تاریخ انتشار : جمعه 26 خرداد 1402 - 14:51
کد خبر : 132377

رشد ۱۰ درصدی حاشیه سود شرکت فولاد سنگان

رشد ۱۰ درصدی حاشیه سود شرکت فولاد سنگان

آرمان شرق-گروه اقتصاد:فولاد سنگان با هدف توسعه همه جانبه،  پروژه هایی از قبیل ، کارخانه احیا مستقیم،  کارخانه کنسانتره هماتیتی به ظرفیت ۵/۲ میلیون تن، پروژه افزایش ظرفیت کارخانه گندله سازی به ظرفیت ۵/۲ میلیون تن، احداث نیروگاه برق بادی، احداث تصفیه خانه  و فاضلاب شهر تایباد  و انتقال آب  به  طول ۸۰ کیلومتر، پروژه انباشت و بارگیری کامیونی گندله، تجهیز ناوگان حمل و نقل معدنی، پروژه انباشت باطله ( اسپریدر) و … را در دست توسعه دارد.

رشد ۱۰ درصدی حاشیه سود شرکت فولاد سنگان

رشد 10 درصدی حاشیه سود شرکت فولاد سنگان نسبت به سال قبل

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ با حضور سهامداران شرکت برگزار شد. مدیرعامل  فولاد سنگان  عنوان کرد : فولاد سنگان، سال گذشته به لطف خداوند متعال و با همت و پشتکار همکاران ارجمند و پرتلاش فولاد سنگان، موفق به افتخارآفرینی های متعدد شد. بدون تردید دستیابی به رکوردهای روزانه، ماهانه و سالیانه جز با برنامه ریزی مدون و علمی و حمایت سهامداران و تلاش همه جانبه کارکنان و کارگران خدوم این شرکت میسر نمی شد.

امرایی با اشاره به تولید بیش از چهار میلیون تن گندله در سال ۱۴۰۱ گفت : در سال گذشته شاهد جابجایی رکوردهای تولید بودیم و تلاش همکاران در فولاد سنگان، منجر به تولید بیش از ۴ میلیون تن گندله و تولید بیش از ۳ میلیون تن کنسانتره شد. وی افزود؛ این رشد تولید ۱۰۳ درصدی کنسانتره و تولید بیش از ۴ میلیون تن گندله با وجود ۱۲۰ روز قطعی برق و گاز اتفاق افتاد، در صورتی که توان و ظرفیت تولید فولاد سنگان بیش از این مقدار است.

وی ادامه داد: با توجه به شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین، فولاد سنگان برنامه‌ریزی جدی و مدونی را در خصوص حمایت و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان انجام داد و در همین راستا اقدام به تأسیس پردیس دانش‌بنیان صنایع معدنی برای اولین بار کرد و از این مسیر همکاری گسترده ای را با پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی و شرکت‌های دانش‌بنیان کشور آغاز کرد. امرایی با اشاره به تأسیس صندوق پژوهش و نوآوری صنایع معدنی با مشارکت فولاد سنگان و سهم ۳۰ درصدی در صندوق مذکور اظهار داشت: این صندوق به منظور حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان در قالب ارائه تسیهلات و کمک به تامین ضمانت‌نامه برای این شرکت ها به دلیل پایین بودن توان مالی آنها تشکیل شد و فولاد سنگان در این حوزه نیز فعالیت و مشارکت بسیار خوبی دارد.

وی اضافه کرد: بومی سازی قطعات شامل ۱۰۶ قطعه، ۵ تجهیز و ۱۶۰۰ مدرک فنی و رشد ۱۰۴ درصدی بومی سازی در سال و ارزآوری بیش از ۹.۵ میلیون یورو ، سرمایه گذاری بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریالی در توسعه دانش بنیان ها ، احداث کارخانه ۱۵ هزار تنی گلوله سازی آتیه فولاد سنگان ، احداث سوله انباشت کنسانتره در راستای حفاظت از محیط زیست به ظرفیت ۴۰۰ هزار تن  و دیگر اقدامات ارزشمند در حوزه های مختلف سازمانی اعم از منابع انسانی، تعالی سازمانی، ارتقای برند شرکت و …  از دیگر اقدامات صورت گرفته می باشد. امرائی با اشاره به نقش برجسته فولاد سنگان در توسعه پایدار شرق کشور عنوان داشت: فولاد سنگان در تمام سطوح تولید، بازرگانی، اقتصادی، اجتماعی و اشتغالزایی نقش به سزایی در منطقه ایفا می نماید و همواره در مسیر توسعه هر چه بیشتر بخش صنعت و معدن و توسعه شرق کشور حرکت خواهد کرد.

مدیرعامل فولاد سنگان با اشاره به اهمیت توسعه متوازن در منطقه شمال شرق کشور و سرمایه گذاری عظیم این شرکت گفت : فولاد سنگان با هدف توسعه همه جانبه،  پروژه هایی از قبیل ، کارخانه احیا مستقیم،  کارخانه کنسانتره هماتیتی به ظرفیت ۵/۲ میلیون تن، پروژه افزایش ظرفیت کارخانه گندله سازی به ظرفیت ۵/۲ میلیون تن، احداث نیروگاه برق بادی، احداث تصفیه خانه  و فاضلاب شهر تایباد  و انتقال آب  به  طول ۸۰ کیلومتر، پروژه انباشت و بارگیری کامیونی گندله، تجهیز ناوگان حمل و نقل معدنی، پروژه انباشت باطله ( اسپریدر) و … را در دست توسعه دارد.

مدیرعامل فولاد سنگان با اشاره به گزارش سالانه از ثبات مالی و حاشیه سود مطمئن و با ثبات این شرکت و از رشد ۱۰ درصدی حاشیه سود شرکت نسبت به سال قبل خبر داد و خاطر نشان کرد : نامگذاری سال ۱۴۰۲ توسط مقام معظم رهبری با عنوان رشد تولید و مهار تورم، نقشه راه کلان کشور و به خصوص بخش صنعت را ترسیم کرده است و استراتژیهای کلان شرکت هم راستا با شعار سال است. وی گفت: با توجه به پتانسیل و توانمندی های موجود در شرکت فولاد سنگان، برای سال ۱۴۰۲ برنامه تولید ۵ میلیون تن گندله و ۴  و نیم میلیون تن کنسانتره را  با امید به رفع موانع تامین انرژی در برنامه تولید داریم و لازم به ذکر است، حاصل تلاش بی وقفه کارکنان در ارزیابی imi100 برترین شرکتهای ایران در سال ۱۴۰۱  منجر به کسب رده ۵۶ در بین ۵۰۰ شرکت برترایران گردیده که نشان از تعالی روزافزون و توسعه برنامه های استراتژیک این شرکت دارد.

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در خرداد ماه برگزار و ‌ مبلغ ۴۵۰ ریال به ازای هر سهم بین سهامداران از محل سود خالص تقسیم شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.