تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مرداد 1402 - 1:23
کد خبر : 136037

کوتاهی برخی دستگاه ها در «پاسخگویی به مردم»؟

کوتاهی برخی دستگاه ها در «پاسخگویی به مردم»؟

آرمان شرق-گروه سیاست:براساس ماده ۱۸ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، هر مجموعه ای به سامانه متصل نشود و در زمینه پاسخگویی به سوالات مردمی همکاری نکند، بلافاصله دبیرخانه کمیسیون قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، آن را پیگیری می کند و طبق هماهنگی و جلساتی که با این دستگاه گذاشته می شود، باید در چارچوب همان قانون به سوالات مردمی پاسخ دهد.

 کوتاهی برخی دستگاه ها در «پاسخگویی به مردم»؟

شفقنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: هر مجموعه ای که به سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات متصل نشود و در زمینه پاسخگویی به سوالات مردمی همکاری نکند، بلافاصله دبیرخانه این کمیسیون، این عدم پاسخگویی را پیگیری می کند.

محمدمهدی اسماعیلی اظهار کرد: طی ماه های گذشته گزارش کاملی درباره نحوه عملکرد سامانه قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات توسط کمیسیون به نهادهای ذی ربط ارائه داده ایم.

وی ادامه داد: براساس ماده ۱۸ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، هر مجموعه ای به سامانه متصل نشود و در زمینه پاسخگویی به سوالات مردمی همکاری نکند، بلافاصله دبیرخانه کمیسیون قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، آن را پیگیری می کند و طبق هماهنگی و جلساتی که با این دستگاه گذاشته می شود، باید در چارچوب همان قانون به سوالات مردمی پاسخ دهد.

وی گفت: رییس جمهور اخیراً در این زمینه دستور محکمی دادند که ما پیگیر جدی این دستور از همه دستگاه های اجرایی کشور هستیم. با توجه به اینکه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، یک نهاد فراقوه ای است و در این کمیسیون هم رییس دیوان عدالت اداری، هم رییس کمیسیون فرهنگی، وزیر دفاع و وزیر ارتباطات، دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات کشور، و هم نهادهای دیگر حضور دارند و ما با همکاری این نهادها و وزارتخانه، جهات این کار را انجام می دهیم.

آقای اسماعیلی در پاسخ به این پرسش که تاکنون سازمان های مختلف به چه میزان اطلاعات خود را روی این سامانه قرار داده اند و کدام دستگاه ها کوتاهی داشتند؟ گفت: با توجه به آمار منتشر شده از اتصال دستگاه های مختلف به این سامانه و همکاری بیشتر آنها برای فعالیت در سامانه، دستگاه ها کوتاهی نکردند و عمدتاً همکاری داشتند، اما پیگیر کوتاهی برخی دستگاه ها هستیم تا مشکلات را برطرف می کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.