تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 دی 1401 - 6:37
کد خبر : 121970

دلار در مسیر افزایش قیمت؟ / ورود ربع سکه به کانال ۹ میلیون تومان 

دلار در مسیر افزایش قیمت؟ / ورود ربع سکه به کانال ۹ میلیون تومان 

آرمان شرق-گروه اقتصاد:در حالی که این روزها نهادمرکزی بازارساز در حال عرضه کردن ربع سکه در بورس کالاست. قیمت این فلز زرد رنگ  در بازار آزاد ترمز بریده است. قیمت ربع سکه ظهر امروز وارد کانال ۹ میلیون تومان شد. روز گذشته قیمت ربع سکه در محدوده ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شده بود. 

دلار در مسیر افزایش قیمت؟ / ورود ربع سکه به کانال ۹ میلیون تومان

اقتصادنیوز: قیمت سکه ، طلا و دلار در بازار امروز چهارشنبه ۲۸ دی ماه ۱۴۰۱ پیشروی کرد.
جهش مجدد ربع سکه در بازار/ دلار در مسیر افزایش قیمت؟

 بازار ارز تهران امروز چهارشنبه ۲۸ دی ماه شاهد پیشروی نرخ دلار بود.گفته می شود اسکناس آمریکایی در هرات و سلیمانیه هم مسیر صعود را دنبال کرده بود همین امر موجب شده بود بازیگران ارزی تهران در موقعیت خرید قرار بگیرند.البته نرخ حواله درهم نیز امروز به یک مرز حساس رسید. معامله گران معتقد بود اگر نرخ حواله درهم بالای مرز حساس تثبیت شود،این ممکن است موجب ورود نرخ درهم به کانال بالاتر شود.

در روزهای اخیر یک خبر سیاسی در بازار ارز تهران داغ شده است.آن طور که رسانه ها گزارش دادند  فردا (پنجشنبه ۲۹ دی) پارلمان اروپا قطعنامه جدیدی را علیه ایران به رای می‌گذارد.

هر چند که این قطعنامه برای شورای وزیران اخراجه اتحادیه اروپا الزام آور نیست، به باور بخشی از فعالان، هراس معامله‌گران از تشدید تنش‌های بین‌المللی یکی از مهم‌ترین عواملی است که تقاضای احتیاطی را در بازار بالا برده است.

دلار توافقی آب رفت

نرخ دلار توافقی که روز گذشته وارد کانال ۳۹ هزار تومان شده بود در بازار امروز به کانال ۳۸ هزار تومان برگشت و با ۳۸ هزار و ۷۳۶ تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با روز گذشته ۳۸۷ تومان پایین تر بود.

دلار متشکل رنج شد

نرخ دلار متشکل هم امروز نسبت به روز گذشته رنج بود در محدوده ۳۸ هزار و ۶۰۴ تومان به فروش رسید.

بازار جهانی طلا امروز شاهد عقبگرد قیمت اونس طلا به کانال ۱۸۰۰ دلار بود اما در نیمه ظهر طلا جهانی دوباره وارد کانال ۱۹۰۰ دلار شد و در محدوده ۱۹۱۱ دلار به فروش رسید. قیمت طلای جهانی عصر امروز در محدوده ۱۹۱۵ دلار معامله شد.

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز وارد کانال ۲ میلیون تومان شد. هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز در سایت اتحادیه طلا و ارز تا ۲ میلیون و ۱۸ هرار و ۵۰۰ تومان بالا رفت اما در عصر امروز با قیمت ۲ میلیون و ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد. روز گذشته قیمت طلا ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۹۹۱هزار و ۴۰۰ تومان بود.

طبق سایت اتحادیه قیمت سکه امامی از روز گذشته وارد کانال ۲۲ میلیون تومان شده است. قیمت هر قطعه سکه امامی عصر دیروز در محدوده ۲۲ میلیون و ۳۵۳ هزار تومان بسته شد اما در بازار امروز تا ۲۲ میلیون و ۷۵۵ هزار تومان بالا رفت. فلز گران بهای داخلی در زمان گزارش این گزارش ۲۲ میلیون و ۵۹۷ هزار تومان بود.

قیمت ربع سکه ترمز برید/ ورود ربع سکه به کانال ۹ میلیون تومان

در حالی که این روزها نهادمرکزی بازارساز در حال عرضه کردن ربع سکه در بورس کالاست. قیمت این فلز زرد رنگ  در بازار آزاد ترمز بریده است.
قیمت ربع سکه ظهر امروز وارد کانال ۹ میلیون تومان شد. روز گذشته قیمت ربع سکه در محدوده ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شده بود.

چرا از ربع سکه بورسی استقبال نشد؟

برای برخی از فعالان جالب توجه است که به چه دلیل برخی معامله‌گران حاضرند ربع سکه را گران‌تر از بورس کالا خریداری کنند. گفته‌های برخی بازیگران بازار نشان می‌دهد که برخی معامله‌گران نگران بودند که در صورت خرید ربع سکه از بازار رسمی، در آینده با دردسرهای مالیاتی مواجه شوند.
در کنار این گفته می‌شود که معامله‌گران بزرگ نمی‌خواهند دولت را نسبت به حساب‌های خود حساس کنند و به همین دلیل ترجیح می‌دهند خریدهای خود را از بازار غیررسمی و در فضایی با شفافیت کمتر انجام دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.