تاریخ انتشار : جمعه 26 آبان 1402 - 18:19
کد خبر : 143076

صعود شگفتی‌سازان جام جهانی از گروه مرگ /بازی بعدی با مراکش

صعود شگفتی‌سازان جام جهانی از گروه مرگ /بازی بعدی با مراکش

آرمان شرق-گروه ورزش:ملی پوشان نوجوان ایران با کسب دو پیروزی در گروه مرگ، مثل انگلیس و برزیل توانستند ۶ امتیاز کسب کنند ولی بخاطر تفاضل گل پایین‌تر نسبت به این دو تیم، در جایگاه سوم جدول گروه C قرار گرفتند تا در دور یک شانزدهم نهایی حریف مراکش، صدرنشین گروه A شوند.شاگردان حسین عبدی چهار روز دیگر باید در شهر سوارابایا اندونزی به مصاف تیم نوجوانان مراکش بروند و برای صعود به جمع هشت تیم برتر جام جهانی زیر ۱۷ سال تلاش کنند.

صعود شگفتی‌سازان جام جهانی از گروه مرگ /بازی بعدی با مراکش

ایران 5- نیوکالدونیا 0: صعود شگفتی‌سازان جام جهانی

به گزارش “ورزش سه”، تیم فوتبال نوجوانان ایران جام جهانی زیر ۱۷ سال را با شگفتی‌سازی و کسب پیروزی سه بر دو مقابل برزیل آغاز کرد و چشم‌ها را به سمت خود بُرد و در دومین دیدارشان برابر انگلیس در یک رقابت نزدیک و با گل دقیقه ۹۰ نتیجه را واگذار کرد و سه امتیازی ماند، اما شاگردان حسین عبدی امروز در جدال با نیوکالدونیا نمایش سراسر هجومی داشتند و در حالی که موقعیت‌های زیادی خراب کردند، توانستند با گل‌های امیرمحمد رزاقی‌نیا(۲ بار)، رضا غندی‌پور، امیرحسین عسگری و کسری طاهری به برتری ۵ بر صفر دست پیدا کنند.

ملی پوشان نوجوان ایران با کسب دو پیروزی در گروه مرگ، مثل انگلیس و برزیل توانستند ۶ امتیاز کسب کنند ولی بخاطر تفاضل گل پایین‌تر نسبت به این دو تیم، در جایگاه سوم جدول گروه C قرار گرفتند تا در دور یک شانزدهم نهایی حریف مراکش، صدرنشین گروه A شوند.

شاگردان حسین عبدی چهار روز دیگر باید در شهر سوارابایا اندونزی به مصاف تیم نوجوانان مراکش بروند و برای صعود به جمع هشت تیم برتر جام جهانی زیر ۱۷ سال تلاش کنند.

مسابقه سوم مرحله گروهی جام جهانی نوجوانان- اندونزی- گروه C
جمعه: ۱۴۰۲/۰۸/۲۶ ؛ ساعت ۱۵:۳۰ – استادیوم: سی جالاک هاروپات (باندونگ)
داور: ایوو نیگل مندز چاوز (بولیوی)/ کمک‌ها: کارلوس آلبرتو و روگر اورلانا آپازا؛ داور چهارم: طارق منیر الکتیری (اندونزی).

تیم نوجوانان ایران
آرشا شکوری | حسام نفری | عرفان درویش‌عالی | نیما اندرز (’۵۶- رضا غندی‌پور) | علیرضا همایی‌فرد (’۶۷- ابوالفضل ذلیخایی) | ابوالفضل زمانی(’۸۲- علیرضا شریفی) | امیرمحمد رزاق‌نیا | یعقوب براجعه | ماهان صادقی | ابوالفضل موردی (’۵۶- محمد عسگری) | اسماعیل قلی‌زاده (’۴۶- کسری طاهری)
سرمربی: حسین عبدی

1955318

تیم نوجوانان نیو کالدونیا
نیکولاس کوتران | وادیرا هانیه |گِرِگوری دیکو| اینینه هونا | بایرون گوهوپه (’۵۷- رونالد گانیانه) | جایثرم اوپا | آنتونی لِوی (’۵۷- دیوید کاما)| جین‌ایوس سایکو(’۷۴- سیمون یو) | باپتیسته کوتران | نوما پامانی | سیپانه کائزه
سرمربی: لئوناردو لوپز

1955319

اخطارها:
نیوکالدونیا: اینینه هونا (۲۳)
ایران:علیرضا همایی‌فرد (۴۴)


شرح گل:
ایران یک – نیو کالدونیا ۰ (دقیقه ۱۷: امیرمحمد رزاقی‌نیا): پاس فرار از اسماعیل قلی‌زاده در سمت چپ زمین به ماهان صادقی رسید تا ارسال چیپ و زیبای این بازیکن را امیرمحمد رزاقی‌نیا با ضربه سر تبدیل به گل کند.

1955320

ایران ۲ – نیو کالدونیا ۰ (دقیقه ۳۴: امیرمحمد رزاقی‌نیا): ارسال نیما اندرز از کرنر سمت راست زمین را ابوالفضل موردی با ضربه سر زد که توپ پس از برخورد به وادیرا هانیه مقابل پای رزاقی‌نیا افتاد تا این بازیکن گل دوم خود و ایران را با شوت محکم در داخل محوطه بزند.

1955330

ایران ۳ – نیو کالدونیا صفر (دقیقه ۷۶: رضا غندی‌پور): فرار یعقوب براجعه از جناح راست زمین و ارسال دقیق این بازیکن به مقابل تیرک اول را رضا غندی‌پور با ضربه سر تبدیل به گل کرد.

ایران ۴ – نیو کالدونیا صفر (دقیقه ۶+۹۰: امیرحسین عسگری): ارسال توپ از جناح چپ زمین در شلوغی محوطه جریمه مقابل پای امیرحسین عسگری افتاد تا این بازیکن تعویضی مثل غندی‌پور گلزنی کند و با شوت محکم در محوطه ۶ قدم ایران را به گل چهارم برساند.

ایران ۵ – نیو کالدونیا صفر (دقیقه ۸+۹۰: کسری طاهری): فرار سریع کسری طاهری از بین مدافعان میانی کالدونیا این بازیکن را در موقعیت تک به تک قرار داد تا شوت زمینی این بازیکن تبدیل به گل پنجم ایران شود.


لحظات حساس:
دقیقه ۲: اولین حمله جدی ایران نزدیک بود به گل ختم شود که ضربه موردی با اختلاف کم از کنار دروازه نیو کالدونیا رد شد.
دقیقه ۷: ارسال نیما اندرز از روی ضربه ایستگاهی و ضربه سر حسام نفری با اختلاف کم از کنار تیرک دروازه نیوکالدونیا عبور کرد.
دقیقه ۱۲: حمله جدی ملی پوشان ایران بازهم با بدشانسی تبدیل به گل نشد و این بار شوت محکم صادقی توسط کوترون دفع شد.
دقیقه ۱۳: پاس چیپ زمانی از بالای سر مدافع نیوکالدونیا به قلی‌زاده رسید که توپ روی پای او جفت‌وجور نشد تا ضربه این بازیکن دراختیار نیکولاس کوتران قرار بگیرد.
دقیقه ۱۵: شوت راه دور درویش‌عالی ثمری نداشت و از بالای دروازه نیو کالدونیا رد شد.
دقیقه ۱۶: براجعه با فرار به پشت مدافعان نیو کالدونیا صاحب موقعیت شد که شوت او را کوترون در دست گرفت.
دقیقه ۱۶: قلی‌زاده در زدن ضربه آخر دقت لازم را نداشت و شوت پای چپ محکم این بازیکن از بالای دروازه نیوکالدونیا به اوت رفت.

1955321

دقیقه ۱۸: قلی‌زاده بازهم در گلزنی بدشانس بود این بار هم در موقعیت تک به تک صاحب توپ شد که شوت روی پای او با کمترین اختلاف از کنار دروازه رد شد.
دقیقه ۲۰: ارسال همایی‌فرد و ضربه سر قلی‌زاده در دستان کوترون جای گرفت که در این صحنه مهاجم ایران به دلیل برخورد با اینینه هونا با مصدومیت از ناحیه سر مواجه شد که داور مسابقه پس از اعلام داور ویدئویی و بازبینی صحنه در کنار زمین، تصمیم به اعلام پنالتی به سود ایران گرفت.
دقیقه ۲۵: پنالتی به دست آمده برای ایران توسط اسماعیل قلی‌زاده را این بازیکن با وجود اینکه کوتران به سمت چپ و خلاف جهت شیرجه زده بود، با تعلل زیاد به تیرک سمت راست کوبید تا گل دوم به ثمر نرسد.

1955327

دقیقه ۲۶: سر توپ و شوت پای چپ زمینی قلی زاده از پشت محوطه جریمه را کوتران در دو مرحله جمع کرد.
دقیقه ۳۷: نزدیک بود ایران گل سوم را روی ارسال نیما اندرز و برخورد توپ به پای ابوالفضل موردی بزند که توپ با اختلاف کم از کنار دروازه نیو کالدونیا به بیرون رفت.
دقیقه ۴۴: شوت راه دور درویش‌عالی از ضربه ایستگاهی توسط کوتران دفع شد.
دقیقه ۲+۴۵: شوت ابوالفضل زمانی روی تور دروازه نیو کالدونیا فرود آمد.
دقیقه ۴۶: ارسال اندرز از جناح راست و ضربه سر ابوالفضل موردی پس از برخورد به مدافع نیو کالدونیا به کرنر رفت.
دقیقه ۴۷: ضربه سر همایی فرد روی سانتر اندرز دقت لازم را نداشت و از بالای دروازه رد شد.
دقیقه ۴۸: شوت سیپانه کائزه از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به پای مدافع ایران به کرنر رفت.
دقیقه ۵۲: شوت از سمت چپ زمین به سمت دروازه ایران را آرشا شکوری در اختیار گرفت.
دقیقه ۵۲: کسری طاهری اولین موقعیت خود را با فرار سریع از سمت چپ زمین به دست آورد که شوت او را نیکولاس کوتران راهی کرنر کرد.

1955344

دقیقه ۵۳: ابوالفضل زمانی پس از سانتر نیما اندرز از کرنر، در سمت راست محوطه جریمه نیوکالدونیا صاحب توپ شد که شوت او به اوت رفت.
دقیقه ۵۴: شوت فنی رزاقی نیا از پشت محوطه جریمه را کوتران در دو مرحله جمع کرد.
دقیقه ۵۸: شوت راه دور عسگری را کوتران دفع کرد که توپ از بین پاهای این گلر رد شد ولی او با جبران اشتباهش توپ را از روی خط جمع کرد.
دقیقه ۶۴: کوتران بازهم دروازه تیمش را نجات داد و این بار شوت زمینی عسگری را دراختیار گرفت.
دقیقه ۶۶: غندی پور می توانست پایه گذار گل سوم ایران شود که در موقعیت مناسب به کسری طاهری پاس نداد و شوت زنی کرد تا ضربه او در دستان کوتران جای بگیرد.
دقیقه ۷۹: اینیه هونا توپ را از روی خط درآورد و اجازه نداد ایران به گل چهارم برسد.
دقیقه ۷۹: شوت راه دور حسام نفری را کوتران در دو مرحله جمع کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.