰۰ میلیارد و ۷ هزار میلیارد تومان پول غیب می شود و افتخار می‌کنیم که خوردند.

وی افزود: اگر بتوانیم یارانه هایی که حدود ۲ هزار میلیارد تومان است به افرادی که راحت طلب در خانه های میلیاردی زندگی می‌کنند پرداخت نکنیم و به کسانی که نان شب ندارند بدهیم آنها دیگر مجبور نیستند دست برای تامین زندگی روزمره دست به کارهایی بزنند که حتی آوردن اسم آن هم درست نیست.

پزشکیان اظهار کرد : دست به دست هم خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد مشکلات مردم را رفع کنیم و

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری درباره برنامه خود در حوزه مسکن گفت: در رابطه با بحث مسکن آنچه فکر می کنم می توانیم یارانه هایی که افراد ثروتمند می دهند را کنار بگذاریم به آنانی بدهیم که نان شب را ندارند و این پول را آزاد کنیم قطع یقین می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.