تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 خرداد 1401 - 20:14
کد خبر : 102485

اظهارات جدید رابرت مالی درباره برجام

اظهارات جدید رابرت مالی درباره برجام

آرمان شرق- گروه بین الملل:رافائل گروسی مدعی شد: دشوار است بتوان تصور کرد که توافق درخصوص احیای برجام اجرا شود، در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هنوز پاسخ‌های مورد نظر خود در رابطه با این موضوعات را دریافت نکرده است. همچنین مالی گفت: هر گونه توافق با ایران را برای بازبینی به کنگره ارائه

آرمان شرق- گروه بین الملل:رافائل گروسی مدعی شد: دشوار است بتوان تصور کرد که توافق درخصوص احیای برجام اجرا شود، در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هنوز پاسخ‌های مورد نظر خود در رابطه با این موضوعات را دریافت نکرده است. همچنین مالی گفت: هر گونه توافق با ایران را برای بازبینی به کنگره ارائه خواهیم کرد.

اظهارات جدید رابرت مالی درباره برجام

اظهارات جدید رابرت مالی درباره برجام /ایران نباید سقف خواسته های خود را بالا ببرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران امروز چهارشنبه در جلسه استماعی که در سنای آمریکا درباره مذاکرات هسته‌ای ایران برگزار شد، گفت سیاست فشار حداکثری ترامپ منجر به محدودیت‌های طولانی و قوی بر برنامه هسته‌ای ایران نشد.

وی افزود: ما تلاش می‌کنیم به توافق بازگردیم زیرا این به نفع ماست اما اگر ایران سقف خواسته‌هایی خود را بالا ببرد آن را رد خواهیم کرد و به توافق نخواهیم رسید.

مالی ادامه داد: هر گونه توافق با ایران را برای بازبینی به کنگره ارائه خواهیم کرد.

ریاست این جلسه بر عهده سناتور باب منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکاست.

وی گفت: بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ به سود منافع راهبردی آمریکا نیست. هر گونه توافق باید تحت بازبینی کنگره قرار گیرد.

رافائل گروسی: گفت‌وگوها با ایران در مقطع بسیار دشواری قرار دارد

رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) در یک میزگرد در مجمع اقتصاد جهانی در داووس گفت: گفت‌وگوها با ایران با هدف پایان دادن به یک بن بست طولانی بر سر منشأ ذرات اورانیوم یافت شده در سایت‌های به ظاهر قدیمی اما اعلام نشده، در مقطع بسیار دشواری قرار دارد.
رافائل گروسی: گفت‌وگوها با ایران در مقطع بسیار دشواری قرار دارد

 رویترز اعلام کرد، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به گفت‌گوها میان تهران و آژانس درخصوص ذرات اورانیوم یافت شده در چند سایت هسته‌ای ایران گفت که این رایزنی‌ها در مقطع بسیار دشواری قرار دارد.

رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) در یک میزگرد در مجمع اقتصاد جهانی در داووس اظهار داشت: گفت‌وگوها با ایران با هدف پایان دادن به یک بن بست طولانی بر سر منشأ ذرات اورانیوم یافت شده در سایت‌های به ظاهر قدیمی اما اعلام نشده، در مقطع بسیار دشواری قرار دارد.

به گزارش رویترز، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران در ماه مارس توافق کردند که در یک بازه زمانی سه ماهه این مسئله را که به یک موضوع مورد مناقشه میان قدرت‌های غربی و تهران تبدیل شده است، همزمان با مذاکرات وین بر سر احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ حل‌وفصل کنند.

اما اکنون مذاکرات وین با یک وقفه مواجه شده است، از همین رو رافائل گروسی مدعی شد: دشوار است بتوان تصور کرد که توافق درخصوص احیای برجام اجرا شود، در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هنوز پاسخ‌های مورد نظر خود در رابطه با این موضوعات را دریافت نکرده است.

بنابر این گزارش، گروسی در عین حال خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم که باید از نتیجه‌گیری در این مرحله پرهیز کنم، چراکه هنوز فرآیند (گفت‌وگوها) را به پایان نرسانده‌ایم اما اجازه دهید بگویم که اکنون در مقطع بسیار دشواری قرار داریم.

به گزارش رویترز، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است روز ششم ژوئن (۱۶ خرداد) به شورای حکام درباره چگونگی پیشرفت مذاکرات درخصوص موضوعات حل نشده با ایران گزارش دهد.

وی در این باره گفت: امیدوارم که از فرصت کنونی بین زمان حال تا (روز) انتشار گزارش من، حداقل برای شروع (دستیابی به) یک پاسخ معتبر به این مسائل به خوبی استفاده شود./اقتصادنیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.