تاریخ انتشار : دوشنبه 1 اسفند 1401 - 1:01
کد خبر : 124365

توطئه‌،‌ توهم‌ تازه‌ علی اُف

توطئه‌،‌ توهم‌ تازه‌ علی اُف

آرمان شرق-گروه بین الملل:مطلب عجیب دیگر این بود که دو روز بعد از حادثه اعلام شد که این فرد مشکل روانی دارد، چطور این قدر سریع به این نتیجه رسیدند؟ ما از ایران می‌خواهیم که تحقیق کند این تروریست باید مجازات شود اما مهمتر از آن کسانی هستند که او را فرستاده اند، آنها هم باید مجازات شوند.

توطئه‌،‌ توهم‌ تازه‌ علی اُف

آرمان امروز: صبح جمعه، ۷ بهمن ۱۴۰۱ فردی مسلح، با استفاده از سلاح کلاشینکف به داخل سفارت باکو در تهران نفوذ کرده و اورخان عسگروف، رئیس گروه حفاظت سفارت را کشته و دو نفر دیگر را زخمی کرد.درهمین خصوص الهام علی اف، رئیس‌جمهور آذربایجان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ درباره حمله به سفارت این کشور در تهران گفت: در آن ۳۰، ۴۰دقیقه‌ای که ضارب داخل سفارت بود خلع سلاح نشد. در طول این مدت ماشین‌های نیروهای امنیتی و پلیس می‌آمدند و می‌رفتند ولی به این مرد اجازه دادند که دوبار وارد سفارت شود.
الهام علی اف رئیس جمهور باکو در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ درباره حمله به سفارت این کشور در تهران گفت: در آن ۳۰، ۴۰دقیقه‌ای که این تروریست داخل سفارت بود خلع سلاح نشد. در طول این مدت ماشین‌های نیروهای امنیتی و پلیس می‌آمدند و می‌رفتند ولی به این مرد اجازه دادند که دوبار وارد سفارت شود و یک افسر امنیتی ما را بکشد و دونفر دیگر را زخمی کند. اگر شجاعت یکی از کارمندان ما نبود که توانست با دست خالی این تروریست را خلع سلاح کند شاید ده‌ها نفر از جمله خانواده‌های دیپلمات‌های آذربایجانی و بچه‌هایی که آنجا زندگی می‌کردند در این حمله کشته می‌شدند. درخواست تحقیق فوری و شفاف داریم. اینکه دقیقا بعد از این اقدام تروریستی رسانه‌های ایران با این تروریست مصاحبه کردند نشان می‌دهد او آن کسی است که توسط یکی از شاخه ها و نهادهای وابسته فرستاده شده است. مطلب عجیب دیگر این بود که دو روز بعد از حادثه اعلام شد که این فرد مشکل روانی دارد، چطور این قدر سریع به این نتیجه رسیدند؟ ما از ایران می‌خواهیم که تحقیق کند این تروریست باید مجازات شود اما مهمتر از آن کسانی هستند که او را فرستاده اند، آنها هم باید مجازات شوند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز گذشته در واکنش به سخنان رئیس جمهور آذربایجان در خصوص حادثه حمله به سفارت آن کشور در تهران گفت: بهتر است از هرگونه پیش داوری، سیاسی سازی و تبلیغاتی کردن موضوع اجتناب‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.