تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 - 8:07
کد خبر : 125590

۳۰ هزارمیلیارد تومان برای تکمیل زنجیره فولادسفیددشت

۳۰ هزارمیلیارد تومان برای تکمیل زنجیره فولادسفیددشت

آرمان شرق-گروه اقتصاد:رئیس هیات عامل ایمیدرو از سرمایه‌گذاری ۳۰ هزارمیلیارد تومانی برای تکمیل زنجیره فولادسفیددشت خبر داد.

 ۳۰ هزارمیلیارد تومان برای تکمیل زنجیره فولادسفیددشت

سرمایه‌گذاری ۳۰ هزارمیلیارد تومانی برای تکمیل زنجیره فولادسفیددشتبه گزارش روابط عمومی ایمیدرو؛ آقای وجیه‌الله جعفری گفت: ایمیدرو براساس طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس، بدون محدودیت مالی فعال سازی معادن نیمه و غیرفعال استان چهارمحال و بختیاری را مطالعه و چنانچه امکان احیای این معادن وجود داشته باشد، آن را به مرحله اجرا می‌رساند.
وی با بیان اینکه برای تکمیل زنجیره فولاد سفیددشت ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده، افزود: بخش ریخته گری فولاد سفیددشت قرار بود امسال وارد مدار بهره‌برداری شود، اما هم اکنون واحد ذوب آن فعال شده بخش ریخته‌گری آن نیاز به زمان بیشتری دارد و پیش‌بینی می‌شود در نیمه نخست سال آینده تکمیل شود.
رئیس هیات عامل ایمیدرو در ادامه از سرعت بخشی به اکتشاف معادن در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: ایمیدرو و شرکت‌های تابعه آن بدون محدودیت مالی کار اکتشاف معادن استان را دنبال می‌کند.
وی افزود: هم اکنون ۲ مجتمع معدنی استان برای احیا در دست مطالعه قرار دارد و با تامین اعتبار در سال آینده، فعال سازی این معادل وارد مرحله اجرا می‌شود.
جعفری سرمایه‌گذاری در استان بر اساس طرح توازن را از دیگر برنامه‌های این مجموعه برشمرد و گفت: درصددیم تا طرح‌های جدیدی را بر اساس ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری تعریف و بحث سرمایه‌گذاری را به بخش خصوصی واگذار و مقدمات کمک به طرح توسعه و اشتغال استان را فراهم کنیم.
وی تامین آب فولاد سفیددشت ازطریق پساب را از دیگر برنامه‌های وزارت صمت برای این کارخانه عنوان کرد.
جعفری در ادامه گفت: در نیمه نخست سال آینده سه طرح فولادی وارد مدار بهره‌برداری می‌شود که ظرفیت تولید فولاد در کشور را به میزان حدود سه میلیون افزایش می‌دهد.
وی ادامه داد: سه طرح فولادی در کشور دارای پیشرفت اجرایی بالایی است که هریک از این طرح‌ها در حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تن ظرفیت تولید دارد در ۶ ماهه نخست سال جدید بهره‌برداری می‌شود.
به گفته رئیس هیات عامل ایمیدرو؛ تاکنون ۴۵ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در کشور ایجاد شده است و تلاش می‌شود تا سال ۱۴۰۴ ظرفیت تولید فولاد در کشور تا ۵۵ میلیون تن افزایش پیدا کند.
براساس جدیدترین آمار‌های اعلامی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، ۱۵۴ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این تعداد ۴۷ باب معدن معادل ۳۱ درصد معادن غیرفعال است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.