تاریخ انتشار : شنبه 11 اردیبهشت 1400 - 16:20
کد خبر : 67259

حل مسائل کارگران،اهتمام ویژه دولت سیزدهم خواهد بود/ حق اعتراض کارگران را به رسمیت می شناسیم

حل مسائل کارگران،اهتمام ویژه دولت سیزدهم خواهد بود/ حق اعتراض کارگران را به رسمیت می شناسیم

ارمان شرق- وی سه مشکل اصلی کارگران را امنیت شغلی، تأمین معیشت و تحرک تشکلی عنوان کرد و افزود: باید حق اعتراض کارگران را به رسمیت بشناسیم و نگاه امنیتی را از تشکل های کارگری برداریم تا آنان به راحتی بتوانند از حقوق قانونی و مشروع خود دفاع کنند.

دکتر مسعود پزشکیان، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، با تأکید بر حل مسائل کارگران در دولت سیزدهم، خواستار به رسمیت شناختن حق اعتراض کارگران و زدودن نگاه امنیتی از به تشکل های کارگری شد.
دکتر مسعود پزشکیان در پیامی به مناسبت ۱۱ اردیبهشت ماه، “روز کارگر” با اشاره به اینکه طبقه کارگر ستون فقرات اقتصاد و تولید است، افزود: این طبقه، از زحمت کش ترین، موثرترین و گرامی ترین طبقات جامعه محسوب می شود و باید اهتمام ویژه‌ای برای حل مسائل کارگران انجام پذیرد.
وی سه مشکل اصلی کارگران را امنیت شغلی، تأمین معیشت و تحرک تشکلی عنوان کرد و افزود: باید حق اعتراض کارگران را به رسمیت بشناسیم و نگاه امنیتی را از تشکل های کارگری برداریم تا آنان به راحتی بتوانند از حقوق قانونی و مشروع خود دفاع کنند.
دکتر پزشکیان با اشاره به جایگاه والای کارگران در جمهوری اسلامی ایران، آنان را عنصری کلیدی در دولت سیزدهم توصیف کرد و گفت: “دولت مردم ایران”، دولت کارگران خواهد بود؛ زیرا اقتصاد، صنعت و تولید تنها با کارگرانی رشد و توسعه می یابد که دغدغه مادی آنان برطرف شود و کرامت انسانی آنان، اولویت اصلی دولت باشد؛ امروز من شرمنده و نگران هستم که کارگر ما نمی تواند از عهده تأمین نیازهای اولیه خود برآید، ما باید مسائل اولیه آنان را حل کنیم و زندگی آبرومندانه، با عزت و افتخارآمیز را برای آنان رقم بزنیم و در تأمین سلامت آنان و بهداشت محیط کار کوشا باشیم و در توزیع عادلانه ثروت، درمان و آموزش قشر کارگر با تمام وجود تلاش کنیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.