تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 - 7:22
کد خبر : 129372

سه پرده از روزهای حساس فوتبال ایران

سه پرده از روزهای حساس فوتبال ایران

آرمان شرق-گروه ورزش:اساسا حاشیه به بخش جدایی‌ناپذیر و لاینفک فوتبال ایران تبدیل شده. محال است یک مسابقه مهم برگزار شود، بی‌آنکه تا مدت‌ها در موردش جر و بحث در بگیرد. مسابقات این هفته هم از این قاعده مستثنی نبود. بازی پرسپولیس و پیکان که قبل از مسابقه هم حاشیه‌های فراوانی در مورد محل انجام آن به وجود آمده بود، در طول بازی به خاطر قضاوت موعود بنیادی‌فر خبرساز شد.

سه پرده از روزهای حساس فوتبال ایران

دیگ خروشان لیگ
دنیای اقتصاد : هفته بیست و هشتم لیگ برتر باشگاه‌های کشور روز شنبه به پایان رسید و در فاصله دو هفته مانده به پایان این مسابقات، رقابت در قعر و صدر جدول به اوج خود رسیده است. با اتفاقاتی که این هفته افتاد، بررسی اتفاقات لیگ ایران در سه پرده خالی از لطف نیست.

پرده اول؛ شرایط ویژه

با برتری قابل پیش‌بینی سپاهان برابر نفت مسجد‌سلیمان در کنار برد دشوار پرسپولیس مقابل پیکان و البته تساوی دور از انتظار استقلال و صنعت نفت، تقریبا می‌توان گفت رقابت قهرمانی در دو بازی باقی مانده میان پرسپولیس ۶۰ امتیازی و سپاهان ۵۹ امتیازی است و استقلال عملا از کورس خارج شد. درباره شرایط این روزهای آبی‌پوشان و اتفاقاتی که برای آن تیم آماده ریکاردو ساپینتو رخ داد، دلایل زیادی را می‌توان مطرح کرد، اما خب مهم این است که تکرار قهرمانی برای استقلال بسیار دشوار شده. از آن طرف حداقل روی کاغذ شانس پرسپولیس از سپاهان بیشتر به نظر می‌رسد. سرخ‌پوشان یک امتیاز برتری دارند اگرچه آنها در بازی رو‌در‌رو به رقیب اصفهانی باخته‌اند و همین موضوع در صورت مساوی شدن امتیازات به کمک زردپوشان می‌آید.

  پرده دوم؛ چه می‌شود؟

پرسپولیس جمعه در آزادی میزبان گل‌گهر است و در هفته پایانی ‌میهمان نساجی. دو تیمی که نه سقوط می‌کنند و نه سهمیه می‌گیرند، اما برای سپاهان اوضاع به مراتب سخت‌تر است. آنها این هفته در نقش جهان میزبان پیکانی هستند که این هفته نشان داد تیم خطرناکی نیست. هفته آخر اما مس کرمان در خطر سقوط پذیرای سپاهان است و این مسابقه در کنار بازی گل‌گهر و صنعت نفت، حکم مرگ و زندگی را برای پایین جدولی‌ها دارد. چون در انتهای جدول سقوط نفت مسجد سلیمان فقط از لحاظ ریاضی غیرممکن است و دیگر سهمیه سقوط به صنعت نفت و مس می‌رسد که خب نماینده آبادان به دلیل برد در بازی رو‌در‌رو، اوضاع بهتری دارد. جمعه، ملوان هم که در منطقه سقوط است، میزبان مس خواهد بود و همزمان نفت که با ویسی احیا شده، میزبان ذوب‌آهن است.

  پرده سوم؛ باز هم حاشیه

اساسا حاشیه به بخش جدایی‌ناپذیر و لاینفک فوتبال ایران تبدیل شده. محال است یک مسابقه مهم برگزار شود، بی‌آنکه تا مدت‌ها در موردش جر و بحث در بگیرد. مسابقات این هفته هم از این قاعده مستثنی نبود. بازی پرسپولیس و پیکان که قبل از مسابقه هم حاشیه‌های فراوانی در مورد محل انجام آن به وجود آمده بود، در طول بازی به خاطر قضاوت موعود بنیادی‌فر خبرساز شد. این داور در اواسط نیمه دوم برخورد مدافع پیکان با سعید صادقی را پنالتی تشخیص نداد، در حالی که تصاویر تلویزیونی نشان می‌دادند او اشتباه کرده است. در ادامه اما بنیادی‌فر یک خطای پنالتی دیگر برای پرسپولیس گرفت که دلیل آن به درستی مشخص نشد. تصاویر آهسته این اتفاق به اندازه‌ای ناقص و بی‌کیفیت بود که هیچ‌کس نفهمید چه شد؛ برخی کارشناسان داوری تصور می‌کنند خطا روی پریرا اعلام شده و گروهی دیگر قائل به هند مدافع پیکان هستند. هر چه هست، این تصمیم باعث شد دوباره صدای اعتراض استقلالی‌ها بلند شود و آنها قطعه فیلمی را در رسانه رسمی‌شان بازنشر کنند، در مورد پنالتی واضحی که بنیادی‌فر در بازی استقلال و پیکان به سود آبی‌ها نگرفت. به نظر می‌رسد این روزها همه تیم‌ها مسابقات خودشان را رها کرده‌اند و با ذره‌بین دنبال پیدا کردن سوژه از بازی‌های دیگران هستند!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.