تاریخ انتشار : شنبه 23 اردیبهشت 1402 - 23:51
کد خبر : 129687

شورای نگهبان جناحی عمل نمی‌کند

شورای نگهبان جناحی عمل نمی‌کند

آرمان شرق-گروه سیاست: سخنگوی شورای نگهبان درباره طرح مسئله «خالص سازی» توسط  علی لاریجانی گفت: تاریخ جمهوری اسلامی گواه است که شورای نگهبان جناحی عمل نمی‌کند و همواره قانون شاخصه تصمیم گیری‌های شورا بوده است.

شورای نگهبان جناحی عمل نمی‌کند

پاسخ طحان‌ نظیف به طرح مسئله «خالص سازی» از سوی لاریجانی: تاریخ جمهوری اسلامی گواه است که شورای نگهبان جناحی عمل نمی‌کند

هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان درباره طرح مسئله «خالص سازی» توسط  علی لاریجانی گفت: تاریخ جمهوری اسلامی گواه است که شورای نگهبان جناحی عمل نمی‌کند و همواره قانون شاخصه تصمیم گیری‌های شورا بوده است.

به گزارش «انتخاب»، سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به بیانیه اخیر علی لاریجانی که ضمن رد حضورش در انتخابات مجلس دوازدهم، تعابیری کنایه آمیز درباره رد صلاحیت خود در انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده بود، گفت: مفهوم چنین تعابیری برای ما روشن نیست. ضمن اینکه  تاریخ جمهوری اسلامی گواه بر این است که شورای نگهبان هیچگاه جناحی برخورد نکرده و نتیجه انتخابات مردم همواره به گونه ای بوده که جریان‌ها و گروه های مختلف در برهه‌های زمانی متفاوت در مسند امور حضور داشته‌اند. البته این را هم تاکید کنم که نتیجه انتخاب مردم خروجی و نتیجه عملکرد همین گروه‌های سیاسی بوده است.

روز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ دفتر علی لاریجانی با انتشار متنی رسما به برخی گزارش ها در مورد حضورش در انتخابات مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد و برخی ادعاهای مطرح شده از سوی برخی خبرگزاری ها را تکذیب کرد.

دفتر رییس اسبق مجلس در پاسخ به گزارش خبرگزاری تسنیم نوشت: «رفع نگرانی از جریان خالص‌سازی؛ ‏خبری درباره‌ی انتخابات مجلس وجود ندارد.  بدین وسیله از جریان خالص سازی رفع نگرانی می شود و بعید است به این روش های برادران بتوان رقابت تصنعی ایجاد کرد. ملک را چاره ای دیگر نیاز است.»

خبرگزاری تسنیم از رسانه های حامی دولت پیش از آن مدعی شده بود که لاریجانی به همراه حسن روحانی با ارائه لیستی مشترک در انتخابات حاضر خواهند شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.