تاریخ انتشار : جمعه 24 دی 1400 - 8:28
کد خبر : 89389

ویژگی های توافق آینده۴+۱ با ایران چه خواهد بود؟

ویژگی های توافق آینده۴+۱ با ایران چه خواهد بود؟

آرمان شرق-“تروئیکای اروپایی” سهم مفیدی در روند مذاکرات ایفا می کند. این بار علاوه بر مسائل دیگر، موضوع اجرای توافق آینده با ایران و گام های بعدی را که برای روند اجرایی شدن آن ضروری است به بحث گذاشتیم”

روسیه به هرگونه قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس رای مخالف خواهد داد
اولیانوف ایده اجرای توافق آینده با ایران با “تروئیکای اروپایی” را به بحث گذاشت.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف نماینده دائمی فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین اظهار داشت که روز ۱۳ ژانویه (پنجشنبه) با همکاران اروپایی از “تروئیکای اروپایی” (بریتانیا، فرانسه و آلمان) مسائل مرتبط با توافق آینده با ایران در باره برنامه هسته ای ایران را به بحث گذاشت.
وی در توییتر نوشت: ” من با همکاران خود از “تروئیکای اروپایی” در زمینه مذاکرات برجام در وین ملاقات کردم. “تروئیکای اروپایی” سهم مفیدی در روند مذاکرات ایفا می کند. این بار علاوه بر مسائل دیگر، موضوع اجرای توافق آینده با ایران و گام های بعدی را که برای روند اجرایی شدن آن ضروری است به بحث گذاشتیم”.
رئیس اطلاعات نظامی اسرائیل: برجام برای اسرائیل بهتر از عدم توافق است – اسپوتنیک ایران, ۱۹۲۰, ۰۵.۰۱.۲۰۲۲
رئیس اطلاعات نظامی اسرائیل: برجام برای اسرائیل بهتر از عدم توافق است
۵ ژانویه, ۱۶:۱۵
توافق هسته‌ای ایران و قدرت های بزرگ جهان که به آن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم گفته می‌شود، سال ۲۰۱۵ میان ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان منعقد شد. برپایه این توافق، در برابر محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور لغو یا تعلیق شد.
هشتم ماه مه سال ۲۰۱۸ ، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد و به دنبال آن تحریم های واشنگتن علیه ایران احیا و تشدید شدند. آمریکا تلاش می کند دیگر کشورها نیز ایران را تحریم کنند.
از ماه آوریل، مذاکراتی در وین بین ایران و اعضای گروه “پنج” (روسیه، بریتانیا، آلمان، چین و فرانسه) در مورد احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران در جریان است.
طرفین در مورد لغو تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، انجام تعهدات خود در حوزه هسته ای و بازگشت ایالات متحده به برجام بحث می کنند. نمایندگان کشورهای طرف قرارداد نیز بدون مشارکت ایران رایزنی های جداگانه ای با فرستادگان آمریکایی انجام می دهند./ اسپوتنیک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.