تاریخ انتشار : شنبه 2 اردیبهشت 1402 - 17:23
کد خبر : 128214

استراتژی گروه احمدی نژاد برای انتخابات مجلس

استراتژی گروه احمدی نژاد برای انتخابات مجلس

آرمان شرق-گروه سیاست:سومین چهره از هسته اصلی تیم احمدی‌نژاد، حمید بقایی بود. او که به تازگی به بهانه مراسم تشییع و تدفین مرحوم پدرش، محمد بقایی، ظاهر شده، همگان را از غیبت احمدی‌نژاد در این مراسم متعجب کرد. این غیبت آنچنان مهم بود که گمانه زنی رسانه‌ها درباره حصر یا محدودیت‌های تردد احمدی نژاد را افزایش داد. گمانه‌ای که به‌نظر می‌رسد به‌دلیل حضور احمدی‌نژاد در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام، دور از انتظار است.

استراتژی گروه احمدی نژاد برای انتخابات مجلس

آرمان امروز، گروه سیاسی: زمزمه‌هایی از آماده‌سازی «احمدی‌نژادی‎ها» برای حضور در انتخابات مجلس دوازدهم در روزهای اخیر به‌گوش می‌رسد که رفته رفته قوت می‌گیرد. پیش از این به‌نظر می‌رسید که «محمود احمدی‌نژاد» از حضور اعضای دولتش در کابینه ابراهیم رئیسی رضایت دارد و به همین علت سکوت اخیار کرده است و به وضعیت موجود اقتصادی و معیشتی مردم اعتراضی ندارد. این سکوت معنا دارد مرد همه در صحنه به سوال بزرگ این روزهای فضای سیاسی ایران تبدیل شده است. حالا رئیس دولت نهم و دهم با همراهی یاران وفادارش یعنی «اسفندیار رحیم مشایی» و «حمید بقایی» در حال آماده‌سازی خود جهت ورود به انتخابات مجلس در اسفند ماه هستند. سه سیاستمدار مهم جریانی که روزی با صفت عدالت طلبی برآمدند، تقریبا از شهریور ماه ۱۴۰۱ و با آغاز اعتراضات بعد از فوت مهسا امینی، سکوت کرده‌اند. احمدی‌نژاد به‌عنوان رهبر این جریان، که تا قبل از اعطای حکم انتصاب به‌عنوان یکی از اعضای حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام، با انتشار ویدئو، نقدهای بنیادینی را به شیوه حکمرانی جمهوری اسلامی وارد می‌کرد، در حالی در سکوت فرو رفته که نقدهای او به دولت‌های بعد از خودش، از فردای خروج ترامپ از برجام، تندتر و تندتر شد.
احمدی‌نژاد با پایان دوران ریاست‌جمهوری‌اش چهره دیگری از خود به نمایش گذاشت. چهره معترض به وضعیت کشور و فراموش کرد که خودش ۸ سال بر مسند مهم‌ترین کرسی اجرایی آن نشسته بود. البته اعتراض اصلی او به بازداشت مشایی و بقایی بود که برخی آن‌ها را تصمیم‌سازان اصلی حرکات احمدی‌نژاد می‌دانند. برای احمدی‌نژاد در این برهه دیگر حفظ آرامش و منافع ملی معنایی نداشت و درنقش اپوزیسیون به ایفای نقش پرداخت. رفتارهای او چنان بود که بسیاری در انتظار بازداشت او بودند چرا که مردم را در میدان ۷۲ نارمک جمع می‌کرد و اظهاراتی می‌کرد که قابل تامل بود. رفتارش با رفتار قابل انتظار از شخصیتی که ۸ سال رئیس‌جمهور بود، متفاوت بود.  اگرچه اکنون، اسفندیار رحیم مشایی باید در زندان باشد، چرا که محکومیت او پایان نیافته، اما خرداد سال گذشته رسانه‌ها به نقل از سخنگوی قوه قضائیه گزارش دادند: «رحیم مشایی ادعای بیماری داشته و دوبار به کمیسیون پزشکی مراجعه کرده و گفته توان کیفر حبس را ندارد ولی کمیسیون پزشکی تحمل توان این فرد برای کیفر را تأیید کرده است و او باید به زندان برگردد.» اما یاران مشایی جای خالی او را در بیرون از زندان پر کرده‌اند! سومین چهره از هسته اصلی تیم احمدی‌نژاد، حمید بقایی بود. او که به تازگی به بهانه مراسم تشییع و تدفین مرحوم پدرش، محمد بقایی، ظاهر شده، همگان را از غیبت احمدی‌نژاد در این مراسم متعجب کرد. این غیبت آنچنان مهم بود که گمانه زنی رسانه‌ها درباره حصر یا محدودیت‌های تردد احمدی نژاد را افزایش داد. گمانه‌ای که به‌نظر می‌رسد به‌دلیل حضور احمدی‌نژاد در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام، دور از انتظار است. حمید بقایی که معاون احمدی‌نژاد در دولت‌های نهم و دهم بود، در سال ۱۳۹۶ به همراه اسفندیار رحیم مشایی، محمود احمدی‌نژاد را برای ثبت نام در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران همراهی کرده بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.