تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1402 - 8:17
کد خبر : 142849

آقای باهنر! با هیات اجرایی هم رایزنی می‌کنید؟

آقای باهنر! با هیات اجرایی هم رایزنی می‌کنید؟

آرمان شرق-گروه سیاست:حالا سوالی مطرح می‌شود و آن اینکه آیا آقای باهنر که از جمله سیاستمدارانی است که در اردوگاه اصلاح‌طلبان از مقبولیت برخوردار است و همینطور قدرت لابی سیاسی بالایی دارد، می‌‍تواند برای بازگشت برخی از چهره‌های جریان اصلاح‌طلبی برای حضور در انتخابات، با هیات‌های اجرایی هم وارد گفت‌وگو شود؟

آقای باهنر! با هیات اجرایی هم رایزنی می‌کنید؟

آرمان امروز-گروه سیاسی: در ابتدای سال جاری رهبر معظم انقلاب در سخنانی، چهارظلعی مشارکت،امنیت، شفافیت، رقابت را برای انتخابات اسفند ماه ترسیم کردند و در این مورد از همه فعالان سیاسی که می‌توانند مشارکت در انتخابات را افزایش دهند خواستند که به میدان بیایند. در انتخابات دوره گذشته که بیشتر نامزدهای انتخاباتی از یک اردوگاه بودند شاهد کاهش میزان مشارکت بودیم، از این رو، برخی از چهره‌های اردوگاه اصولگرایی که در سال‌های اخیر خط خود را از تندروها جدا کرده‌اند تلاش می‌کنند تا فضا را برای حضور چهره‌های شاخص اردوگاه اصلاح‌طلبان در میدان آماده کنند. «محمدرضا باهنر» و «مصطفی پورمحمدی» از چهره‌های شاخص اصولگراها در اظهاراتی که بارها آن را تکرار کردند از شورای نگهبان و دستگاه‌های نظارتی خواستند تا برای حضور سایر جناح‌ها و تشکلات سیاسی(اصلاح‌طلبان) نرمش بیشتری از خود نشان دهند.

در ادامه این گزارش به قسمت کوتاهی از این اظهارات اشاره خواهیم کرد. پیش از رسیدن به مرحله بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان، این هیات‌های اجرایی هستند که به ردصلاحیت‌ اصلاح‌طلبان و چند اصولگرا اقدام کردند. حالا سوالی مطرح می‌شود و آن اینکه آیا آقای باهنر که از جمله سیاستمدارانی است که در اردوگاه اصلاح‌طلبان از مقبولیت برخوردار است و همینطور قدرت لابی سیاسی بالایی دارد، می‌‍تواند برای بازگشت برخی از چهره‌های جریان اصلاح‌طلبی برای حضور در انتخابات، با هیات‌های اجرایی هم وارد گفت‌وگو شود؟ محمدرضا باهنر، نایب رییس سابق مجلس در گفت‌وگویی با چالش‌های پیش‌‎روی انتخابات اسفند اشاره کرد و در این مورد گفت: «اصلاح طلب هایی مانند تیپ کارگزاران که می گویند در انتخابات شرکت می کنیم و رای هم می آوریم یا مثلا حزب اعتدال و توسعه که حتی تعدادی از آنها ثبت نام کردند.

من واقعا معتقدم که شورای نگهبان باید به اینها اجازه دهد. اگر کسی پرونده قضایی دارد یا محکومیت اخلاقی یا مالی یا جاسوسی دارد که هیچ نظامی آنها را تحمل نمی کند ما هم نباید قبول کنیم. اما آنهایی که اسمشان اصلاح طلب است و نظام را قبول دارند اما ممکن است مثلا باهنر را قبول نداشته باشد و رقیب باهنر شود خب باشند و بیایند.» «مصطفی پورمحمدی»، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به نقش شورای نگهبان در افزایش مشارکت گفت: «امروز جریان تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی سامان درستی ندارند، ما تعریف درستی از جایگاه احزاب بیان نکرده‌ایم. وظیفه رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها و خانواده بزرگ ارتباطات هم در این زمینه برای ایجاد همبستگی زیاد است. وزارت کشور و شورای نگهبان هم در ایجاد فضای مثبت برای مشارکت نقش مهمی ایفا می‌کنند و می‌توانند با رعایت جوانب و حفظ قوانین، زمینه مشارکت را به خوبی فراهم کنند. مردم هم، آگاه باشند که راه پیشرفت و تعالی کشور چه حل مسائل چه به نتیجه رسیدن نقدها و چه اعتراض‌ها از مسیر انتخابات است و مسائل از همین طریق حل می‌شود، این راهی است که در کشور ما از گذشته وجود داشته و باید به آن تکیه کرد.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.