تاریخ انتشار : جمعه 25 اسفند 1402 - 17:33
کد خبر : 150253

دربی ۱۰۳؛ دفاع اتوبوس استقلال

دربی ۱۰۳؛ دفاع اتوبوس استقلال

آرمان شرق-گروه ورزش:دربی ۱۰۳ به جرات می توان گفت که روز شرم فوتبال ایران بود؛ جایکه هم نگاه ها متوجه به ورزشگاه آزادی بود و بازیکنان میلیاردی زیادی در زمین حضور داشتند فارغ از خلق یک موقعیت ۱۰۰ درصد گل و به وجد آوردن هوادارانی که برای دیدن این بازی روزها صبر کرده و کیلیومترها مسافت را طی کرده بودند.نکته غالب بازی سرسبد و سنتی فوتبال ایران دفاعی اتوبوسی و تیکی تاکای دفاعی و البته پرتاب سنگ، بطری و مواد آتش زا بود و همه چیز دست به دست هم داد تا یک شب تلخ و کسل آور در آزادی خلق شود.

دربی ۱۰۳؛ دفاع اتوبوس استقلال

شفقنا ورزشی-به جرات می توان گفت که دربی ۱۰۳ یکی از بی کیفیت ترین و ضد حال ترین تقابل های تاریخ دو تیم بود.

به گزارش شفقنا ورزشی، دربی بزرگ پایتخت با تساوی بدون گل به پایان رسید.

بسیاری منتظر یک بازی حساس و دیدنی بودند. باتوجه به اینکه پرسپولیس در این بازی به پیروزی نیاز داشت و باتوجه به اینکه چندین کشور از جمله کشورهای ازبکستان و تاجیکستان به طور مستقیم بازی را برای هواداران فوتبال خود پخش می کردند حداقل انتظار می رفت که مثل بازی رفت گلی از خط دروازه ها عبور کند اما این بازی کسل کننده و بی روح بدون هیچ اتفاق قابل ذکری به پایان رسید.

پرسپولیس به پیروزی در این بازی نیاز داشت اما انگار زور گذشتن از دفاع اتوبوسی استقلال را نداشت. سرخ پوشان چند بار تلاش های نصف و نیمه برای گلزنی داشتند که هوشیاری حسینی و  روزبه چشمی اجازه نداد تا دروازه آبی پوشان باز شود.

با نگاه کردن به ترکیب استقلال به خوبی می شد پی برد که این تیم تنها و تنها برای نباختن به بازی آمده بود و اصلا فکر  ضد حمله هم نداشت.

ارسال های بلند و دفاع چند لایه تاکتیک غالب نکونام در فصل جاری بوده است که این تاکتیک در دیدار برابر پرسپولیس به وضوح ترین شکل نمایان بود. استقلال برای بازیکنی مثل مهرداد محمدی که فوتبال زیبا و تماشاگر پسند را در دستور کار قرار می دهد چندین میلیارد هزینه کرد اما این بازیکن به ندرت به بازی گرفته می شود چرا که تاکتیک اصلی آبی پوشان بازی دفاعی و گل نخوردن است.

نکونام که به فلسفه کی روش کاملا وفادار است در این بازی هر چه مدافع و هافبک دفاعی داشت به بازی گرفت و کافی است که نگاهی به ترکیب اصلی تیم و تعویض های او در این بازی داشته باشیم. هاشمی نسب مربی استقلال قبل از بازی گفت که دربی جذاب نخواهد بود و کاملا حق با او بود.

هاشمی نسب به عنوان دستیار نکونام به خوبی می دانست که او قرار است که در این بازی از چه تاکتیکی استفاده کند و به همین خاطر با قاطعیت گفت که دربی جذاب نخواهد بود. شاید اگر منچستر سیتی گواردیولا هم برابر چنین سیستمی بازی می کرد به مشکل می خورد چه برسد به پرسپولیس که ترس نباختن کاملا در ساق پای بازیکنان این تیم نمایان بود این درحالی بود که آنها برای صدرنشینی به پیروزی در این بازی نیاز داشتند.

پرسپولیس هم نتوانست در  این بازی عملکرد  خوبی از خود نشان دهد. تاکتیک غالب سرخ پوشان هم در این بازی پاس های رو به عقب به بیرانوند و به گردش درآوردن توپ در بین مدافعان تیم بود انگار که قرار است به مالکیت توپ در این بازی امتیاز بدهند.

دربی ۱۰۳ به جرات می توان گفت که روز شرم فوتبال ایران بود؛ جایکه هم نگاه ها متوجه به ورزشگاه آزادی بود و بازیکنان میلیاردی زیادی در زمین حضور داشتند فارغ از خلق یک موقعیت ۱۰۰ درصد گل و به وجد آوردن هوادارانی که برای دیدن این بازی روزها صبر کرده و کیلیومترها مسافت را طی کرده بودند.

نکته غالب بازی سرسبد و سنتی فوتبال ایران دفاعی اتوبوسی و تیکی تاکای دفاعی و البته پرتاب سنگ، بطری و مواد آتش زا بود و همه چیز دست به دست هم داد تا یک شب تلخ و کسل آور در آزادی خلق شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.