تاریخ انتشار : شنبه 17 آذر 1397 - 18:40
کد خبر : 50867

حمله شدید مقام اماراتی به ترکیه

حمله شدید مقام اماراتی به ترکیه

آرمان شرق: مشاور سابق ولیعهد ابوظبی و استاد دانشگاه امارات با خبیث خواندن ترکیه که طی ماه های اخیر به شدت در تلاش برای روشن شدن جزئیات قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار مطرح سعودی است، آنکارا را یکی از بزرگ ترین تهدیدات برای کشورهای عربی خواند. به گزارش آرمان شرق به نقل از  ایرنا، عبدالخالق

آرمان شرق: مشاور سابق ولیعهد ابوظبی و استاد دانشگاه امارات با خبیث خواندن ترکیه که طی ماه های اخیر به شدت در تلاش برای روشن شدن جزئیات قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار مطرح سعودی است، آنکارا را یکی از بزرگ ترین تهدیدات برای کشورهای عربی خواند.

به گزارش آرمان شرق به نقل از  ایرنا، عبدالخالق عبدالله در صفحه توئیتر خود با طرح این سوال که «بزرگ ترین خطری که امنیت کشورهای عربی را تهدید می کند، چیست؟»، از کاربران توئیتر خواست از میان اسرائیل، ایران و ترکیه یکی را انتخاب کنند.
وی در توییت های پیشین خود با ارائه پیشنهادی برای مقابله با آنچه «حمله خبیث ترکیه به ریاض و ابوظبی» خوانده بود، خواستار تاسیس یک مرکز پژوهشی برای پیگیری امور ترکیه و ارائه راهکار به دولت های عربستان و امارات در این باره شد و نوشت که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز به یکی از تهدیدات بزرگ برای کشورهای عربی تبدیل شده است.
این شخصیت اماراتی نوشت: مهم ترین اصل کنونی در عقیده سیاسی جدید ترکیه، هدف قرار دادن امارات و عربستان و ضربه زدن به ثبات و استقرار آنها است. بنابرین برای مقابله با این اقدام خبیث، بهتر است یک مرکز پژوهشی مشترک که از نزدیک امور ترکیه را پیگیری کند و راهکار ارائه دهد، تاسیس شود. خطر اردوغان اکنون به اندازه ایران است.
در همین حال توییت های عبدالله خشم کاربران را به همراه داشته و باعث شده وی را به ایجاد انحراف در افکار عمومی و تقویت گفتمان نفرت متهم کنند.
پیشتر برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس یعنی عربستان و امارات در رسانه های خود جای رژیم صهیونیستی را با ایران عوض کرده و ایران را خطر نخست‌ برای کشورهای عربی معرفی می کردند اما بعد از کشته شدن خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول، حملات ابوظبی و ریاض به ترکیه در حال افزایش است.
اختلافات میان ترکیه و امارات بر سر گروه اخوان المسلمین بر کسی پنهان نیست به ویژه پس از تحریم قطر از سوی چهار کشور عربی (عربستان، امارات، مصر و بحرین) این اختلافات شدت یافته است. در همین راستا مخالفت آنکارا با تحریم قطر و ارسال مواد غذایی به دوحه موجب خشم ابوظبی شده است.
اکنون حتی برخی منابع از احتمال اعزام نیروهای نظامی عربستان و امارات به مناطق شرق سوریه برای کمک به نیروهای مستقر در این منطقه و مقابله با سیاست های ترکیه خبر می دهند.
برخی دیگر معتقدند که امریکا به دنبال دریافت هزینه استقرار نیروهای متجاوز نظامی خود در سوریه از عربستان است و حتی توافق ها و مبالغی نیز در این ارتباط به بهانه کمک به بازسازی این مناطق پرداخت شده است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.