تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 - 7:23
کد خبر : 146775

ایران با طارمی و آزمون به دنبال اولین قهرمانی بعد از ۲۷سال

ایران با طارمی و آزمون به دنبال اولین قهرمانی بعد از ۲۷سال

آرمان شرق-گروه ورزش:جام ملت‌های آسیا عصر دیروز با برگزاری دیدار افتتاحیه آغاز شد. نشریه گاردین در گزارشی به این رقابت‌ها پرداخته و معتقد است ژاپن و کره بیشترین شانس را برای قهرمانی دارند و ایران سومین شانس مسابقات است

ایران با طارمی و آزمون به دنبال اولین قهرمانی بعد از ۲۷سال

 

اعتماد: جام ملت‌های آسیا عصر دیروز با برگزاری دیدار افتتاحیه آغاز شد. نشریه گاردین در گزارشی به این رقابت‌ها پرداخته و معتقد است ژاپن و کره بیشترین شانس را برای قهرمانی دارند و ایران سومین شانس مسابقات است.

به نقل از گاردین، جام ملت‌های آسیا، ممکن است بهترین شانسی باشد که سون هیونگ مین برای کسب یک عنوان بزرگ دارد. او هرگز این کار را نکرده است. اما این فقط مربوط به کاپیتان اسپرز نیست. زمانی که کره‌جنوبی آخرین‌بار قهرمان قاره شد، خیلی وقت پیش بود که در این راه ویتنام جنوبی و اسراییل را شکست دادند.
جنگجویان تاگوک در سال ۲۰۱۵ به فینال رسیدند، اما با کمی بدشانسی، به استرالیای آنگه پستکوگلو شکست باختند. سون در سیدنی و دوحه گلزنی کرد. دیگرانی هم هستند که به او کمک می‌کنند تا کاری را که زمانی یک بار سنگین برای تیم ملی کره به نظر می‌رسید، انجام دهند. یکی از این بازیکنان هوانگ هی چان است که با ۱۰ گل بین گلزنان لیگ برتر انگلیس به چشم می‌خورد. همچنین می‌توان به ستاره‌هایی از بایرن و پاری‌سن‌ژرمن هم اشاره کرد. یورگن کلینزمن که اوایل سال گذشته به عنوان سرمربی منصوب شد، خوش‌شانس است. او در ماه‌های گذشته به خاطر سبک کاری و پروازی بودنش مورد انتقاد قرار گرفت. ولی شرایط هم از نظر نتایج و هم از نظر حضور او در کره بهتر شده است، اما هواداران هنوز در مورد اسطوره آلمانی مطمئن نیستند. کلینزمن درخواست کرده براساس نتایجش در جام ملت‌های آسیا قضاوت شود. کره قطعا به اندازه کافی برای صعود از گروهی شامل بحرین، مالزی و اردن ستاره دراختیار دارد. سوال این است که آیا آنها می‌توانند در این تورنمنت ۲۴ تیمی موفق شوند یا خیر.
ژاپن یکی از محبوب‌ترین شانس‌های کسب پنجمین عنوان قهرمانی قاره‌ای است. پس از شکست آلمان و اسپانیا در جام جهانی ۲۰۲۲، آبی‌های سامورایی دوباره آلمان را شکست دادند. پیروزی ۴-یک در وولفسبورگ در سپتامبر که به قیمت اخراج هانسی فلیک به عنوان سرمربی Die Mannschaft تمام شد. چنین نتایجی برای تیمی مملو از استعدادهای اروپایی تعجب‌آور نیست، از‌جمله واتارو اندو، که اکنون ارزش خود را در لیورپول ثابت کرده است، کائورو میتوما از برایتون که البته در حال حاضر مصدوم است اما انتظار می‌رود برای مراحل حذفی بازگردد، تاکفوسا کوبو از رئال سوسیداد و دیگران. سه برد آخر این تیم، شکست ۵-صفر سوریه و تایلند و سپس شکست ۶-یک اردن بود. مدت‌هاست که ناتوانی در تبدیل بازی کلاس بالا به گل به عنوان نقطه ضعف اصلی ژاپن تلقی می‌شود، اما ۴۵ گل در ۱۰ بازی اخیر نشان می‌دهد که این دیگر مشکلی نیست.
در مورد ستاره‌هایی که در بالاترین سطح فعالیت می‌کنند نیز نباید ایران را نادیده گرفت. مهدی طارمی مهاجم موفقی است که سال‌ها برای پورتو گلزنی کرده است. سپس سردار آزمون از رم و سامان قدوس از برنتفورد قرار دارند. با این حال، در مورد توانایی امیر قلعه‌نویی که در اولین دوره مربیگری‌اش در ایران در فصل ۰۸-۲۰۰۷ شکست خورد، در بازگرداندن این عنوان به تهران برای اولین‌بار از سال ۱۹۷۶، سوالاتی وجود دارد.
استرالیا ممکن است پستکوگلو را نداشته باشد، اما آنها آخرین باری که این مسابقات در قطر در سال ۲۰۱۱ برگزار شد، به فینال رسیدند و به ژاپن باختند. هنگامی که ساکروزها در سال ۲۰۰۶ وارد آسیا شدند، آنها تیم پر ستاره جام ملت‌های آسیا در سال بعد بودند درحالی که دیگر این‌طور نیست. آرنولد یک تیم سختکوش و قوی ساخته است که در جام جهانی ۲۰۲۲ از گروه سختی صعود کرد و البته مقابل آرژانتین که برنده نهایی مسابقات شد در یک هشتم آنها را شکست داد.
عربستان‌سعودی در مرحله گروهی در جام جهانی قطر، قهرمان جهان را شکست داد. عربستان در حال حاضر بهترین تیم عرب است. روبرتو مانچینی که جانشین هروه رنارد شده است، پس از هدایت ایتالیا به آخرین عنوان قهرمانی اروپا، این شانس را دارد که عنوان آسیایی را به رزومه خود اضافه کند. سرمربی سابق منچسترسیتی و اینتر در انتخابات نفرات جسورانه عمل کرده و با تیمی جوان راهی مسابقات شده است. نتایج او در عربستان متفاوت بوده است، با وجود انتقادات یک مکتب فکری وجود دارد که نشان می‌دهد جام ملت‌های آسیای بعدی که سه سال دیگر در عربستان سعودی برگزار می‌شود، شرط بهتری برای افتخار عربستان فراهم می‌شود.
اگر تیم دیگری در جام ملت‌های آسیا امسال قهرمان شود جای تعجب خواهد داشت. قطر در سال ۲۰۱۹ به عنوان قهرمانی دست یافت و این‌بار در زمین خود نیز برای شکست دادن رقبای مطرح یک بار دیگر تلاش خواهد کرد.
چین که اخیرا به هنگ‌کنگ باخت، شاید حضور در دور حذفی بسنده کند. فلسطین هم با توجه به ویرانی‌های غزه، توجه بسیاری را به خود جلب خواهد کرد.
به جز تیم‌های شرق و غرب چهار تیم از جنوب شرقی یعنی اندونزی، مالزی، ویتنام و تایلند همه با هم در جام ملت‌ها حضور دارند. به همراه سه تیم از منطقه مرکزی آسیا یعنی ازبکستان (همیشه یک تیم خوب)، تاجیکستان و قرقیزستان. درحالی که هند برای اولین‌بار به دنبال صعود از گروه خواهد بود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.