تاریخ انتشار : دوشنبه 25 دی 1402 - 23:45
کد خبر : 146975

پیش بینی هزینه تبلیغات جهانی در سال ۲۰۲۴

پیش بینی هزینه تبلیغات جهانی در سال ۲۰۲۴

آرمان شرق-گروه ارتباطات:تبلیغ ویدیویی برتا بنز توسط Mercedez Benz یکی از بهترین نمونه‌های داستان سرایی برند است. این شما را به سفری احساسی در زمان می‌برد، جایی که برتا بنز با یکی از نخستین اتومبیل‌های جهان سفر می‌کند.اگر می‌خواهید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و آنها را برای طولانی مدت حفظ کنید، داستان سرایی یکی از تکنیک‌های تبلیغاتی است که باید از آن استفاده کنید.

پیش بینی هزینه تبلیغات جهانی در سال ۲۰۲۴

پیش بینی هزینه تبلیغات جهانی در سال ۲۰۲۴ / تکنیک های تبلیغاتی پول ساز

بازاریابان در سال گذشته میلادی ۵۹۰ میلیارد دلار برای تکنیک‌های مختلف تبلیغات در سطح جهان هزینه کردند. انتظار می‌رود این رقم تا سال ۲۰۲۷ به ۷۹۲ میلیارد دلار برسد.

بازاریابی برای کسب و کار شما، به خصوص تجارت الکترونیک، نیازمند استراتژی‌های زیادی است و تبلیغات یکی از مهم‌ترین آنهاست. به همین دلیل است که بازاریابان در سال ۲۰۲۳، ۵۹۰ میلیارد دلار برای تکنیک‌های مختلف تبلیغات در سطح جهان هزینه کردند. انتظار می‌رود این رقم تا سال ۲۰۲۷ به ۷۹۲ میلیارد دلار برسد.

بنابراین، دقیقاً چه چیزی به عنوان تبلیغات به حساب می‌آید و چرا مهم است؟

تبلیغات نوعی بازاریابی پولی است که هدف آن هدایت ترافیک به صفحه فرود یا فروش مستقیم محصولات یا خدمات است. این شامل تبلیغات PPC ( pay-per-click )، تبلیغات تصویری، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر است. وقتی شخصی تبلیغی را می‌بیند، روی آن کلیک می‌کند و سپس چیزی می‌خرد، به این معنی است که خیلی سریع خرید کرده است. این به افزایش فروش فورا کمک می‌کند.

Joining the bandwagon ( پیوستن به گروه)

این یک تکنیک بازاریابی است که سعی می‌کند به مردم این احساس را بدهد که اگر اکنون اقدامی نکنند، ممکن است چیزی را از دست بدهند. طبق تحقیقات Eventbrite ( ایونت‌برایت عنوان یک شرکت و وب‌گاه است که تمرکز اصلی آن روی مدیریت رویدادها و ارائه خدمات فروش برخط بلیت برای رویدادهای گوناگون است)، ۶۹ درصد از افراد به صورت روزانه این حس را تجربه می‌کنند. ایده پشت این تکنیک ایجاد تبلیغاتی است که باعث می‌شود مردم بخواهند در گروه کوچک و منحصر به فرد افرادی قرار بگیرند که از محصولات شما استفاده می‌کنند.

چگونه می‌توانید به این امر دست یابید؟

در اینجا سه رویکرد تبلیغاتی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید:

  • نام تجاری خود را به عنوان چیزی منحصراً برای تعداد کمی از افراد منتخب نشان دهید و به این واقعیت اشاره کنید که خرید از شما به معنای پیوستن به این باشگاه منحصر به فرد است.
  • نام تجاری خود را به افرادی که محصول جدید شما را امتحان می‌کنند نشان دهید و آن را به ترندی تبدیل کنید که مردم می‌خواهند دنبال کنند.
  • افراد مشهور را برای تایید برند استخدام کنید و به این واقعیت اشاره کنید که اگر مردم می‌خواهند مانند یک سلبریتی زندگی کنند به محصولات شما نیاز دارند.

برای مثال، لویی ویتون منحصراً از تکنیک تبلیغاتی استفاده می‌کند که افراد مشهور برتر محصولات خود را تأیید می‌کنند تا تصویر “لوکس” خود را حفظ کنند. تبلیغات با حضور افراد مشهور باعث می‌شود مردم بخواهند به این گروه بپیوندند و از محصولاتی استفاده کنند که افراد مشهور مورد علاقه آنها استفاده می‌کنند. این تکنیک تبلیغاتی به برندهای لوکس محدود نمی‌شود. هر برندی می‌تواند تبلیغاتی ایجاد کند که انحصار را نشان دهد و مردم را به پیوستن به این گروه وادار کند.

روانشناسی رنگ ها

رنگ‌ها با انتقال پیام‌های بدون کلام نقش زیادی در تبلیغات خلاقانه دارند.

یک مثال استفاده از رنگ‌های پررنگ در calls-to-action (دعوت از مخاطب تان برای آن که مشتری شما شود و یا مخاطب دائم تان گردد) برای ایمیل‌ها است که می‌تواند نرخ کلیک شما را به شدت افزایش دهد و در نتیجه فروش شما را صعودی کند. استفاده از سازندگان قالب ایمیل می‌تواند به شما کمک کند تا با دکمه‌های چشم‌نواز، ایمیل‌های واقعاً مؤثری بسازید که کلیک‌های بیشتری دریافت می‌کنند. گاهی اوقات رنگ آنقدر مهم است که کل هویت برند را تعیین می‌کند. به عنوان مثال، رنگ قرمز متمایز کوکاکولا در ذهن ما نقش بسته است و بیشتر بینندگان تبلیغات آنها را با یک نگاه تشخیص می‌دهند. این تکنیک تبلیغاتی مستلزم استفاده از رنگ‌های مناسب برای انتقال احساساتی است که می‌خواهید در مخاطبان خود ایجاد کنید. رنگ‌ها نقش مهمی در تصمیم‌گیری برای خرید بازی می‌کنند.

یکی از نمونه‌های رایج استفاده از روانشناسی رنگ در تبلیغات، مک دونالد است. رنگ‌های قرمز و زرد روشن این برند به طور خاص برای جذب کودکان طراحی شده‌اند. ابتدا در مورد احساساتی که می‌خواهید در مخاطبان خود ایجاد کنید تصمیم بگیرید و سپس روانشناسی رنگ‌ها را مطالعه کنید تا پالت مناسب برای تبلیغات خود را پیدا کنید.

مک-دونالد

اثبات اجتماعی (social proof)

وقتی در مورد تکنیک‌های تبلیغاتی صحبت می‌کنیم که با احساسات انسانی بازی می‌کنند، نمی‌توانیم اثبات اجتماعی را نادیده بگیریم. وقتی مردم می‌بینند که افراد زیادی از محصولات یک برند استفاده می‌کنند و آنها را دوست دارند، فکر می‌کنند برند خوب است. طبق یک مطالعه اخیر، بیشتر مردم، حدود ۸۵٪، قبل از تصمیم به خرید چیزی، به نظرات مشتریان نگاه می‌کنند. بنابراین، وقتی افراد زیادی در مورد یک برند یا محصول چیزهای خوبی می‌گویند، نشان می‌دهد که ارزش توجه کردن را دارد.

چگونه می‌توان از این تکنیک تبلیغاتی استفاده کرد؟

به سادگی رتبه‌بندی محصول یا آمار تعداد افرادی که از آن استفاده می‌کنند را در تبلیغات خود ذکر کنید. این تبلیغ را ببینید که در آن این برند به خود می‌بالد که چگونه ۹۰٪ مشتریان به آن رتبه ۵ ستاره داده‌اند. برای از بین بردن ترس‌ها و از بین بردن اصطکاک، آنها همچنین تاکید کرده‌اند که کفش‌ها چقدر راحت هستند.

 

این روش تبلیغات به ویژه برای مشاغل تجارت الکترونیک موثر است زیرا به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا خریدهای سریع انجام دهند. اگر اقلام ساده روزمره را می‌فروشید که مردم نیازی به فکر کردن زیاد در مورد آنها قبل از خرید ندارند، پس این تکنیک تبلیغاتی برای شما عالی است. رتبه‌بندی مشتریان (مانند رتبه‌بندی ستاره ها) را با تصاویر محصول در تبلیغات خود اضافه کنید. این می‌تواند تجربیات مثبت دیگران را از محصول نشان دهد.

اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی

می‌توانید با شخصیت‌های محبوب رسانه‌های اجتماعی کار کنید تا درباره محصول خود پست یا ویدیو بسازید. سپس، می‌توانید از محتوایی که آنها ایجاد می‌کنند در تبلیغات خود استفاده کنید. پست‌ها یا ویدیوهایی که در آن اینفلوئنسرها درباره محصول شما صحبت می‌کنند و محصول شما را مقایسه می‌کنند، می‌توانند واقعاً قانع‌کننده باشند و به مردم کمک کنند به برند شما اعتماد کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ مانند زمانی است که به توصیه دوست خود در مورد یک محصول جدید و جالب اعتماد می‌کنید، اما در عوض، شخصی معروف یا محبوب در رسانه‌های اجتماعی به شما در مورد آن می‌گوید. ۳۷٪ از مصرف‌کنندگان در ایالات متحده به نظر اینفلوئنسرها درباره برندها اعتماد می‌کنند و ۲۸٪ محصولات و مارک‌های جدید را از طریق آنها کشف می‌کنند. علاوه بر تبلیغات، اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی نیز می‌توانند به تبلیغ محصولات شما در پلتفرم‌های مختلف که قدرت و دسترسی زیادی دارند کمک کنند.محتوای ایجاد شده توسط اینفلوئنسرها در معرفی برندهای جدید و متقاعد کردن مردم برای آزمایش محصولات جدید عالی است.

آیا می‌خواهید بهترین قسمت را بدانید؟

اینفلوئنسر مارکتینگ برای تمام بخش‌های تجربه مشتری از یک محصول مفید است. این بدان معناست که اینفلوئنسرها می‌توانند در هر مرحله، از کشف یک محصول گرفته تا خرید و فراتر از آن، بر افراد تأثیر بگذارند. از اینفلوئنسرها بخواهید استوری‌ها و پست‌های قابل خرید را به اشتراک بگذارند که به کاربران امکان می‌دهد روی آنها کلیک کنند و مستقیماً به صفحه محصول برسند.

داستان سرایی

در بین تمام تکنیک‌های مورد استفاده در تبلیغات، داستان سرایی احتمالاً تاثیرگذارترین است زیرا تبلیغات شما را به یاد ماندنی می‌کند. مردم هر روز آگهی‌های متعددی را می‌بینند و ممکن است بیشتر آنها را فراموش کنند، اما اگر یک داستان عالی برای آنها تعریف کنید، به احتمال زیاد آن را به خاطر خواهند آورد. روانشناس مشهور جروم برونر، در کتاب ذهن‌های واقعی، جهان‌های ممکن، می‌گوید که حقایق زمانی که در قالب یک داستان ارائه شوند، ۲۲ برابر به یاد ماندنی تر هستند. به همین دلیل است که برندها برای سال‌ها از این تکنیک تبلیغاتی برای جذب مشتریان خود استفاده می‌کردند و امروزه نیز مطرح است.

تبلیغ ویدیویی برتا بنز توسط Mercedez Benz یکی از بهترین نمونه‌های داستان سرایی برند است. این شما را به سفری احساسی در زمان می‌برد، جایی که برتا بنز با یکی از نخستین اتومبیل‌های جهان سفر می‌کند.

اگر می‌خواهید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و آنها را برای طولانی مدت حفظ کنید، داستان سرایی یکی از تکنیک‌های تبلیغاتی است که باید از آن استفاده کنید.

پرسیدن سوالات درست

استفاده از تکنیک تبلیغات پرسشگری می‌تواند یک شمشیر دولبه باشد، اما اگر به خوبی از آن استفاده شود، می‌تواند پاسخ‌های بسیار خوبی از سوی مشتریان ایجاد کند. این استراتژی تبلیغاتی حول محور پرسیدن سوال در تبلیغات برای ایجاد کنجکاوی در بینندگان و جذب آنها با وعده پاسخ است. این یکی از آن تکنیک‌های تبلیغاتی است که بر تمایل انسان برای یافتن پاسخ و ارضای کنجکاوی خود بازی می‌کند. اگر تبلیغاتی را با سوالاتی نشان دهید که مخاطبان هدف شما می‌خواهند به آنها پاسخ دهند، آنها وسوسه می‌شوند که روی تبلیغ شما کلیک کنند و آن پاسخ را بیابند. اگرچه این یک تکنیک تبلیغاتی بسیار رایج است، اما همچنان موثر است.

شما همچنین می‌توانید یک سوال ساده بپرسید که واقعاً فقط یک پاسخ واضح برای آن وجود دارد.

یکی از نمونه‌های نمادین برندی که از این تکنیک تبلیغاتی استفاده می‌کند Snickers است. “گرسنه هستید؟ یک اسنیکرز بگیر! » تبلیغات برای پرسیدن و پاسخ به سوالات ساده بر این استراتژی تکیه می‌کنند.

تبلیغات-حرفه ای

از ابزاری مانند AnswerThePublic یا بخش «افراد همچنین می‌پرسند» گوگل برای یافتن سؤالاتی که مردم درباره یک موضوع یا کلمه کلیدی می‌پرسند استفاده کنید و آنها را در تبلیغات خود بگنجانید.

زبان بدن

زبان بدن، درست مانند رنگ، یک نشانه غیرکلامی است که می‌تواند احساسات خاصی را در مخاطب برانگیزد.

روشی که مردم خود را در یک تبلیغ نشان می‌دهند، نقش زیادی در موفقیت آن تبلیغ دارد. زبان بدن می‌تواند حالات احساسی مختلفی مانند شادی، غم، عصبانیت، بی‌حوصلگی و غیره را منتقل کند، همچنین می‌تواند ویژگی هایی مانند اعتماد به نفس، کاریزما و غیره را نشان دهد. بنابراین، وقتی تبلیغاتی را با افراد طراحی می‌کنید، مطمئن شوید که به زبان بدن آنها و آنچه که بیان می‌کند توجه ویژه‌ای داشته باشید.

در اینجا چند نکته برای استفاده از زبان بدن برای تاثیرگذاری بیشتر تبلیغات وجود دارد:

  • از چشم‌ها برای هدایت توجه افراد به مهم‌ترین بخش تبلیغ خود، مانند لوگو یا (CTA) استفاده کنید. به عنوان مثال، Seth Godin ( کارآفرین و سخنران امریکایی) به سمت CTA “Go make something happen” در تصویر، که دقیقا در کنار منوی ناوبری سایت است، نگاه می‌کند. این کمک می‌کند تا مردم را به سمت اقداماتی که می‌خواهید انجام دهند هدایت کنید.

زبان-بدن

  • از مدل‌های خود بخواهید که موضعی باز داشته باشند تا صراحت و قابل اعتماد بودن را بیان کنند.
  • از حرکات دست برای معطوف کردن توجه به عناصر خاصی از تبلیغ خود یا صرفاً برای نشان دادن قابل اعتماد بودن استفاده کنید.
  • روی قسمت‌های مناسب بدن تمرکز کنید. برای مثال، اگر در حال تبلیغ یک محصول تناسب اندام هستید، کل بدن را نشان دهید یا اگر کفش ورزشی را تبلیغ می‌کنید، روی پاها تمرکز کنید.
  • از حالات چهره برای انتقال احساسات استفاده کنید، مانند لبخند زدن برای شادی و خمیازه کشیدن برای نشان دادن خستگی. در اینجا یک نمونه درخشان از تبلیغی است که در آن برند مک دونالد از زبان بدن به عنوان عنصر اصلی بدون گفتن چیز دیگری استفاده کرده است. این آگهی یک فرد خواب آلود را نشان می‌دهد، احتمالاً شخصی که شب‌ها تا دیروقت بیدار است. هیچ متن یا توضیحی ندارد، فقط لوگوی کوتاه برند و «۲۴ ساعت» زیر آن نوشته شده است.
  • از مدل‌های خود بخواهید مستقیماً به دوربین نگاه کنند و این احساس را ایجاد کنند که با بینندگان تماس چشمی برقرار می‌کنند تا تبلیغات شما تأثیرگذارتر شود.

تکرار

تکرار ممکن است صادقانه‌ترین شکل چاپلوسی باشد، اما وقتی صحبت از تبلیغات مدرن می‌شود، بیشتر شبیه صادقانه‌ترین شکل شرطی‌سازی است. با بمباران مشتریان با جریان مداوم پیام‌ها، برندها امیدوارند محصولات خود را در ذهن ما جاسازی کنند تا دفعه بعد که به هر چیزی که می‌فروشند نیاز داشتیم، ابتدا به آنها فکر کنیم.تکرار به این معناست که تبلیغات خود را بیشتر نشان دهید یا از همان ایده یا تصویر در تبلیغات خود استفاده کنید.

شما می‌توانید با موارد زیر میزان دیده شدن آگهی خود را افزایش دهید:

  • نمایش دادن به دفعات، مانند تبلیغات تلویزیونی که در هر استراحت پخش می‌شود.
  • قرار دادن تبلیغات در چندین پلتفرم به طور همزمان برای اطمینان از اینکه مخاطبان شما تبلیغات شما را چندین بار می‌بینند.

چرا این تکنیک موثر است؟

اصل تکرار از قانون بازاریابی ۷ گرفته شده است که بیان می‌کند یک مشتری معمولی قبل از خرید هفت بار با برند شما تعامل خواهد داشت. در حالی که این اصل در دهه ۱۹۳۰ توسعه یافت، هنوز هم قابل اجرا است. با این حال، برای اینکه این تکنیک تبلیغاتی کار کند، باید از برندسازی بصری مانند لوگو، شعار، رنگ‌ها و غیره استفاده کنید. این کافی نیست که تبلیغات خود را به طور مکرر نشان دهید، بلکه اطمینان حاصل کنید که مردم تبلیغات برند شما را فوراً تشخیص می‌دهند.

در اینجا نمونه‌ای از تبلیغ iPod Nano است که محصول را در رنگ‌های مختلف نشان می‌دهد. این تکرار تصویر محصول را در ذهن مشتریان بالقوه شما حک می‌کند.

در اینجا چند نکته برای استفاده از تکرار در تبلیغات وجود دارد:

  • تبلیغات تلویزیونی خود را چندین بار در روز در کانال‌های مختلف پخش کنید.
  • یک تبلیغ ایجاد کنید و آن را در چندین پلتفرم از جمله تبلیغات دیجیتال، تبلیغات سنتی چاپی و رسانه‌ای قرار دهید.
  • یک کمپین تبلیغاتی چند کاناله در رسانه‌های اجتماعی اجرا کنید که همان تبلیغ یا یک سری تبلیغات مشابه را نشان می‌دهد.
  • نسخه‌های مختلفی از یک تبلیغ را ایجاد کنید که یک مفهوم را توضیح می‌دهد، اما با تفاوت‌های جزئی در شخصیت ها، موقعیت عناصر تبلیغاتی و غیره.

از این تاکتیک تبلیغاتی زیاد استفاده نکنید و مخاطب خود را آزار ندهید، زیرا ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد.

تعریف و تمجید از مشتریان

همه عاشق تعارف هستند.گفتن چیزهای خوب به مشتریان در مورد محصول یا خدمات شما می‌تواند باعث شود آنها احساس خوبی داشته باشند و علاقه بیشتری به خرید از شما داشته باشند.

شعار L’Oréal را به خاطر دارید – «زیرا ارزشش را دارید»؟ این باعث می‌شود احساس کنید که لیاقت این را دارید که برای درمان خود برای برخی از محصولات زیبایی خوب پول خرج کنید، اینطور نیست؟

تعارف فوق العاده قدرتمند است! وقتی به مشتریان خود در تبلیغات خود احساس خاص بودن دهید، آنها شما را بیشتر دوست خواهند داشت. این به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری را حفظ کنید و آنها را در کنار خود نگه دارید. به جای تعریف و تمجید از ظاهر یک نفر، ستایش قدرت درونی، انعطاف پذیری، مهربانی یا هوش او معنادارتر است. این ویژگی‌ها آنها را منحصر به فرد و خاص می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.