تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 - 11:32
کد خبر : 62829

انتقاد اردوغان از اتحادیه اروپا

انتقاد اردوغان از اتحادیه اروپا

آرمان شرق– به گفته رجب طیب اردوغان، اتحادیه اروپا تاکنون از ترکیه که میزبان ۴ میلیون پناهجوست حمایت مالی نکرده است. به گزارش آرمان شرق و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما رئیس جمهور ترکیه از اتحادیه اروپا به علت عمل نکردن به وعده‌های خود به شدت انتقاد کرد. پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه

آرمان شرق– به گفته رجب طیب اردوغان، اتحادیه اروپا تاکنون از ترکیه که میزبان ۴ میلیون پناهجوست حمایت مالی نکرده است.

به گزارش آرمان شرق و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما رئیس جمهور ترکیه از اتحادیه اروپا به علت عمل نکردن به وعده‌های خود به شدت انتقاد کرد.
پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه نوشت: رجب طیب اردوغان تصریح کرد، اتحادیه اروپا به یونان برای نگهداری ۱۰۰ هزار پناهجو ۳ میلیارد یورو کمک مالی کرد، اما از ترکیه که میزبان ۴ میلیون پناهجوست حمایت نکرد.
وی گفت: رسانه‌های بین المللی به تازگی این واقعیت را مشاهده کردند. کشور‌هایی که امکانات مالی آنان بسیار بیش از ما بود پناهجویان را به اقامت در اردوگاه‌ها محکوم کردند، اما ما نان خود را با آنان تقسیم کردیم.
رئیس جمهور ترکیه گفت: پس از ایجاد منطقه امن در سوریه ۴۲۰ هزار پناهجوی سوری به کشورشان بازگشتند. با بهبود اوضاع بازگشت پناهجویان افزایش خواهد یافت.
اردوغان با تاکید بر اینکه آمریکا در اندیشه حمایت از پناهجویان نیست، گفت: مسئله آنان چیز دیگری است. آنان همچنان همراه تروریست‌ها هستند، اما ما به مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهیم.
وی تاکید کرد: کشورش هر اقدامی که لازم باشد برای مبارزه با تروریسم انجام خواهد داد.
رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه در یک ما ه اخیر ده‌ها غیر نظامی بی دفاع و کودک در حملات تروریستی پ ک ک و‌ی پ گ (یگان‌های مدافع خلق) کشته شدند، گفت: اگر این حملات ادامه یابد از برداشتن هیچ گامی خودداری نخواهیم کرد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.