تاریخ انتشار : جمعه 20 بهمن 1402 - 8:18
کد خبر : 148317

بیست روز تا ماراتن۱۵۰۰۰ نفری انتخابات مجلس

بیست روز تا ماراتن۱۵۰۰۰ نفری انتخابات مجلس

آرمان شرق-گروه سیاست:بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توسط اعضای شورای نگهبان تعداد نامزد‌های این انتخابات به حدود ۱۵ هزار نفر افزایش یافت. بیش از ۷۳ درصد از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند که نصاب بی‌سابقه‌ای در تایید صلاحیت‌ها در برگزاری انتخابات در کشور محسوب می‌شود.

بیست روز تا ماراتن۱۵۰۰۰ نفری انتخابات مجلس

شورای نگهبان: احتمالا کاندیداهای تایید صلاحیت شده مجلس به ۱۵ هزار نفر می رسد

بیش از ۷۳ درصد داوطلبان انتخابات مجلس تایید شدند

سخنگوی شورای نگهبان گفت: بیش از ۷۳ درصد از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند که نصاب بی‌سابقه‌ای در تایید صلاحیت‌ها در برگزاری انتخابات در کشور محسوب می‌شود.

حدود ۱۵ هزار نفر نامزد نهایی انتخابات مجلس هستند

خبرگزاری صدا و سیما، دکتر هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با شبکه خبر سیما از پایان مهلت یک ماهه شورای نگهبان برای بررسی اعتراضات و شکایات داوطلبان تاییدنشده انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان خبر داد.

وی اعلام کرد که بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توسط اعضای شورای نگهبان تعداد نامزد‌های این انتخابات به حدود ۱۵ هزار نفر افزایش یافت.

دکتر طحان‌نظیف همچنین عنوان کرد: بیش از ۷۳ درصد از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند که نصاب بی‌سابقه‌ای در تایید صلاحیت‌ها در برگزاری انتخابات در کشور محسوب می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان ابراز امیدواری کرد که با این میزان افراد تایید صلاحیت شده در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، پرشور، رقابتی و در تراز نظام جمهوری اسلامی و مردم عزیز باشد.

همچنین نماینده ادوار مجلس گفت: تعداد ۷۰۰ نفر در روند بررسی اعتراضات داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.

ایرج عبدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا گفت: طبق اخبار واصله تعداد ۷۰۰ نفر از داوطلبان معترض به بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مرحله پایانی بررسی اعتراضات تایید صلاحیت شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.