تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1402 - 10:26
کد خبر : 142196

گفت‌وگوهای بی سر و صدای امریکا با اوکراین برای پایان جنگ؟

گفت‌وگوهای بی سر و صدای امریکا با اوکراین برای پایان جنگ؟

آرمان شرق-گروه بین الملل:وبسایت شبکه امریکایی ان بی سی نوشت: به گفته یکی از مقامات ارشد فعلی آمریکا و یکی از مقامات ارشد سابق آمریکایی، مقامات آمریکایی و اروپایی بی سر و صدا با دولت اوکراین درباره اینکه مذاکرات صلح احتمالی با روسیه باید حاوی چه جزئیاتی باشد تا منجر به پایان جنگ شود، صحبت کرده‌اند.

گفت‌وگوهای بی سر و صدای امریکا با اوکراین برای پایان جنگ؟

وبسایت شبکه امریکایی ان بی سی نوشت: به گفته یکی از مقامات ارشد فعلی آمریکا و یکی از مقامات ارشد سابق آمریکایی، مقامات آمریکایی و اروپایی بی سر و صدا با دولت اوکراین درباره اینکه مذاکرات صلح احتمالی با روسیه باید حاوی چه جزئیاتی باشد تا منجر به پایان جنگ شود، صحبت کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، به گفته مقامات، این گفتگوها شامل خطوط کلی بسیار گسترده ای از آنچه که اوکراین ممکن است برای دستیابی به توافق باید از آن صرف نظر کند، بوده است.  به گفته مقامات، برخی از گفتگوها، که مسئولان آن را ظریف توصیف کردند، ماه گذشته طی نشستی با نمایندگان بیش از ۵۰ کشور حامی اوکراین، از جمله اعضای ناتو، معروف به گروه تماس دفاع اوکراین، انجام شد.

مقامات گفتند که این گفتگوها تصدیق تحولات نظامی در میدان در اوکراین و سیاسی در ایالات متحده و اروپا است.

به گفته منابع، گفتگوها در بحبوحه نگرانی مقامات آمریکایی و اروپایی مبنی بر اینکه جنگ به بن بست رسیده و توانایی ادامه کمک به اوکراین، آغاز شد.

مقامات گفتند که مسئولان دولت بایدن همچنین نگران هستند که میزان نیروهای اوکراین در حال ته کشیدن تست، در حالی که روسیه به ظاهر منابع بی پایانی دارد.  اوکراین همچنین با مشکل جذب نیرو دست و پنجه نرم می کند و اخیرا شاهد اعتراضات عمومی در مورد برخی از الزامات اجباری در بحث خدمت وظیفه توسط رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی بوده است.

به گفته مقامات، دولت ایالات متحده از اینکه جنگ در اوکراین از زمان شروع جنگ اسرائیل و حماس تا چه حد کمتر توجه عمومی را به خود جلب کرده، نگران است.  مقامات نگرانند که این تغییر می تواند تامین کمک های بیشتر برای کیف را دشوارتر کند.

برخی از مقامات نظامی ایالات متحده به طور خصوصی شروع به استفاده از اصطلاح “بن بست” برای توصیف نبرد فعلی در اوکراین کرده اند. از سوی دیگر، برخی می گویند نتیجه ممکن است به این بستگی داشته باشد که کدام طرف بتواند نیروی خود را بیشتر پای کار نگه دارد.

هیچ یک از طرفین در میدان نبرد، گام‌های بزرگی بر نمی‌دارد.  مقامات همچنین به طور خصوصی گفته اند که اوکراین احتمالا فقط تا پایان سال یا اندکی پس از آن فرصت دارد تا پیش از آنکه بحث های فوری درباره مذاکرات صلح آغاز شود.  مقامات گفتند که دولت ایالات متحده نظرات خود را در مورد چنین جدول زمانی با متحدان اروپایی در میان گذاشته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.