با اعلام برنامه هفته‌های پنجم تا دهم لیگ برتر، مشخص شد پرسپولیس بازی‌های فشرده و روزهای طاقت‌فرسایی در پیش دارد.

سازمان لیگ فوتبال ایران بالاخره امروز برنامه هفته‌های پنجم تا دهم لیگ برتر را اعلام کرد. اعلام این برنامه از چند جهت برای باشگاه پرسپولیس و هوادارانش اهمیت داشت. اول این که آنها به شدت منتظر مشخص شدن تاریخ دربی بودند که البته زمان دقیق دربی باز هم مشخص نشد.

جنبه دیگر اهمیت اعلام برنامه بازی‌ها این بود که میزان فشردگی بازی‌های این تیم در روزهای پیش‌رو مشخص ‌شد. پرسپولیس بعد از بازی با فولاد مسابقه دیگری در لیگ برتر ندارد و پس از پایان فیفادی مستقیما وارد بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا می‌شود. روز ۲۸ شهریور در ورزشگاه آزادی مسابقه حساس پرسپولیس و النصر عربستان برگزار خواهد شد.

هفته پنجم لیگ برتر قرار است روز سی‌ام شهریور برگزار شود اما از آنجا که پرسپولیس، سپاهان و نساجی در همان روزها در آسیا بازی دارند نمی‌توانند بازی‌های لیگ برتری‌شان را انجام بدهند. این یعنی بازی پرسپولیس و استقلال در هفته پنجم قطعا به تعویق می‌افتد.

بنابراین پرسپولیس بعد از بازی با النصر در روز چهارم مهر بازی هفته ششم لیگ مقابل پیکان را برگزار خواهد کرد.

۶ روز بعد از بازی با پیکان دومین بازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا برگزار خواهد شد و پرسپولیس در قطر به مصاف الدحیل خواهد رفت.

بعد از آن مسابقه پرسپولیس به تهران برمی‌گردد تا خودش را برای بازی هفته ششم لیگ برتر آماده کند. مسابقه‌ای که روز ۱۶ مهر ماه در ورزشگاه آزادی و مقابل تیم آماده و سرحال گل ‌گهر سیرجان برگزار می‌شود.

در مجموع پرسپولیس باید در ۱۹ روز ۴ مسابقه برگزار کند. دو مسابقه بسیار دشوار مقابل النصر عربستان و الدحیل قطر و دو مسابقه در لیگ با پیکان و گل‌گهر سیرجان. البته پرسپولیس در سال‌های قبل هم این فشردگی را تجربه کرده و با آن ناآشنا نیست.