تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 آذر 1402 - 7:46
کد خبر : 144342

«باهنر» رییس مجلس دوازدهم می‌شود؟

«باهنر» رییس مجلس دوازدهم می‌شود؟

آرمان شرق-گروه سیاست:پیرموذن در مورد آخرین تحرکات ائتلاف برنده مدعی است که «محمدرضا باهنر» از چهره‌های نزدیک به «علی لاریجانی» که قرار است به‌عنوان اصولگراهای میانه‌رو وارد میدان شوند، رییس مجلس آینده خواهد بود.

«باهنر» رییس مجلس دوازدهم می‌شود؟

 

آرمان امروز، گروه سیاسی: هفته‌های منتهی به انتخابات همواره با حواشی و گمانه‌زنی‌های بسیاری همراه است و گروه‌ها و جناح‌های سیاسی تلاش می‌کنند تا در اطلاع‌رسانی‌ها و معرفی چهره‌هایی که در لیست‌های‌شان معرفی خواهد شد شانس پیروزی خود و جذب آرای برای پیروزی را افزایش دهند. در این مورد باید به تحرکات آنچه «ائتلاف برنده» نامیده‌ایم اشاره کنیم. ائتلافی که احتمالا با حضور چهره‌های نزدیک به «اصلاح‌طلبان«، «اصولگراهای میانه‌رو» و «اعتدالیون» شکل خواهد گرفت می‌تواند در مقابله با تندروها عملکرد مناسبی داشته باشند. در این مورد با یکی از حاضرین در این ائتلاف گفت‌وگویی انجام داده‌ایم. پیرموذن در مورد آخرین تحرکات ائتلاف برنده مدعی است که «محمدرضا باهنر» از چهره‌های نزدیک به «علی لاریجانی» که قرار است به‌عنوان اصولگراهای میانه‌رو وارد میدان شوند، رییس مجلس آینده خواهد بود.

شهروندان بهچهرههای اصلاحطلب اشتیاق دارند

«کمال‌الدین پیرموذن»، سیاستمدار و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی که از جمله نفرات حاضر در ائتلاف انتخاباتی اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و اصولگراهای میانه‌رو محسوب می‌شود در پاسخ به این سوال که آیا بنا بر ادعای برخی اصولگراهای سنتی و تندرو، چهره‌های اصلاح‌طلب نمی‌توانند آرای شهروندان را جذب کنند؟ به‌خبرنگار «آرمان امروز» می‌گوید: «اگر به روند انتخاب‌های گذشته نگاهی اجمالی داشته باشیم می‌بینیم که هربار چهره‌های اصلاح‌طلب و اعتدالی در میدان رقابت‌های انتخاباتی حاضر بودند شور و مشارکت بیشتر بر فضا حاکم بود. از این‌رو در هفته‌های منتهی به انتخابات مشاهده می‌کنیم که اشتیاق شهروندان در شهرستان‌ها کوچک و متوسط به چهره‌های اصلاح‌طلب بیشتر است و حتی بر برخی از حوزه‌ها شنیده می‌شود که شهروندان برای دعوت از نمانیدگان پیشین قدم جلو گذاشته‌اند. در مرکز استان‌ها و کلانشهرهایی مانند تهران، رشت، مشهد و … که با چالش مشارکت روبه‌رو هستیم برنامه‌‌ریزی‌ها روند خودشان را طی می‌کنند و امیدواریم برای کنار زدن تندروهایِ تمامیت‌خواه به سمت ائتلاف برنده که شامل اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و اصولگراهای میانه‌رو است گرایش پیدا کنند. باتوجه به تجربه انتخابات گذشته هربار شهروندان یک‌صدا شدند و مشارکت را به حداکثر رسانند به نتایج خوبی دست پیدا کردیم و فضای سیاسی-اقتصادی-اجتماعی بازتر شد. در این رابط باید بگوییم که نوع مدیریت مجلس کنونی که با دست‌فرمان تندروها به مسیر خود ادامه می‌دهد باعث شده تا مردم دیگر به آنها اعتماد نکنند به سمت نمایندگان سابق خود باز گرددند.»

این سیاستمدار در خصوص آخرین  تحولات و تحرکات ائتلاف برنده ادامه می‌دهد: «جلسات بین اعضای ائتلاف برگزار می‌شود ولی هنوز به انسجام لازم نرسیده‌ایم زیرا در این مورد باید در انتظار آخرین مرحله تایید صلاحیت‌ها یعنی تایید صلاحیت توسط «شورای نگهبان» بمانیم و پس از آن در مورد نفرات لیست‌های شهرستان‌ها و خصوصا کلانشهرها را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. باتوجه به حاشیه‌هایی که بر علیه ائتلاف برنده‌ از سوی تندروها و برخی از جریان‌های ضدجمهوریت نظام مطرح می‌شود ولی از سوی شورای نگهبان و مسوولان بالادست نظام پیام‌هایی در ادامه فرمایشات مقام معظم رهبری برای افزایش میزان مشارکت به دست ما می‌رسد و همین مورد باعث شده تا تنور انتخابات در حوزه‌ها رفته رفته گرم‌تر شود. در مورد آخرین خروجی‌های جلسات باید به این نکته اشاره کنم که تا اینجای کار محمدرضا باهنر به‌عنوان سرلیست انتخاباتی معرفی خواهد شد و پس از کسب نتیجه مطلوب در انتخابات او را به‌عنوان رییس مجلس آینده معرفی خواهد شد.»

«محمد شریعتمداری»، وزیر دولت روحانی در مصاحبه با ماهنامه «گفت‌وگوی اجتماعی» به تشریح دیدگاه‌های‌ش پیرامون منازعات گروه‌های سیاسی و اهمیت نقش میانداران و کنشگران مرزی پرداخته است. او در بخشی از این مصاحبه که روز گذشته منتشر شد گفت: «امروز تأثیر و نقش میانداران در برقراری ارتباط صحیح و منطقی بین اصول و ارزش‌های حاکم بر انقلاب اسلامی ایران با جامعه، خصوصاً جوانان که توجه به آن‌ها در حرف و سخن بسیار زیاد و در اقدام و عمل بسیار کم بوده است، خیلی مهم به نظر می‌رسد. امروز مسئولیت عمده بر دوش کسانی است که هم مورد وثوق نظام و حاکمیت هستند و هم همچنان در بین مردم از آبرو و احترام نسبی برخوردارند. در این قضیه راست و چپ مطرح نیست؛ اگر به ترکیب مجمع تشخیص مصلحت نظام توجه کنید، می‌بینید که هم افرادی از جناح چپ مانند محمد صدر؛ مجید انصاری و محمدرضا عارف، هم اشخاصی از جناح راست مانند محمدرضا باهنر؛ مرتضی نبوی و علی لاریجانی و هم شخصیت‌هایی مثل محمد فروزنده با رویکرد میانه و مورد احترام هر دو جناح در آن حضور دارند. رسالت این گروه به‌عنوان میانجی و میاندار بسیار پررنگ است. به هر صورت رهبری نظام آن‌ها را به‌عنوان اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین کردند و به هر ترتیب آن‌ها در بین گروه‌های سیاسی راست و چپ دارای آبرو و احترام هستند. اگر آن‌ها امروز با هم ننشینند و برای وفاق و ایجاد همدلی و یکپارچگی ملی بر سر یک مدل به تفاهم نرسند و این مدل را با مردم به اشتراک نگذراند، ما هر روز فاصله میان دولت و مردم را بیشتر شاهد خواهیم بود. به نظر می‌رسد امروز نقش میانداران در وهله نخست، میانداری بین اصول و ارزش‌های حاکم بر انقلاب با اکثریت جامعه ایران و خصوصاً جوانان است. »

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.