تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 دی 1402 - 13:30
کد خبر : 145776

۸ نکته مهم اثاث کشی در زمستان

۸ نکته مهم اثاث کشی در زمستان

اثاث کشی در زمستان به دلیل وضعیت آب و هوای نامساعد برای افراد زیادی چالش برانگیز است. لذا اگر قصد دارید در این فصل اثاث کشی کنید، باید آگاهی خود را در این خصوص افزایش دهید تا راحت‌تر بتوانید در فصل سرما همراه با برف یا بارش از سختی‌های آن عبور کنید.

اثاث کشی در زمستان

اثاث کشی در زمستان به دلیل وضعیت آب و هوای نامساعد برای افراد زیادی چالش برانگیز است. لذا اگر قصد دارید در این فصل اثاث کشی کنید، باید آگاهی خود را در این خصوص افزایش دهید تا راحت‌تر بتوانید در فصل سرما همراه با برف یا بارش از سختی‌های آن عبور کنید. باربری بارتازان به عنوان ارائه دهنده خدمات تخصصی اسباب کشی در فصل زمستان توضیحاتی را در ادامه ارائه می دهد.

چگونه در زمستان می‌توان اثاث کشی کرد؟

بیشتر خانواده‌ها سعی می‌کنند در فصل‌های تابستان، بهار یا اوایل پاییز اثاث کشی کنند و هیچ کس از اثاث کشی در زمستان خاطر خوشی ندارد. به این علت که در این فصل وضعیت هوا ثابت نیست. لذا ممکن است در فرایند جابجایی اثاث با چالش‌هایی روبرو شوید. اگر قصد دارید در این موقع از سال اثاث جابجا کنید به نکات زیر دقت کنید.

بررسی شرایط آب و هوایی

در فصل زمستان مهم‌ترین کاری که باید مد نظرتان باشد این است که به شرایط آب و هوایی روزی که قرار است اثاث را بار کنید دقت کنید. زیرا در این فصل شرایط جوی پایدار نیست و یک هفته قبل از حمل اثاث باید در اخبار، سایت‌های پیش بینی هوا یا غیره از وضعیت هوا در آن روز مطلع شوید و روزی را برای بار کردن اثاث انتخاب کنید که هوا آفتابی باشد و در آن روز هوا بادی یا طوفانی یا بارانی و برفی نباشد.

برنامه ریزی درست جهت اثاث کشی در زمستان

جهت اثاث کشی در زمستان باید یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید. ممکن است در زمان‌هایی به دلیل خاص بودن آب و هوا با ترافیک سنگین روبرو شوید. در نتیجه باید در برنامه ریزی خود همه جوانب را در نظر داشته باشید.

مشورت با افراد حرفه‌ای و متخصص

ممکن است خودتان به تنهایی از عهده مدیریت اثاث کشی برآیید، ولی اگر با افراد آگاه و متخصص تجربه کنید، بهتر این کار را به اتمام می‌رسانید. با این وجود که افراد زیادی در نظر دارند در این فصل کار جابجایی اثاث منزل خود را انجام دهند، می‌توانند از یک بابری باتجربه کمک بگیرند تا فرایند حمل اثاث آن‌ها ارزانتر و آسانتر به اتمام برسد. برای داشتن بهترین انتخاب به شما خواندن مقاله نکات مهم انتخاب باربری را پیشنهاد می کنیم.

پوشاندن کف زمین

روز اثاث کشی در زمستان، کارگران باید جهت جابجایی اثاث در منزل به طور مدام رفت و آمد کنند و آن‌ها امکان درآوردن کفش‌های خود در هر بار که وارد منزل می‌شوند را ندارند. در نتیجه کف ساختمان ممکن است حین برخورد با کفش‌ها کثیف یا گلی شود، جهت جلوگیری از این گونه کثیفی‌ها بهتر است پارچه یا نایلونی را در محل رفت و آمد کارگران بیندازید.

اثاث کشی در ساعت مناسب روز و ایجاد مسیری راحت برای کارگران

در زمستان روز‌ها کوتاه هستند و با یک چشم به هم زدن هوا تاریک می‌شود. لذا برای اینکه جابجایی اثاث به شب نکشد و تا هوا تاریک نشده به اتمام برسد، بهتر است از صبح زود شروع به حمل اثاث‌ها کنید. از قبل از ظهر تا بعد از ظهر نیز هوا گرم می‌شود و کار جابجایی اثاث راحت‌تر خواهد شد. اگر مسیر رفت و آمد کارگران برفی یا لغزنده است نسبت به برطرف کردن لغزش و برف‌ها اقدام کنید.

داشتن دستکش اضافی حین اثاث کشی

وقتی دستکش دست کنید حین جابجایی اثاث علاوه بر اینکه به دست شما فشار وارد نمی‌شود، بلکه دستان شما گرم خواهند شد. در این صورت احساس رضایت بیشتری خواهید داشت. اگر دستکشی که استفاده می‌کنید چرم و چسبان باشد بهتر است زیرا دستکش بافتنی با کارتن اثاث‌ها چسبندگی ایجاد نمی‌کند و باعث لیز خوردن اثاث از دستتان می‌شود.

استفاده زودهنگام از وسایل گرمایشی، برقی و نوشیدن مایعات گرم

دقت کنید که در زمستان هوا سرد است و منزل جدید که قرار است وسایل را به آنجا انتقال دهید نیز سرد خواهد بود. باید بلافاصله بعد از انتقال وسایل اولین کاری که انجام می‌دهید وسایل گرمایشی را وصل کرده و آن‌ها را روشن کنید تا هوای خانه گرم شود. در غیر این صورت نمی‌توانید بعد از انتقال وسایل در آنجا بمانید. همچنین پیش از اثاث کشی در زمستان، باید از سالم بودن این وسایل اطمینان حاصل کنید.

  • با نوشیدن مایعات گرم در حین اثاث کشی احساس خستگی نخواهید کرد. توجه کنید با نوشیدن مایعات داغ مانند چای، شیرداغ، قهوه و غیره انرژی بیشتری بدست خواهید آورد و همچنین احساس گرما خواهید کرد.

  • پیش از چیدمان وسایل باید اجاق گاز منزل جدید را وصل کنید تا بتوانید برای خانواده غذای گرم را آماده کنید.

  • وصل کردن یخچال نیز از کارهای مهم پیش از چیدمان وسایل است. لذا باید در اولین قدم یخچال را وصل کنید و زود خوراکی‌ها را داخل آن قرار دهید تا از خراب شدن میوه ها، گوشت و سبزیجات جلوگیری شود.

  • همچنین توجه کنید اگر اثاث را از داخل به بیرون می‌برید وسایل گرمایشی را خاموش کنید، زیرا در این فرایند درب‌ها باز هستند و گرمای تولید شده به بیرون منتقل می‌شوند. در نتیجه با خاموش کردن بخاری یا پکیج می‌توانید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید.

  • برای اینکه احساس سرما نکنید نیز لباس‌های گرم بپوشید و خود را گرم نگه دارید تا سرما نخورید.

  • بعد از اتمام اثاث کشی و خارج شدن از منزل از بسته بودن کنتورهای آب، برق و گاز اطمینان حاصل کنید.

استفاده از وسایل باربری مناسب

جهت اثاث کشی در زمستان، از خودروی باربری مناسب استفاده کنید. اگر هوای منطقه شما مرطوب است و امکان بارش باران وجود دارد از خودرویی استفاده کنید که سقف داشته باشد تا در صورت بارش باران یا برف وسایل شما خیس نشوند. اگر وسایل شما زیاد است با انتخاب خودرویی با ظرفیت بالاتر می‌توانید همه وسایل را به طور کامل داخل آن، جا دهید و این کار شما را راحت‌تر خواهد کرد. برای داشتن بهترین انتخاب به شما خواندن مقاله اتوبار مطمئن در مازندران را پیشنهاد میکنیم.

نکات ضروری در زمان اثاث کشی

در زمان اثاث کشی در زمستان به نکات زیر توجه کنید:

• وسایل کهنه و پوسیده که بلااستفاده هستند را دور بریزید و وسایل اضافی که ارزشی ندارند را به خانه جدید انتقال ندهید.

• وسایل و مدارک خانواده را به صورت جداگانه در ساک یا در کیف قرار دهید و حواستان باشد آن‌ها را خودتان جابجا کنید تا گم نشوند.

• بر روی وسایل بسته‌بندی شده که شکسته هستند با ماژیک کلمه شکستنی را بنویسید تا کارگران حواسشان به آن‌ها باشد و حین قرار دادن این بسته‌ها بر روی کف خودرو مواظب باشند.

• در کارتن‌ها که وسایل داخلشان قرار گرفته‌اند را به خوبی بچسبانید تا حین جابجایی در آن‌ها باز نشود.

• وسایل هر اتاق را در یک کارتن بگذارید و وسایل آشپزخانه را به صورت جدا داخل کارتن جدا قرار دهید.

• اگر وسایل شکستنی را داخل کارتن قرار می‌دهید، توجه کنید جای خالی در کارتن باقی نگذارید و جای خالی را با حوله یا پارچه‌ای نرم پر کنید، چون در صورت خالی بودن فضایی در کارتن، وسایل با هم برخورد کرده و دچار شکستگی خواهند شد.

• وسایل را در کارتن‌هایی به اندازه خودشان قرار دهید تا در کارتن جابجا نشوند.

• حین قرار دادن وسایل داخل خودرو توجه کنید که وسایل سنگین باید در زیر و کف خودرو قرار گیرند و وسایل سبک را باید بر روی وسایل سنگین قرار داد.

• جهت اثاث کشی در زمستان، وسایل خیلی سنگین را در کارتن نگذارید.

• بهتر است روی مبلمان را با سلفون بپوشانید و پایه‌های آن را نیز به خوبی با پارچه یا روزنامه پوشش دهید تا در رنگ آن‌ها خط و خش ایجاد نشود.

• لوازم گران‌قیمت مانند طلا را در کیف گذاشته و خودتان آن‌ها را جابجا کنید.

• وسایل ضروری را در دسترس قرار دهید.

• گلدان‌هایی که حاوی گل طبیعی هستند را آخر بار جابجا کنید و مواظب آن‌ها باشید تا دچار شکستگی نشوند. می‌توانید این گل‌ها را با ماشین شخصی خود با دقت به خانه جدید انتقال دهید.

• جهت بسته‌بندی لباس‌ها دقت کنید آن‌ها را به خوبی تا کنید و در کارتن یا چمدان بگذارید یا لباس‌هایی که بر روی جالباسی آویزان هستند را به شکل آویزان شده بسته‌بندی کنید. برای اینکه بتوانید به بهترین حالت این کار را انجام دهید، به شما خواندن مقاله بهترین روش بسته بندی لباس در اسباب کشی را پیشنهاد می دهیم.

• سعی کنید تا بعد از چیدن وسایل خانه جدید از خرید خوراکی‌های جدید جلوگیری کنید، چون ممکن است در فرایند جابجایی وسایل خراب شوند.

سخن پایانی

اثاث کشی در زمستان بسیار سخت و چالش برانگیز است، زیرا در این فصل هوا سرد بوده و ممکن است برفی یا بارانی باشد. از این رو شما باید بهترین انتخاب برای باربری را داشته باشید. با استفاده از تجربه کارکنان باربری بارتازان می‌توانید با اطمینان بالا وسایل خود را انتقال دهید. این باربری در حوزه حمل تخصصی انواع اسباب و کالاها سابقه ۱۰ ساله دارد و به دلیل برخورداری از تیم کاری حرفه ای و مجرب، سابقه درخشان و تجهیزات متناسب به حرفه اش به بهترین نحو ممکن به حمل اسباب می‌پردازد. برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت مشاوره رایگان می توانید به آدرس سایت https://bartazan.com/barbari-mazandaran مراجعه و یا با شماره ۰۹۱۱۷۴۳۱۲۰۶ تماس حاصل فرمایید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.