تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مرداد 1402 - 10:08
کد خبر : 135748

باغمیشه: پرسپولیس از هفته اول برای قهرمانی استارت می‌زند

باغمیشه: پرسپولیس از هفته اول برای قهرمانی استارت می‌زند

آرمان شرق-گروه ورزش:بازیکنان پرسپولیس بازیکنان خوب و با تجربه‌ای هستند و تیم هم تغییرات زیادی را متحمل نشده است. از این رو معتقدم پرسپولیس شروع خوبی در لیگ خواهد داشت و مقتدرانه در هفته‌های ابتدایی ظاهر خواهد شد. قرعه پرسپولیس هم مناسب است و تیم پرسپولیس حرکت خودش را از هفته اول برای رسیدن به قهرمانی با قدرت آغاز خواهد کرد و با قدرت استارت خواهد زد.

باغمیشه: پرسپولیس از هفته اول برای قهرمانی استارت می‌زند

 

علی باغمیشه، مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است پرسپولیس در خط میانی بضاعت خوبی دارد و در صورت جدایی هافبک کلیدی هم برای پرسپولیس مشکلی به وجود نخواهد آمد اما از سوی دیگر جذب مهاجم در شرایط فعلی را برای پرسپولیس ضروری می‌داند.

در رابطه با جذب مهاجم هنوز پرسپولیس توفیقی به دست نیاورده در این رابطه چه صحبتی دارید؟
یک مهاجم نیاز ضروری پرسپولیس است. درست است که پرسپولیس بازیکنانی مانند عمری و ترابی را در اختیار دارد که در صورت نیاز می‌توانند در خط حمله هم بازی کنند اما جدا از آن، پرسپولیس فقط دو مهاجم مانند عبدی و شهاب زاهدی را دارد که هر دو هم مهاجمان خوبی هستند. اما پرسپولیس به مهاجمی با جنس متفاوت نیاز دارد. مهاجمی مانند آل‌کثیر که سرعتی و خط‌شکن باشد و به قول معروف یک گلزن تمام عیار تا بتواند کار را برای پرسپولیس خصوصاً در آسیا که بازی‌ها سخت‌تر است، درآورد. مهاجمی که باید به لحاظ فنی در سطح لوکادیا یا حتی بالاتر از او باشد تا در بازی‌هایی که تیم به لحاظ گلزنی به مشکل می‌خورد قادر باشد کار را برای پرسپولیس در آورد.

‌در صورت جدایی سرلک، در خط میانی پرسپولیس خلأ به وجود می‌آید؟
قطعاً اگر سرلک برود، پرسپولیس ضرر خواهد کرد و مانند خط حمله که نبود یک مهاجم ششدانگ فعلاً خلأ در تیم به وجود آورده حتماً در پرسپولیس به چشم خواهد آمد. سینا و ریگی و سروش هم بازیکنان خوبی هستند. از این رو اعتقاد دارم پرسپولیس در خط میانی بضاعت خوبی دارد و با مشکلی مواجه نخواهد شد.

در شرایطی که اردوی خارجی لغو شد با روش یحیی در داخل تهران، پرسپولیس آماده لیگ می‌شود؟
من به کار یحیی ایمان و اعتقاد دارم و به نظرم ایشان در کنار بقیه کادری که در اختیار دارد، تیم را به لحاظ بدنی و فنی به خوبی آماده خواهند کرد. از سوی دیگر با بازی‌های تدارکاتی که پرسپولیس تا به حال مقابل تیم‌های لیگ برتری برگزار کرده به شکل خوبی در حال آماده شدن است.

در رابطه با جذب دروازه‌بان جدید هم پرسپولیس به مشکل خورده!
به هر حال یحیی باید به جوان‌های تیمش اعتماد کند و به نوعی از آنها در بازی‌های تدارکاتی استفاده کند تا آن دروازه‌بان برای بازی در پرسپولیس آماده شود و به شرایط فنی خوبی برسد. چالش دروازه‌بان ذخیره خوب هم بعد از جدایی گوهری برای پرسپولیس به وجود آمده اما چاره‌ای نیست جز استفاده از دروازه‌بان جوان و اعتماد کردن به آنها تا بضاعتمان به لحاظ گلر ذخیره هم در سطح خوبی قرار بگیرد.

با توجه به بضاعتی که یحیی به لحاظ بازیکن در اختیار دارد، به نظرتان تیم با چه روشی بازی کند بهتر نتیجه می‌گیرد؟
من اگر بودم به تیم‌های مقابل نگاه می‌کردم مثلاً اگر تیم‌های حریف وینگرهای خوبی داشتند حتماً از روشی غیر از سیستم ۲-۵-۳ استفاده می‌کردم اما در غیر این صورت از سیستمی که گفتم استفاده می‌کردم هر چند در این روش هم در حالت دفاعی تیم با پنج بازیکن دفاع می‌کند اما خطر استفاده از سیستم ۲-۵-۳ در زمان استفاده از ضد حمله حریفان است که تیمتان ممکن است با مشکل مواجه ‌شود.

با آن عده که اعتقاد دارند ریگی هافبکی ایستا و ساکن است موافق هستید؟
نه موافق این نظر نیستم چون او را هافبک دفاعی فعالی می‌دانم که دامنه حرکتی خوبی دارد که قادر است به سروش یا بقیه هافبک‌ها کمک زیادی بدهد.

‌پرسپولیس تاکنون در بازی‌های تدارکاتی خوب عمل کرده و در همه آن دیدارها به پیروزی رسیده، این مهم چه تأثیری در بازی‌های رسمی خواهد داشت؟
بازیکنان پرسپولیس بازیکنان خوب و با تجربه‌ای هستند و تیم هم تغییرات زیادی را متحمل نشده است. از این رو معتقدم پرسپولیس شروع خوبی در لیگ خواهد داشت و مقتدرانه در هفته‌های ابتدایی ظاهر خواهد شد. قرعه پرسپولیس هم مناسب است و تیم پرسپولیس حرکت خودش را از هفته اول برای رسیدن به قهرمانی با قدرت آغاز خواهد کرد و با قدرت استارت خواهد زد./خبرگزاری ورزش

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.