تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 اسفند 1401 - 6:39
کد خبر : 124512

سپاهان- پرسپولیس؛ فینال زودرس جام حذفی

سپاهان- پرسپولیس؛ فینال زودرس جام حذفی

آرمان شرق-گروه ورزش:مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران از روز یکم اسفند ماه آغاز شد. از هشت مسابقه این مرحله دیدار فولاد  و گل گهر سیرجان به دلیل حضور در دوحه قطر و  لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاد. تا کنون تیم‌های  استقلال، پارس جنوبی، استقلال ملاثانی، نساجی، هوادار و پیکان صعودشان به مرحله یک چهارم نهایی قطعی شده است. برنده پرسپولیس و سپاهان هم فردا به جمع شش تیم قبلی اضافه می‌شود. در این شرایط به چهره و شرایط تیم‌های باقیمانده نگاه می‌کنیم:

سپاهان- پرسپولیس؛ فینال زودرس جام حذفی

در حالی چهره ۶ تیم از هشت تیم پایانی جام حذفی مشخص شد که همه چیز تحت شعاع بازی سپاهان و پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی جام شگفتی‌ها قرار دارد.

به گزارش ایلنا، مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران از روز یکم اسفند ماه آغاز شد. از هشت مسابقه این مرحله دیدار فولاد  و گل گهر سیرجان به دلیل حضور در دوحه قطر و  لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاد. تا کنون تیم‌های  استقلال، پارس جنوبی، استقلال ملاثانی، نساجی، هوادار و پیکان صعودشان به مرحله یک چهارم نهایی قطعی شده است. برنده پرسپولیس و سپاهان هم فردا به جمع شش تیم قبلی اضافه می‌شود. در این شرایط به چهره و شرایط تیم‌های باقیمانده نگاه می‌کنیم:

استقلال و ملوان

*روزهای خوب استقلال ساپینتو

استقلال در این مرحله توانست ملوان را با نتیجه ۲ بر صفر در تهران شکست دهد. آبی‌ها پیش از این تراکتور را هم با شکست بدرقه کرده بودند تا در این جام قدرتنمایی کند. آبی‌پوشان با وجود محرومیت ساپینتو روی نوار پیروزی و روبه جلو قرار دارند. ساپینتو بعد از فتح سوپرجام تمایل دارد، دومین جام ممکن را به دست آورد. اگر چه هنوز برای تکرار قهرمانی لیگ برتر هم شانس دارد.

q8AeibAGdUFD

*سپاهان- پرسپولیس؛ فینال زودرس

برای تماشای حساس‌ترین بازی این مرحله و به قولی فینال زودرس جام حذفی باید منتظر روز سوم اسفند باشیم. چرا که طبق برنامه سپاهان و پرسپولیس از ساعت ۱۵ فردا در ورزشگاه نقش جهان به مصاف هم می‌روند. از میان دو مدعی جدی قهرمانی لیگ برتر، یکی محکوم به حذف رقیب است تا سرنوشت یکی از هشت تیم مرحله یک چهارم نهایی مشخص شود.

پیکاننن

*گذر پیکان از مسیر پرچاله

پیکان در حالی از سد نود ارومیه عبور کرد که زمین ورزشگاه تختی اصلاً شرایط خوبی نداشت و چاله‌های این زمین را به سختی پُر کردند. خودروسازان در مرحله یک شانزدهم نهایی استقلال خوزستان را با نتیجه یک بر صفر شکست دادند. پیکانی‌ها با ۲۱ امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار دارند با توجه به رویکرد جوانگرایی این تیم،  نتایج قابل قبولی کسب کرده و قصد دارد از فرصت مسابقات حذفی به نحو احسنت استفاده کند.

WRbRN3QJldY1

*هوادار با مربی متخصص حذفی

هوادار در مرحله یک هشتم نهایی در ضیافت پنالتی‌ها از سد مس رفسنجان عبور کرد. آنها در مرحله‌ی قبلی چادر ملو را شکست دادند. به نظر می‌رسد پیروزهای اقتصادی و کمترین اشتباه هدف بنفش‌پوشان در لیگ برتر است.  ساکت الهامی تا کنون با تیم‌های تراکتور و نساجی توانسته عنوان قهرمانی جام حذفی را به کسب کند. جالب اینکه او بعد از هر دو قهرمانی ناچار شد تیم قهرمان را به دیگران بسپارد و مسیر جدایی پیش بگیرد. ساکت در مسابقه مس رفسنجان اخراج و ناچار شد از روی سکوها ضیافت پنالتی‌ها را به تماشا بنشیند.  هوادار که باشگاه خصوصی است با ۲۵ امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارد و از بابت بقا در لیگ برتر تقریباً خیالش راحت است. بنابراین بیشتر تمرکز آنها روی جام حذفی است. اگر چه الهامی از محمدرضا خالد آبادی به عنوان دروازه‌بان اصلی استفاده می‌کند اما در ضیافت پنالتی‌ها طهماسبی گلر باتجربه خود را به کار می‌گیرد. شگردی که مقابل مس رفسنجان اثرگذار بود.

نساجییییییییییییی

*پیروزی با مربی مستعفی

مدافع عنوان قهرمانی در روزهای اخیر با استعفای حمید مطهری سرمربی خود همراه بود که در نهایت با آن موافقت نشد. مالک باشگاه نساجی با حضور در اردوی این تیم روحیه توانست روحیه خوبی به بازیکنان تزریق کند و در ضیافت پنالتی‌ها، از آلومینیوم عبور کردند. نساجی با ۲۲ امتیاز در رده دهم جدول قرار دارد و جام حذفی تنها فرصت آنها برای کسب جام است. اگر چه همانند سال گذشته کار سختی برای بالا بردن جام دارند، منتهی تجربه فصل گذشته نشان داد در جام شگفتی‌ها هر نتیجه‌ای ممکن است. نساجی در مرحله قبل فجرسپاسی را شکست داد.

photo_۲۰۲۳-۰۲-۲۱_۱۵-۲۰-۴۱

*استقلال ملاثانی؛ شگفتی‌ساز با شرایط بحرانی 

استقلال ملاثانی در حالی با نتیجه ۳ بر یک مس کرمان را شکست داد که به گفته فریسات سرمربی تیم تا نیم ساعت قبل مسابقه تیمش جمع و جور نشده بود. این امکان وجود داشت که حتی بازی لغو شود! آنها در مسابقه قبلی خود مقابل آرمان گهر هم با نتیجه ۳ بر یک پیروز شدند. این تیم اگر چه از نظر شرایط مالی اوضاع مناسبی ندارد اما بازیکنانش در زمین مسابقه پر از انگیزه هستند. این تیم در جایگاه  با ۲۸ امتیاز در رده دهم لیگ دسته اول قرار دارد. تا همین جا هم آنها با حذف یک تیم لیگ برتری کار بزرگی انجام دادند. نباید فراموش کرد که تمرکز مس کرمان بقا در لیگ برتر بود و از ترکیب دوم خود در این مسابقه بهره گرفت.

پارس جنوبی و دریا بابل

*پارس جنوبی جم

پارس جنوبی یکی از دو تیم لیگ یکی است که توانسته در میان هشت تیم پایانی جام حذفی جای گرفته است. آنها در مرحله قبلی مهمان دریا بابل بودند و در ضیافت پنالتی‌ها برنده شدند. این تیم از نظر قرعه کشی کار آسانی داشته و شاید در مرحله بعد بتواند از امتیاز میزبانی خود به خوبی استفاده کند. این تیم بوشهری با ۳۱ امتیاز در رده ششم لیگ دسته یک قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.