مدافع گرجستانی پرسپولیس گفت: امیدوارم هواداران به ما کامل ایمان داشته باشند و این ایمان تنها در بازی‌هایی که می‌بریم نباشد.

 

گئورگی گولسیانی در گفت‌وگو با برنا، در مورد شرایط فعلی پرسپولیس، دلیل استقبال کم هواداران این تیم در از بازی‌های پرسپولیس، اشتباهات داوری علیه پرسپولیس، شرایط نبیل باهویی در این تیم و … صحبت‌هایی را انجام داد که متن کامل آن را در زیر می‌خوانید:

*در چند بازی گذشته استقبال هواداران پرسپولیس از بازی‌های خانگی مثل قبل نبوده و به نظر تماشاگران از نتایج اخیر ناراحت هستند، آیا فکر می‌کنی باید کاری کنید تا هواداران با سکو‌های ورزشگاه آشتی کنند؟

اگر شما فصل پیش را به خاطر داشته باشید حضور هواداران درورزشگاه ممنوع بود و بازی در ورزشگاه خالی آزادی برای ما سخت بود. می‌دانم که مردم ایران فوتبال را دوست دارند و من حضور آنها را در ورزشگاه را تحسین می‌کنم. موافقم که در بازی‌های آخر حضور کمی داشتند و نمی‌دانم چرا اما امیدوارم هواداران به ما کامل ایمان داشته باشند و این ایمان تنها در بازی‌هایی که می‌بریم نباشد. هر تیمی به روز‌های سخت می‌رسد و هواداران باید کنار تیم بمانند. فرصتی برای خشم و قهر نیست.

*بعد از ۲ فصل بازی در پرسپولیس، به نظرت پرسپولیس باید با ۳ مدافع بازی کند یا ۴ مدافع؟

برای من اهمیتی ندارد سرمربی چه سیستمی را انتحاب می‌کند، مهمترین مسئله جزییات است که هر سیستم خودش دارای جزییاتی است. جزییات بسیار زیادی در هر تیم وجود دارد که باید روی آن کار شود و زمانی که بازیکنان جزییات هر سیستم را متوجه شوند مربی می‌تواند از آن استفاده کند تا موفقیت به دست بیاورد.

*هواداران پرسپولیس معتقد هستند که داوری‌های در چند بازی گذشته خوب نبوده و داوران علیه پرسپولیس اشتباه داشتند، این موضوع را تایید می‌کنی؟

من این نظر را قبول ندارم که اشتباهات علیه ما عمدی است. معمولا داور‌ها هر فصل اشتباهاتی را مقابل هر تیمی دارند. در نهایت باید VAR بیاید البته که حتی این تکنولوژی نیاز به تصمیمات داور دارد تا بهترین تصمیمات در هر بازی گرفته شود. لیگ ایران مشکلات متنوعی دارد اگر به فوتبال اروپا نگاه کنید بازی‌ها عمدتا تعطیل نمی‌شود، چون فوتبال شبیه یک هنر و یک شوی تلویزیونی است و امکان پذیر نیست بازی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به هردلیلی متوقفق شود. اینجا در ایران هر تصمیمی داور می‌گیرد بازی حداقل ۲ تا ۳ دقیقه به تاخیر می‌افتد. هر تکل بازی را به تعویق می‌اندازد، بازیکنان روی زمین می‌خوابند و وقت هدر می‌رود. اینجا در هر بازی دروازه‌بان تیم برنده حداقل یک بار در زمین وقت تلف می‌کند؛ این طبیعی نیست! ما بازیکنان باید به دنبال بهبود این کیفیت این نمایش و ورزش باشیم.

*برخی رسانه‌های ایرانی به تو لقب “پلنگینه پوش” که یک اسطوره گرجستانی هست را داده‌اند، نظرت در این مورد چیست؟

اگر بخواهم واقعیت را بگویم برای اولین بار این موضوع را شنیدم و از آن لذت بردم. در این مدت پیام‌های دلگرم کننده بسیار زیادی دریافت کردم که نمی‌توانم به همه آنها پاسخ بدهم اما از طریق این مصاحبه می‌خواهم از همه آنها تشکر کنم.

*در مورد نبیل باهویی چه صحبتی داری؟ تو با نبیل دوست هستی به نظرت به تیم کمک می‌کند؟

نبیل بازیکن بسیار باتجربه‌ و باهوشی است. باید از پتانسیل او به نحوه احسن استفاده کنیم. مطمئنم او می‌تواند برای ما گل‌های زیادی بزند.