تاریخ انتشار : سه شنبه 22 فروردین 1402 - 21:51
کد خبر : 127968

دلار در بازار نایاب شد؟/ خط و نشان بانک مرکزی

دلار در بازار نایاب شد؟/ خط و نشان بانک مرکزی

آرمان شرق-گروه اقتصاد:بانک مرکزی در خصوص فروش ارز خارج از سامانه های رسمی و فراتر از محدوده نرخ های مجاز به فعالان بازار هشدار داد.

دلار در بازار نایاب شد؟/ خط و نشان بانک مرکزی

دلار در بازار نایاب شد؟

دلار چند روزی است که در یک محدوده خاص در حال نوسان است. خبری از خریداران بزرگ در بازار نیست. برخی از معامله گران مدعی بودند دلار در بازار نایاب شده است.
دلار در بازار نایاب شد؟ /سکه وارد کانال جدید شد

به گزارش اقتصادنیوز ،بازیگران ارزی تهران در بازار ارز امروز سه شنبه ۲۲ فروردین ماه برخلاف مسیر روز گذشته شنا کردند. آن طور که سایت ها و کانال ها اعلام کرده اند نرخ دلار در بازار دیروز پایین آمد اما در معاملات نقدی امروز مسیر رشد را دنبال کرد.

خبری از خریداران بزرگ دلار نیست

البته چند روزی است که دلار در یک محدوده خاص در حال نوسان است. خبری از خریداران بزرگ در بازار نیست. برخی از معامله گران مدعی بودند دلار در بازار نایاب شده است.

از نگاه فعالان اقتصادی یکی از دلایل رشد قیمت اسکناس آمریکایی در تهران ناشی از سیگنال صعودی دلار هرات به تهران بود. گفته می شود بازیگران ارزی هرات امروز شاهد رشد اسکناس آمریکایی بوده اند.

نوسان صعودی قیمت دلار در مرکز مبادله

در بازار رسمی هم نرخ دلار مسیر رشد را دنبال کرد.قیمت دلار مبادله ای امروز سه شنبه ۲۲ فروردین ماه در محدوده ۴۱ هزار  ۷۱۲ تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با روز قبل نزدیک به ۲۵۰ تومان افزایش را نشان می دهد.

نرخ یورو اسکناس هم امروز برخلاف دلار مسیر نزول راد دنبال کرد. آن طور که مرکز مبادله اعلام کرده نرخ یورو امروز ۱۵۱ تومان کاهش را ثبت کرده و بر روی سطح ۴۵ هزار و ۲۱۱ تومان قرار گرفته است. ا

قیمت درهم امارات نیز همانند نرخ دلار  با رشد قیمت ۶۰ تومانی در سطح ۱۱ هزار و ۳۵۸ تومان اعلام شده است.

نرخ حواله دلار امروز تا سطح ۳۷ هزار و ۹۲۰ تومان بالا رفت. روز گذشته دلار حواله ای در سطح ۳۷ هزار و ۷۲۰ تومان به کار خود پایان داده بود.

یورو حواله نیز امروز در مقایسه با روز قبل نزولی شد و با ۴۱ هزار و ۱۰۱ تومان به فروش رسید. قیمت درهم حواله نیز ۱۰ هزار و ۳۲۵ تومان اعلام شده است.

قیمت طلا صعودی شد

قیمت اونس طلا در بازار امروز کانال ۲ هزار دلار که در روزهای گذشته از دست داده بود را پس گرفت. قیمت طلای جهانی ظهر امروز در محدوده ۲ هزار و یک دلار به فروش رسید که نسبت به روز قبل ۱۲ دلار افزایش را نشان می دهد .

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز با ۶۳  هزار و ۷۰۰ تومان افزایش نسبت به روز قبل در محدوده ۲ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش رسید.

سکه وارد کانال جدید شد

قیمت سکه امامی در سایت کانون صرافان ایرانیان برخلاف روز گذشته  مسیر صعود را دنبال کرد. آن طور که سایت مذکور اعلام کرده قیمت سکه امامی  امروز وارد کانال ۳۱ میلیون تومان شد و تا سطح ۳۱ میلیون و ۹۸ هزار تومان بالا رفت.

این قیمت در مقایسه با روز قبل ۸۱۳ هزار تومان افزایش را نشان می دهد .

خط و نشان بانک مرکزی برای متخلفان بازار ارز

خط و نشان بانک مرکزی برای متخلفان بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این بانک در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: حسب گزارش اعتراض‌های واردکنندگان، برخی از فعالان بازار ارز از جمله شرکت‌های صرافی و صادرکنندگان کالا و خدمات (عرضه کنندگان ارزی) بدون توجه به مقررات موضوعه نسبت به فروش ارز، خارج از سامانه‌های رسمی و فراتر از محدوده نرخ های مجاز، اقدام نموده اند.

بدیهی است هرگونه تخطی و تعدی شرکت های صرافی و صادرکنندگان از نرخ های اعلامی و یا خرید و فروش ارز خارج از سامانه های مجاز اعلامی توسط بانک مرکزی، با اقدامات نظارتی قاطع بانک مرکزی، مراجع قضایی و امنیتی مواجه شده و منجر به سلب صلاحیت مدیران عرضه کنندگان ارز و ابطال مجوز صرافی های متخلف می گردد. همچنین متخلفین تحت عنوان اخلال در نظام ارزی نیز در محاکم قضایی تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

شایان ذکر است به منظور پایش فعالان بازار ارزی کشور، بازرسی ها و نظارت های محسوس و نامحسوس توسط بازرسان بانک مرکزی و همچنین مراجع انتظامی و امنیتی در دستور کار قرار دارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مرتکبین با شدیدترین برخوردهای ممکن مواجه خواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.