تاریخ انتشار : جمعه 18 آبان 1397 - 15:30
کد خبر : 47215

گزیده ای از خطبه های نماز جمعه سراسر کشور

آرمان شرق:ائمه جمعه سراسرکشور در خطبه‌های عبادی – سیاسی این هفته به مسائل مهم‌ روز کشور و جهان ‌پرداختند. امام جمعه مشهد با طرح دو سوال از وزرای جدید و مجلس، تصریح کرد: یک سوال من از وزرای چهارگانه است. آن‌ها که قبول کردند وزیر شوند، می‌دانستند که این مشکلات وجود دارد یا نه؟ اگر

آرمان شرق:ائمه جمعه سراسرکشور در خطبه‌های عبادی – سیاسی این هفته به مسائل مهم‌ روز کشور و جهان ‌پرداختند.

امام جمعه مشهد با طرح دو سوال از وزرای جدید و مجلس، تصریح کرد: یک سوال من از وزرای چهارگانه است. آن‌ها که قبول کردند وزیر شوند، می‌دانستند که این مشکلات وجود دارد یا نه؟ اگر نمی‌دانستند که به درد این کار نمی‌خورند و اگر هم می‌دانستند، آیا برای مطالبات و مشکلات مردم برنامه داشتند یا بی‌برنامه آمدند؟

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، ‌آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز در خطبه‌های عبادی-‌سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، ‌افزود: سوال دوم من از مجلس است. مجلسی که به این وزرا رای اعتماد داده، این مشکلات و مطالبات را می‌دانست یا نه؟ اگر واقعا نمی‌دانست که مردم نماینده‌ای فرستادند که نمی‌داند درد مردم چیست و اگر می‌دانستند، زمانی که می‌خواستند این افراد را به عنوان وزیر انتخاب کنند، آیا برنامه آن‌ها را دیدند که می‌توانند این مشکلات را برطرف کنند یا ندیدند و چشم‌بسته رای اعتماد دادند؟ شما نماینده مردم بوده و در مقابل آن‌ها مسئول هستید.

‌وی ادامه داد: مجلس و وزرا این دو سوال را پاسخ دهند و به مردم اعلام کنند که برنامه آن‌ها برای حل مشکلات چیست؟ این مطالبات مردم است. مردم ما ۴۰ سال به دنبال امیرالمومنین(ع) مقابل کفر و استکبار جهانی مقاومت کردند و حق مردم خدمت به آن‌ها است.

وی در ادامه با تشکر از مجموعه خدمات، احساسات، عواطف، عشق و ارادت‌های مردم و همه انسان‌های ولایی در اقامه سوگ و عزاداری سیدالشهدا(ع) و ماه محرم و صفر ‌افزود: از تمام فداکاری‌ها و فعالیت‌های با ارزش و با عظمتی که در این دو ماه اقامه فرمودید مخصوصا از مانور عظیم دشمن‌شکن در مسئله راهپیمایی و پیاده‌روی اربعین سیدالشهدا(ع) و از تمام افرادی که در زیارت امام هشتم(ع) در مراسم روز گذشته شرکت کردند، مخصوصا زائرین با اخلاصی که با پای پیاده به عشق امام رضا(ع) جاده‌ها را پیمودند و در سرما و گرما با کمال خستگی راه را طی کردند تا قدم در تربت مقدس امام رضا(ع) بگذارند، تشکر می‌کنم.

علم‌الهدی بیان کرد: اربعین امسال و پیاده‌روی زائرین حضرت رضا(ع) نمادی از عشق و ارادت به اهل بیت پیغمبر(ص) و توسعه تبار عترت رسول‌الله(ص) بود اما در این بین عده‌ای یزیدی و مامونی شدند، افرادی که زیارت زائرین را ابزار کاسبی کردند و بلیط هواپیمای یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را تا ۳ یا ۴ میلیون فروختند زیرا مردم می‌خواستند به کربلا و به پیاده‌روی اربعین بروند. این افراد محشورین با متوکل عباسی هستند، یا افرادی که وسایل حمل و نقل را در برگشت از مشهد به خاطر زائرین پیاده چند برابر قیمت فروختند، آن‌ها نیز از تبار مامون و بنی‌عباس هستند و با آن‌ها محشور خواهند شد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی ما نیز کوتاهی کرده و قضیه را پیگیری نمی‌کنند. دستگاه‌های اجرایی ما بر این امور نظارت ندارند. آن‌ها نیز اگر کوتاهی کنند، با این افراد محشور می‌شوند. اکنون عده‌ای پیاده زیارت امام رضا(ع) و اربعین می‌روند، درمقابل عده‌ای یزیدی و وابسته به ابن‌زیاد می‌شوند و به خاطر پول و کاسبی جزو تبار بنی‌امیه و بنی‌عباس قرار می‌گیرند. با مهمان امام رضا(ع) اینگونه برخورد می‌کنند که اکنون که ۵ هزار زائر پیاده می‌خواهند به شهرهای خود بازگردند، نرخ را چند برابر کرده و بخواهند کاسبی کنند؟ این افراد مشمول نفرین امام رضا(ع) واقع خواهند شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه دو نکته در امروز، روز اول ماه ربیع وجود دارد، عنوان کرد: این دو نکته مربوط به وجود امیرالمومنین(ع) است که اوج ایثارگری و مقاومت علی(ع) را ثابت می‌کند. اول اینکه امروز روز هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه است. دیشب لیله‌المبیت بود یعنی شبی که نمایشگر عظمت و ایثاگری مولا امیرالمومنین(ع) است که جای پیغمبر(ص) خوابید و این آیه بر پیغمبر نازل شد که عده‎ای از افراد هستند که جان خود را برای رضای پروردگار می‌فروشند. این آیه در شأن امیرالمومنین(ع) نازل شد و اوج مقاومت و عظمت ایثار مولا(ع) را نشان داد.

وی اضافه کرد: نکته دیگر نیز نمایشگر عظیمی در نشان دادن قهرمانی امیرالمومنین(ع) در عرصه مقاومت بود که امروز در راه حفظ مصالح اسلام محقق شد. بر حسب آنچه برخی مورخین شیعه نوشتند، امروز روز سوم رحلت پیغمبر(ص) و روزی است که به در خانه امیرالمومنین(ع) تهاجم کردند و در خانه علی(ع) و زهرا(س) را آتش زدند، این نیز نمایشی از قدرت مقاومت مولا(ع) در برابر فداکاری‌ها و ایثارگری‌های حبیبه‌اش صدیقه اطهر(س) بود.

علم‌الهدی افزود: علی(ع) در میدان‌های جنگ بسیاری جنگیده و تنها در جنگ احد ۹۰ زخم کاری بر بدن ایشان وارد شد اما این مرحله طاقت‌فرسا است که ببیند حبیبه خدا در زیر ضربات قرار بگیرد اما مقاومت کند و دست به شمشیر نبرد. مقاومت، شجاعت و قهرمانی علی(ع) در این منظره، به خاطر حفظ مصالح اسلام و سفارش پیغمبر بود که علی(ع) ‌هر چه دیدی دست به شمشیر نبرد و وجود مقدس مولا(ع) اینگونه مقاومت و قهرمانی کرد.

امام جمعه مشهد گفت: اینکه مردم ما ۴۰ سال در مقابل استکبار جهانی مقاومت می‌کنند و مقاومت کردند و استکبار را به خاک ذلت انداختند، نه به خاطر اینکه ما ایرانی و وارث آرش و برزو هستیم بلکه به خاطر این است که ما شیعه علی(ع) هستیم. این مقاومت ۴۰ ساله که استکبار جهانی و آمریکا را به منتهای ذلت کشاندید و این مساله به دلیل وابستگی به امیرالمومنین(ع) است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در صحبتی که با دانش‌آموزان در روز استکبارستیزی داشتند و فرمودند که آمریکا و قدرت آمریکا رو به افول است، تصریح کرد: شاهد این شکست، تحریم‌های آمریکا است. از چند ماه در تبلیغات رسانه‌ای خود عملیات روانی انجام دادند که در روز ۱۳ آبان چنین و چنان می‌کنند و نمی‌گذارند یک قطره نفت از ایران صادر شود و بعد دیدید که در آخر خودشان عقب‌نشینی کرده و ۱۰ کشور را استثنا کردند که می‌توانید معامله کنید.

وی ادامه داد: آمریکا چاره‌ای جز عقب‌نشینی از موضع تحریم‌ها نداشت. کسی که می‌گفت من نمی‌گذارم یک قطره نفت از ایران بیرون برود حالا می‌گوید با ۱۰ کشور معامله کنید. مقاومت، پایمردی و ایستادگی شما مردم این امر را به این نقطه رساند. شما در مقابل جنگ‌ها، هشت سال دفاع مقدس، ۴۰ سال توطئه و فتنه آمریکا و در مقابل تحریم‌های اقتصادی آن مقاومت کردید، این مقاومت شما از وجود مولا امیرالمومنین(ع) با رهبری رهبر انقلاب ما الهام گرفته است. شما اینگونه دشمن را ذلیل کردید.

علم‌الهدی با بیان اینکه حق این مردم خدمت است و باید به این مردم خدمت کنیم، عنوان کرد: مسئولان باید مطالبات این مردم را ادا کنند. سه وزیر عوض شده و کابینه نیز تغییر پیدا کرده اما مطالبات مردم هنوز سر جای خود است. مطالبات مردم در وزارت راه و شهرسازی از نظر مسکن این بوده که در طول این مدت مسکن مهر تعطیل شد و شما بیان کردید که به جای آن مسکن اجتماعی را ایجاد می‌کنید، اما نشد. مردم بی‌خانه در زیر بار سنگین اجاره ‌با زن و بچه‌شان درحال جان دادن هستند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: شما بیان کردید که بافت فرسوده شهری را درست می‌کنید، در سال‌های ۹۳ و ۹۴، تنها ۱۰ هزار قرارداد برای پرداخت تسهیلات به نوسازی بافت فرسوده منعقد شد، در حالی که در سال‌های ۸۹، ۹۰ و ۹۱ بیش از ۶۰ هزار قرارداد منعقد شده بود. به گفته فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در سازندگی و جاده‌سازی، ۲۵۰ کیلومتر راه آماده به خاطر قیر تعطیل شده و مردم از جاده‌های انحرافی سفر کرده و دچار تصادف می‌شوند. در خط ریلی وعده‌هایی دادید. حتی خشت اول قطار برقی مشهد نیز زده نشده و خطوط ریلی شمال کشور به تعویق افتاده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: وضعیت نابسامان ناوگان هوایی و بلیط‌های سرسام‌آور که در شب عزای امام هشتم(ع) مردم باید یک میلیون پول بلیط بدهند و به این شهر بیایند، بی‌نظمی جریان ناوگان هوایی از نظر رفت‌وآمد و تاخیر و همچنین پر کردن جیب شرکت‌های بی‌رحم، مشکلات مردم بوده و هست و سرجای خود باقی است.

وی بیان کرد: در وزارت اقتصاد نیز امسال که مردم ما به زیارت اربعین رفته و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر که به خارج کشور رفتند و برگشتند، بیان می‌کنند که در مقابل کاهش ارزش پول ملی در برابر دیگران شرمنده بودیم. تورم ۴۰ درصد آن هم تورم رکودی، اقتصاد را به صورت ویرانه درآورده است.

علم‌الهدی اضافه کرد: در وزارت صنعت، معدن و تجارت میز مطالبات و مشکلات مردم وجود دارد. عدم تنظیم بازار یک مشکل بوده که در حال حاضر اگر در این مملکت هر فردی بخواهد هر جنسی را به هر قیمتی بفروشد، کسی مقابل او نمی‌ایستد، بازار تنظیم نیست. تولیدات کارخانجات ساقط شده و یکی پس از دیگری تعطیل و کارگران بیکار می‌شوند. در توسعه معدن نیز نه تنها معدن توسعه پیدا نکرده بلکه به خام‌فروشی مبدل شده و ثروتی بادآورده در دست عده‌ای معدن‌خوار به عنوان مستاجر و سرمایه‌داران زالوصفت افتاده و مسئله معدن ما به این روز مبتلا شده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز مشکلاتی وجود دارد. وضع کارگران ما که بیکار شده‌اند و بدون رزق و روزی باقی مانده‌اند. کارگران معادن سرخس و آزادشهر به این وضعیت مبتلا هستند که در سخت‌ترین وضع در حال زندگی بوده و حقوق روزمره آن‌ها پرداخت نمی‌شود. این وضعیت وزارت کار ما است. مهم‌ترین هلدینگ اقتصادی کشور، شستا در اختیار آن‌ها بوده اما ساماندهی و شفاف‌سازی نشده است.

اتخاذ تصمیمات جدی برای حل مشکلات اقتصادی

امام جمعه شیراز با اشاره به حدیثی از حضرت امام رضا(ع) در خصوص ویژگی‌های افرادی که ایمانشان کامل است، سه ویژگی مورد نظر آن حضرت را یادآور شد و تاکید کرد که برای ایجاد تمدن اسلامی باید دانایی افراد نسبت به دین را ارتقاء و گسترش داد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، در خطبه‌های نماز جمعه ۱۸ آبان شیراز، با بیان اینکه حضرت امام رضا(ع) در حدیثی سه ویژگی را برای کامل بودن ایمان افراد لازم می‌داند، گفت: هیچ بنده‌ای بندگان خدا ایمانش را کامل نمی‌کند مگر اینکه سه خصلت دانایی نسبت به دین، برنامه ریزی برای مسائل اقتصادی و صبر داشته باشد.

او در توضیح سه موضوع بیان شده در این حدیث، گفت: مومن باید دین شناس باشد، اگر دین شناسی لطمه خورد، ایمان افراد لطمه می‌خورد؛ این را بزرگان ما فرمودند که تقلید کردن از سر ناچاری است،‌ اگر کسی مطلع باشد لازم نیست سوال و تقلید کند.

امام جمعه شیراز با تصریح اینکه اگر قرار است تمدن اسلامی را بسازیم باید آگاهی دینی را افزایش دهیم، یکی از مشکلات امروز جامعه را نداشتن آگاهی کامل نسبت به دین دانست و خاطرنشان کرد: اینکه فردی در نظام اسلامی دیپلم بگیرد، ۱۲ سال در جمهوری اسلامی درس بخواند اما وقتی از او می‌پرسند که قرآن خواندن بلد هستی، خیلی‌هایشان بگویند نه، یک مشکل است.

او با تاکید بر اینکه این مشکل را باید آموزش و پرورش حل کند، گفت: در روایات مربوط به ظهور امام زمان(عج) آمده است که در زمان آن حضرت ۱۸ ساله‌ها اگر مسائل دین را ندانند مورد توبیخ و تنبیه قرار می‌گیرند؛ اما باید ببینیم که ما زمینه را برای فراگیری افراد فراهم کرده‌ایم که یاد گرفته باشند، لذا در این زمینه باید فکری کرد.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه دین گریزی جوانان را به معنایی که مد نظر خیلی‌ها است قبول ندارد، گفت: من به عنوان یک معلم با همین جوانان درگیر هستم و سرو کار دارم، آنان قلوبی صاف و نورانی دارند و مشکلی از ناحیه‌ی آنان نیست، مشکل اینست که آیا ما درست تعلیم می‌دهیم.

آیت‌الله دژکام تاکید کرد که آموزش و پرورش در این موضوع باید دقت بیشتر و جدی‌تری را مد نظر قرار دهد تا جوانان به عنوان آینده‌سازان کشور، اگر قرار است در آینده مسئولیتی را داشته باشند، بتوانند متناسب با چارچوب دین مدیریت خود را اعمال کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، دومین موضوع مد نظر حضرت امام رضا(ع) در حدیث مطرح شده را لزوم داشتن برنامه‌ریزی برای مسائل اقتصادی دانست و گفت: این موضوعی است که امروز ضعف آن را احساس می‌کنیم.

او با بیان اینکه طی هشت سال گذشته رهبر معظم انقلاب، شعار سال را در رابطه با اقتصاد قرار داده‌اند اما آنچه در مراکز اجرایی انجام شده به این سمت نبوده است، گفت: دولت‌های مختلف باید تصمیمات بزرگی را در زمان مقتضی می‌گرفتند که این کار را نکرده‌اند، تصمیماتی نظیر اصلاح وضعیت بانکها، آن کار را انجام ندادیم و امروز به جایی رسیدیم که می‌بینیم بانک‌ها دارند اصل اقتصاد را از بین می‌برند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد که باید دولت‌ها تصمیات مردانه‌ی جدی بگیرند و مردم هم از این تصمیمات حمایت خواهند کرد، زیرا اقتصاد ایران اسلامی به جراحی عمیق نیاز اساسی دارد و این جراحی نیز زیاد و کم‌هایی به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه انجام نشدن جراحی عمیق اقتصادی موجب بزرگتر شدن بیماری و مشکل خواهد شد، گفت: موضوع دیگری که باید مد نظر باشد، شفاف‌سازی است؛ طی ماه‌های آینده، دولت باید بودجه را به مجلس ارائه کند اما مردم اطلاعی از این بودجه ندارند، حتی برخی مسئولان و افراد خبره هم در این خصوص اطلاع کامل ندارند.

امام جمعه شیراز تاکید دارد که نبود شفافیت و بی‌اطلاعی از بودجه باعث سوءاستفاده‌هایی خواهد شد، گفت: علت دعوایی که بین نمایندگان مجلس است و یکی با وزیری به نحوی و دیگری به نحو دیگری لابی می‌کند، شفاف نبودن بودجه است؛ اینکه مشخص نیست که نسبت به سرانه کشور چه میزان بودجه‌ای تخصیص می‌یابد.

آیت‌الله دژکام تاکید دارد که اگر قرار است کشور در مسیر رشد مناسبی قرار گیرد و بخش زیادی از مشکلات کاسته شود، باید مردم بدانند که سرانه هر ایرانی از بودجه به چه میزان است؛ نه اینکه نمایندگان مجلس برای کسب بودجه بیشتر راه‌هایی برای مطالبه‌ و لابی‌گری را دنبال کنند.

او لزوم شفاف‌سازی در همه امور را یادآور شد و تاکید کرد که شفاف نبودن، امکان بروز سوءظن نسبت به افراد را تقویت کرده و این ظن را ایجاد می‌کند که چگونه فردی هزینه چند میلیاردی ورود به مجلس را می‌خواهد تامین کند.

امام جمعه شیراز با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم شفافیت در همه امور، گفت: کسانی‌که مخالف شفاف‌سازی تمام مسائل هستند، شاید بهره‌ای از عدم شفافیت می‌برند.

آیت‌الله دژکام در بخشی از خطبه نماز جمعه شیراز با اشاره به هفته وقف، این مهم را از سنت‌های حسنه دین اسلام دانست و در عین‌حال بر لزوم تلاش مسئولان اوقاف برای افزایش اعتماد مردمی تاکید کرد.

امام جمعه شیراز همچنین بر لزوم تلاش برای رفع اختلافات بین اوقاف و منابع طبیعی با رعایت انصاف و عدل و دقت عمل، تاکید کرد.

آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه شیراز، از مردم مومن این کلانشهر و هیئات مذهبی برای برگزاری مراسم عزاداری روزهای پایانی ماه صفر قدردانی و با اشاره به محدودیت‌های موجود در مسیرهای دسترسی به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع)، از شهرداری و دیگر نهادها و سازمان‌ها درخواست کرد که راهکارهایی برای رفع این محدودیت‌ها اندیشیده و اجرایی کنند.

نشانه‌های افول قدرت آمریکا مشهود است

امام جمعه اهواز با اشاره به برگزاری با شکوه مراسم اربعین گفت: اربعین حسینی یک انقلاب جهانی شده و این اجتماع عظیم مردم مسلمان نشان دهنده این موضوع است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۱۸ آبان ماه در اهواز اظهار کرد: هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه پایه گذار دین مبین اسلام شد و این روز یک روز بزرگ در جهان اسلام است.

‌امام جمعه اهواز با بیان اینکه امروز هجرت برای مردم وجود دارد و آن ها نیز می توانند مانند پیامبر اسلام(ص) هجرت کنند، تصریح کرد: همچنان سفره هجرت برای مردم پهن است زیرا هجرت حقیقی هجرت از خلق است به خالق و مردم می توانند از این برکت برای رسیدن به وصال استفاده کنند.

جزایری عنوان کرد: باید همه کارهای انسان ها برای رضای خالق باشد و انسان ها باید برای انجام کارهایشان به خدا فکر کنند زیرا رضایت خداوند دارای اهمیت است.

وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با توصیه مردم به رعایت تقوای الهی، ادامه داد: محرم و صفر پایان یافت اما آنچه باقی می ماند وجود مقدس امام حسین (ع) است که برای همیشه پابرجاست.

امام جمعه اهواز با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم اربعین گفت: اربعین حسینی یک انقلاب جهانی شده و این اجتماع عظیم مردم مسلمان نشان دهنده این موضوع است.

جزایری ادامه داد: از همه کسانی که در دو مرز شلمچه و چذابه موکب هایی را برپا کردند و وحدت و همدلی را در این مرزها برای اجتماع عظیم اربعین رقم زدند، تشکر و قدردانی می کنم.

وی با اشاره به اینکه پارلمان آمریکا به دست دموکرات ها افتاده است، اظهار کرد: مشکلاتی در درون کشور آمریکا وجود دارد و نشانه های افول قدرت آمریکا مشهود است.

اصحاب‌رسانه و هنرمندان در برابر توطئه‌های دشمن به صحنه بیایند

امام جمعه موقت قم گفت:‌ آمریکا به دنبال بی اعتمادی و بدبینی بین مردم و جداسازی آن‌ها از نظام اسلامی است، در این میان اصحاب رسانه و هنرمندان و فرهنگ‌بانان به صحنه بیایند و توطئه های دشمن را خنثی کنند.

به گزارش ‌ایسنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم در مصلی قدس، عنوان کرد: دشمنی ایران و آمریکا چالشی ۴۰ ساله است که بین این دو کشور وجود دارد. ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار و کشتار دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی را پشت سر گذاشته ایم و مردم حضوری پرشور در این روز نشان دادند.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی به دنبال جهانی تک قطبی و سیطره بر کشورهاست، آمریکا تسلیم شدن و ساکت شدن ملت ها و اجازه غارت اموال آن‌ها را می‌خواهد.

امام جمعه موقت قم بیان کرد: عده ای از ملت ها هویت خود را از دست داده و آمریکا را راه نجات خود می دادند اما حرکتی دیگر در جهان وجود دارد و آن مقابله با آمریکاست.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران سالهاست در برابر آمریکا و زورگوئی و تحرکات آن در عرصه سیاسی و اقتصادی و روانی و رسانه ای ایستاده است.

‌آیت‌الله حسینی بوشهری اظهار کرد: ملت ایران جنایات آمریکا را فراموش نمی‌کند، ضمن اینکه از سال ۵۹ تاکنون ایران در تحریم است و حال نیز جنگ رسانه ای و روانی به راه انداخته اند. آمریکا به دنبال بی اعتمادی و بدبینی بین مردم و جداسازی آن‌ها از نظام اسلامی است، در این میان اصحاب رسانه و هنرمندان و فرهنگ‌بانان به صحنه بیایند و توطئه های دشمن را خنثی کنند.

امام جمعه موقت قم افزود: با وجود تلاش های دشمن، ما در همه مراحل پیروز شده‌ایم امروز کوچکترین تصمیم در کشور توسط مسئولان خودمان گرفته می شود و آمریکا در تصمیمات کشور نقشی ندارد و این بزرگترین پیروری ملت است.

وی تصریح کرد: ملت ایران در عرصه‌های مختلف پیشرفت کرده است، البته مشکلاتی را در تحریم به وجود آورده اند اما پیشرفت های قابل توجهی نیز داشته ایم. ‌ملت ایران حاضر به تحقیر شدن در برابر اراده و ستمگری آمریکا نیست.

‌امام جمعه موقت قم اظهار کرد: دشمن ۱۳ آبان را اوج تحریم ها خواند و جنگ روانی به راه انداخت اما توفیقی به دست نیاورد.

‌وی در توصیه ای به مسئولان هم گفت: ثبات قیمت ارز و طلا نشان از سلامت اقتصاد جامعه است و این امر کاری جهادی و شبانه روزی می طلبد.  باید جلوی سوء استفاده ها را گرفت و از ظرفیت کشورهای همسایه برای حل مشکلات استفاده کرد.

وی عنوان کرد: اگر جناح بندی ها کنار برود و وحدت بین مردم و نخبگان و مسئولان ایجاد شود، دشمن عقب نشینی می کند.

امام جمعه موقت قم یادآور شد: دشمن تهدید کرد صادرات را به صفر می رساند اما آمریکا به ۸ کشور برای صادرات نفت ایران مجوز داد و این نشان از عقب نشینی دشمن است.

وی گفت: فوکویاما گفته بود لیبرال دموکراسی پایان راه است اما امروز بشارت می‌دهم که آمریکا از نظر نرم افزاری در افول است و همین فوکویاما می‌گوید امروز به دلیل جنبش‌های هویت‌دار در جهان تهدید جدی متوجه لیبرال دموکراسی است و حاکمیت با اسلام خواهد بود.

‌آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به برخی از مناسبت‌ها و تبریک حلول ماه ربیع الاول بیان کرد: مردم شیعه دو ماه در بزرگداشت سالار شهیدان عزاداری کردند و اوج حرکت مسلمانان در اربعین تجلی یافت و در حدود دو میلیون نفر از ایران در سفر اربعین حضور یافتند.

وی افزود: با وجود مشکلات ارزی و اقتصادی دیدیم مردم در بدترین شرایط به سفر رفتند و با اینکه عده ای تحلیل و تجزیه می کردند که امسال خلوت تر خواهد شد اما حرکت اربعین شگفتی ساز و حرکتی پرمعنا بود.

امام جمعه موقت قم با تقدیر از دولت و ملت عراق به واسطه مهمان نوازی و تقدیر از مسئولان در جهت فراهم کردن امکانات عنوان کرد: البته کاستی هایی نیز وجود داشت و باید مسئولان با آسیب شناسی و بررسی راهکارها تلاش کنند تا در زیارت دچار کوچکترین مشکلی نشویم.

وی خاطرنشان کرد: رسانه های بیگانه درصدد بودند این حرکت عظیم را زیر سوال ببرند و توطئه ای دیگر آغاز کردند و گفتند اربعین امسال رنگ و بوی دولتی دارد در حالی که این حرکتی مردمی و خودجوش به عشق امام حسین(ع) است.

ایجاد اختلاف طبقاتی یکی از پیامدهای عدم خرید کالای داخلی است

امام جمعه رشت، ایجاد اختلاف طبقاتی را یکی از پیامدهای سوء عدم خرید کالای داخلی دانست و تصریح کرد: متاسفانه تولیدکنندگان داخلی جرات ندارند از نام ایرانی برای کالای خود استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به اهمیت خانواده از دیدگاه اسلام، اظهار کرد: والدین وظیفه دارند فرزندان خود را براساس تعالیم اسلامی تربیت کنند و لقمه پاک و حلال به خانواده خود دهند.

وی با بیان اینکه لقمه حلال نقش مهمی در تربیت اسلامی فرزندان دارد، گفت: والدین باید حلال ها و حرام ها را مراعات کنند؛ چراکه کسب روزی حلال دستور اسلامی و قرآنی و مورد توجه انبیای الهی بوده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، طهارت غذا را مرحله بالاتر از بهداشت و سلامت غذا دانست و عنوان کرد: لقمه حرام در زندگی فردی و اجتماعی افراد اثرگذار است و ممکن است در نسل های بعدی انسان خودش را نشان دهد لذا والدین پیش از انعقاد نطفه لقمه حلال مصرف کنند.

این کارشناس دینی، توجه مردم به خرید کالای خارجی را نتیجه تبلیغات دشمنان خارجی و لیبرال های داخلی دانست و یادآور شد: بسیار ناپسند است که با وجود تولیدکنندگان بزرگ در داخل کشور، ملتی مصرف گرا و تجمل گرا باشیم و دست ما جلوی بیگانگان دراز باشد.

وی ایجاد اختلاف طبقاتی را یکی از پیامدهای سوء عدم خرید کالای داخلی دانست و تصریح کرد: متاسفانه تولیدکنندگان داخلی جرات ندارند از نام ایرانی برای کالای خود استفاده کنند و مارک خارجی می زنند.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به نقش شوم استکبار در ایجاد یاس و ناامیدی در مردم، خاطرنشان کرد: با استقامت و مقاومت ملت نقشه آمریکا برای خاورمیانه را با شکست مواجه کردیم و بی تردید با همین استقامت و مقاومت می توانیم تحریم ها را بی اثر کنیم.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه بیشتر مشکلات مردم مربوط به حوزه اقتصادی و عدم ثبات بازار است، افزود: کنترل گرانی و تورم، مهار نقدینگی، ثبات قیمت ارز و در نهایت رفع مشکلات معیشتی، مطالبه مردم از دولت و وزرای جدید است.

وی از دولتمردان خواست با مدیریت صادرات و واردات تکیه به درآمدهای نفتی را کاهش دهند و گفت: صادرات ما باید بیشتر از واردات ما باشد و این امر با حمایت از تولیدکنندگان داخلی میسر می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان، تهیه مسکن را یکی از مشکلات اساسی جوانان در اقدام به ازدواج و تشکیل خانواده دانست و یادآور شد: فشار اقتصادی بر برخی از اقشار زحمتکش مانند کارگران و کارمندان زیاد است، لذا دولت با تدابیر لازم نسبت به افزایش حقوق اقشار کم درآمد اقدام کند تا از فشار اقتصادی بر مردم بکاهد.

دشمنان اسلام در فضای مجازی دنبال باورزدایی هستند

امام جمعه موقت یاسوج گفت: دشمنان اسلام در فضای مجازی دنبال باورزدایی در خصوص اربعین حسینی هستند.

به گزارش‌ ایسنا، حجت الاسلام سید فرج الله موسوی اعظم روز جمعه، ۱۸ آبان ماه‌ در خطبه های نماز جمعه یاسوج با اشاره به باور زدایی ها دشمنان اسلام از گذشته تا کنون و مطرح شدن برخی مسایل در خصوص پیاده روری اربعین حسینی که چرا این همه هزینه می شود، افزود: دشمنان اسلام در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی دنبال باور زدایی هستند و باورهای مردم را زیر سوال می برند و مورد هجمه قرار می دهند که مردم مسلمان بیدار و آگاه باشند و تحت تاثیر این افراد قرار نگیرند.

وی اظهارکرد: مسلمانان، غیر مسلمانان، کودک، پیر، جوان و مرد و زن در گردهمایی و حماسه ای بزرگ و جهانی راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می کنند.

امام جمعه موقت یاسوج خاطرنشان کرد: برخی ها بعنوان خدام با عشق و ارادت به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی کردند و این حرکت ها باید زنده شوند.

حجت الاسلام موسوی اعظم تصریح کرد: تمامی توطئه های آمریکای جنایتکار و خبیث یکی پس از دیگری خنثی می‌شود، اگرچه خودش را داعیه دار حقوق بشر می داند اما ۱۱۰میلیارد دلار اسلحه به عربستان سعودی و امارات می‌فروشد تا کشورهای اسلامی بخصوص یمن و سوریه را از بین ببرد.

وی ادامه داد: آمریکا سرمایه عربستان سعودی را همچون گاو شیرده می دوشد و هزینه می کند تا داعش را به جان کشورها و ملت‌های اسلامی از جمله سوریه، افغانستان، ایران اسلامی، یمن، عراق، لبنان و پاکستان بیندازد و منجر به کشتار مسلمان شود.

امام جمعه موقت یاسوج عنوان کرد: هدف آمریکای جنایتکار از جنگ نیابتی در کشورهای اسلامی نه تنها مردم بلکه اسلام ستیزی است.

‌وی در ادامه با بیان اینکه مساجد باید رونق داشته باشند، تاکید کرد: مسجد می سازیم و نماز هم می خوانیم اما مسجد رونقی ندارد، ساخت حسینیه را نفی نمی کنم و نمی گویم که حسینیه نسازیم اما ثواب ساخت مسجد با حسینیه قابل مقایسه نیست و اگر مسجد ساخته می شود باید رونق داشته باشد.

‌مقابله با جنگ‌روانی مهمترین مسئله امروز کشور است

امام جمعه موقت یزد با بیان این‌که مردم و مسئولان باید مسیر توسعه و پیشرفت کشور را منهای تمام غرب ترسیم کنند گفت: مقابله با جنگ روانی مهمترین مسئله امروز کشور برای برون رفت از مشکلات است.

به گزارش ایسنا- آیت الله«سیدمحمدرضا مدرسی یزدی» در خطبه‌های این هفته ۱۸ آبان ماه نماز جمعه شهرستان یزد با بیان این‌که انسان های مومن باید کتاب و دستورات الهی را ملاک رفتار و عمل خود قرار دهند، اظهار کرد: دشمنان دین و اسلام ناب محمدی هر روز با توطئه های مختلف سعی دارند افراد جامعه اسلامی و فرزندان آنها را از دین و ارزش های الهی دور کنند.

وی افزود: ما باید فرزندان خود را به علم و بصیرت دینی تجهیز کنیم و با افزایش بصیرت الهی راه نفوذ دشمنان به جامعه و باور دینی مسلمانان را مسدود کنیم.

امام جمعه موقت یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که اعمال تحریم ها یکی از جدی ترین توطئه های شوم استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی است، گفت: متأسفانه بخش عمده ای از تحریم ها نتیجه عدم مدیریت صحیح و سازنده است.

مدرسی با اشاره به توطئه دشمنان علیه انسجام و وحدت اسلامی تصریح کرد: دشمن تلاش می کند که مردم را نسبت به دولت، انقلاب و دین اسلامی به اعتماد کند.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه ‌بالاترین ‌مشکل امروز کشور را نبرد روانی دانست و بیان کرد: جنگ روانی از جمله توطئه‌های دشمنان دین و نظام اسلامی علیه ملت ولایت مدار ایران است.

وی با بیان این‌که مسئولان و مردم باید مسیر پیشرفت کشور را منهای تمام غرب برنامه‌ریزی کنند، گفت: نگاه به درون موثرترین راهکار برای توسعه اقتصادی کشور است.

امام جمعه موقت یزد خاطرنشان کرد: مسئولان نظام نباید در برابر غربی ها از خود ضعف نشان دهند و به هیچ وجه نباید روی کمک آنها برای توسعه و پیشرفت کشور حساب باز کنند.

تکلیف کالاهای احتکار شده مشخص شود

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به اینکه تکلیف کالاهای احتکار شده مشخص شود، گفت: بایستی دولت بر تولیدات و بازار نظارت کند و در این میان مجلس بر کار دولت نظارت داشته باشد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی ۱۸ آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، با اشاره به اتفاقات اخیر در یمن، تصریح کرد: دل آمریکا یا اسرائیل برای مردم یمن و کشته‌شدگان نسوخته در اصل تمام این نگرانی‌ها برای عربستان است تا آن‌ها عربستانی که در این باتلاق – به دلیل بی تجربگی و لجبازی، خود را گرفتار شده- را نجات دهند و با حرف‌های ظاهرفریب و به ظاهر مدافع حقوق بشر، جنگ را خاتمه دهند و چاره‌ای جز خاتمه دادن به جنگ نیست.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به ۲۴ آبان‌ماه سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی‌، بیان کرد: قانون اساسی نماد دموکراسی و حکومت مردم سالاری دینی است و اگر به خوبی در کشور اجرا شود، مفید است.

وی با بیان اینکه کشور حدود ۱۲۰ سال است که دارای مجلس است، گفت: حاکمان، مجلس، رئیس جمهور و رهبری برآمده از این قانون هستند.

حجت‌الاسلام فاطمی با اشاره به اینکه کشور انگلستان برای خود قانون ایجاد کرد، ادامه داد: آن‌ها حاضرند برای حفظ ملت خود، حقوق ملت‌های ضعیف را پایمال کنند که این امر در طول تاریخ بارها رخ داده است.

وی گفت: موقعی انقلاب صنعتی در اروپا ایجاد شد که ثروت از کشورهای مستعمره همانند سیلی به پایین سرازیر شد وگرنه کشورهایی که تحت استعمار دیگر کشورها بودند این استعداد را نداشتند و تحت سلطه کشورهای استعمارگر بودند.

حجت‌الاسلام فاطمی با اشاره به اینکه ‌مردم مطالبات و توقعاتی دارند، بیان کرد: اکنون تحریم‌های بیگانگان کاری از پیش نخواهد برد. گاهی بحران‌های اقتصادی ناشی از کم‌کاری‌ها و عدم نظارت‌ها و طمع‌کاری بوده و لازم است دولت بر امور اقتصادی نظارت شدید و فعالیت بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تکلیف کالاهای احتکار شده مشخص شود، گفت: بایستی دولت بر تولیدات و بازار نظارت کند و در این میان مجلس بر کار دولت نظارت داشته باشد.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به اینکه اگر مجلس در این برهه از تاریخ فعالیت و نظارت نداشته باشد، حذف خواهد شد، ادامه داد: رای مردم منوط به فعالیت و تلاش مجلس است، اگر تلاشی صورت نگیرد، ممکن است برخی از دشمنان خیال خامی داشته باشند.

وی اضافه کرد: افرادی که دست اندرکار هستند باید فعالیت کنند و آینده‌ای برای خود پیش‌بینی کنند.

حجت‌الاسلام فاطمی با اشاره به اینکه گاهی بی‌تقوایی در خصوص امورات مالی مشاهده می‌شود، خاطرنشان کرد: اسلام از تقلب، حیله‌گری، دزدی، رشوه، اختلاس و گران‌فروشی بیزار است و با آن‌ها مبارزه کرده و عذاب‌های شدیدی برای این افراد بیان شده است، بنابراین اسلام حقوق دیگران را مراعات می‌کند.

دولت نگاه ویژه ای به استان آذربایجان غربی داشته باشد

امام جمعه ارومیه گفت: دولت نگاه ویژه ای به استان آذربایجان غربی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سفر هفته آینده رییس‌جمهور به آذربایجان غربی گفت: این استان شکاف زیادی در حوزه های مختلف با سایر استانهای کشور دارد، لذا مسئولان و نمایندگان استانی با استفاده از فرصت حضور دکتر روحانی در استان، مشکلات را مطرح و زمینه استفاده از ظرفیت ها را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به عملیات روانی و فضاسازی آمریکا در رابطه با تحریم علیه ایران اشاره کرد و گفت: کشور از بعد انقلاب دست به گریبان تحریم بوده و ‌این داستان ادامه داشته و در حال حاضر بیشتر دست به جوسازی زده است که در این برهه حساس باید مقاومت و ایستادگی بیشتری در برابر تحریم ها داشته باشیم‌.

وی با بیان اینکه به طور قطع پیروز خواهیم بود زیرا همان طور که تاریخ ثابت کرده کسانی که در مقابل ظالمان ایستادگی کرده اند همیشه به ظفر رسیده اند، افزود: اگر مقاومت کنیم می‌توانیم تحریم‌ها را به فرصتی ارزنده تبدیل کنیم به شرطی که از تولیدات داخلی استفاده کنیم، بی دلیل قیمت کالا افزایش ندهیم و مسئولان نیز برای بهتر شدن وضعیت موجود کشور تلاش کنند.

تاکید دری نجف آبادی بر لزوم وحدت و انسجام ملی برای گذر از تحریم‌ها

خطیب جمعه اراک اتحاد و انسجام و تاکید بر توان و ظرفیت داخلی را راهکار مهم گذر از تحریم های ظالمانه آمریکا و پیروزی بر نقشه های شوم استکبار عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، ‌آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های امروز نماز جمعه اراک با اشاره به توطئه های دشمنان علیه نظام و ملت ایران اظهار کرد: ملت و نظام اسلامی ایران می تواند تحریم های ظالمانه ای که آمریکا علیه این کشور اعمال کرده را کنار بزند.

وی بر لزوم وحدت و همراهی و همکاری و کاربرد اقدامات مدبرانه در این راستا تاکید کرد و گفت: با تکیه بر توان داخلی و وحدت و انسجام می توان این توطئه ها را خنثی کرد.

وی با اشاره به نقشه ها و برنامه هایی که استکبار جهانی برای ایران و منطقه دارد گفت: رسمیت بخشیدن به رژیم غاصب و منحوس اسرائیل یکی از این اقدامات و نقشه های شوم بود که باید با آن هوشیارانه برخورد کرد.

وی افزود: کشورهای مسلمان باید با وحدت و همراهی در مقابل این نقشه ها ایستاده و با بصیرت و آگاهی در مقابل این توطئه ها عکس العمل نشان داده و با آن مقابله و برخورد کنند.

وی هدف کشورهای استکباری را ایجاد ناامنی و تشنج در خاورمیانه عنوان کرد و گفت: آنان تلاش می کنند کشورهای منطقه را با اولویت کشورهای عرب در برابر ایران قرار دهند و از این رهگذر به اهداف و منافع استعماری خود دست یابند.

دری نجف آبادی وحدت و همدلی را رمز پیروزی بر مشکلات اعم از اجتماعی، اقتصادی و … دانست و اظهار کرد: انسجام و اتحاد مسیر را برای رفع مشکلات هموار می کند و با این رویکرد در کنار اتکا به توان داخلی می توان موانع را کنار زد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم عمل به آموزه های دینی و استفاده از این ظرفیت عظیم در راستای تقویت جامعه تاکید کرد و افزود: یکی از مواردی که دشمن بسیار از آن هراس دارد، عمل به دستورات انسان ساز دین مبین اسلام است.

لزوم استفاده از فرهنگ حاکم بر ماه های محرم و صفر برای ترویج و حفظ اسلام، میلاد رسول اکرم(ص) و هفته وقف از دیگر موارد مورد اشاره خطیب جمعه اراک بود.

دولت مشکل واحدهای تولید آب معدنی را حل کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: با توجه به مشکل واحدهای تولیدی آب معدنی در اردبیل دولت باید مشکل این واحدها را در تامین مواد اولیه به ویژه بطری حل کند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل اظهار کرد: رئیس جمهور اول مشکل گرانی مواد پتروشیمی در تولید بطری واحدهای تولیدی را حل کند بعد به اردبیل سفر کند.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان باید در مورد گرانی مواد پتروشیمی به رغم صادرات خوب این محصولات به دولت و مسئولان تذکر بدهند که اگر این کار را نکنند متهم به ترس و واهمه و یا … می شوند.

امام جمعه اردبیل به تعطیلی دو واحد تولیدی آب معدنی در اردبیل بدلیل نایاب شدن بطری اشاره کرد و گفت: این واحدها در معرض تعطیلی و یا تعدیل نیرو هستند.

عاملی افزود: معلوم نیست پتروشیمی ها به چه دلیل عرضه مواد اولیه و تولید بطری را نایاب کردند و از طرفی ارز حاصل از صادرات خود را نیز به بانک مرکزی ارائه نمی کنند.

‌نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: ترامپ بعد از ماهها مانور روی تحریم ایران با استثناکردن برخی کشور از تحریم در حقیقت عقب نشینی مفتضحانه‌ای انجام داد و دنیا فهمید آمریکا با ترامپ روبه افول است.

عاملی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا با ارسال پیام به روحانی از طریق روسای چهار کشور قدرتمند دنیا خواستار مذاکره بود که این خود نشان دهنده قدرت و صلابت کشور ماست.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال کشور گذشته از نظر علمی به درجه ای از بالندگی رسیده که امروز قادر به تولید انواع جنگ افزارهای نظامی به ویژه جنگده های پیشرفته است.

وی بیان کرد: متخصصان ما در سایه ایمان و شجاعت کم نظیر خود موفق شدند جنگنده پیشرفته نظامی را به تولید انبوه برسانند که این شاهکار و معجزه علمی را باید پاس داشت.

مردم برای برگزاری باشکوه کنگره ۳۰۰۰ شهید استان پای‌کار بیایند

امام جمعه قزوین ‌گفت: همه مردم در هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن کنگره سه هزار شهید استان پای کار بیایند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند امریکا درحال افول است مورد تایید بسیاری از کارشناسان این کشور هم قرار گرفته است، سیاستمداران امریکایی حتی اذعان کردند امریکا درحال فروپاشی است.

این خطیب نمازجمعه ادامه داد: این کشور امروز در این وضعیت به سر می‌برد، در این شرایط عده‌ای که غرب‌زده هستند امریکا را کدخدا می‌دانند، این افراد مثل داربستی هستند که زیر خانه کلنگی امریکا قرار گرفته‌اند که مانع فروپاشی این کشور شوند.

وی اضافه کرد: غرب‌زدگان داخلی امروز درحال فداکردن خود برای امریکا هستند و خود را برای حفظ این کشور ضایع می‌کنند، امریکا شیطان است و غرب‌زدگان داخلی زیردست و پیرو شیطان شده‌اند، تا زمانی که ما «مرگ بر امریکا» می‌گوییم شکاف‌های موجود در این کشور عمیق‌تر می‌شود و فروپاشی آن نزدیک‌تر خواهد شد.

آیت الله عابدینی بیان کرد: وظیفه قرآنی همه ما این است که در وضعیت آشفته امروز امریکا، ضعف‌های این کشور که خود را ابرقدرت می‌داند نشان دهیم و بگوییم چگونه درحال افول است، قرآن به ما می‌گوید به کفار و دشمنان اسلام بگویید که از عصبانیت بمیرید، یعنی مرگتان باد، یعنی همان شعار «مرگ بر امریکا» که ما به سران این کشور فریاد می‌زنیم.

امام جمعه قزوین گفت: غرب‌زدگان می‌گویند اگر امریکا یک موشک بزند کشور ما نابود می‌شود، اما رهبری می‌گویند اگر یکی بزنند ۱۰ تا می‌خورند، امروز ما نیازمند این روحیه در بین مردم خود هستیم.

وی تصریح کرد: باید بدانیم که ایستادگی ما در برابر امریکایی که درحال فروپاشی است دل‌های مومنان را شاد کرده و بیشتر بهم نزدیک می‌کند و اتحاد کشورهای اسلامی را بیشتر می‌کند که ما باید به شدت دنبال این نگاه باشیم.

خطیب نماز جمعه قزوین به جنگ ظالمانه علیه مردم یمن هم اشاره کرد و گفت: شروع این جنگ با آن‌ها بود اما امروز یمنی‌ها با قدرت در مقابل آن‌ها ایستاده‌اند و مردم متدین یمن با جدیت مقابل آمریکایی‌ها و سعودی‌ها مقاومت می‌کنند.

وی با تسلیت سالروز شهادت سردار حسین تهرانی مقدم اظهار کرد: وی به واسطه پیشرفت‌هایی که در صنعت موشکی کشور به وجود آورد سهم بسزایی در پیشرفت‌های نظامی کشور ایفا کرد و این‌ها به برکت عبادت، توکل و اعتقادی که به اهل بیت (ع) داشتند، به‌دست آمد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: برخی شایستگی و لیاقت پیدا کردند و غنی‌سازی ۲۰ درصد را برای مردم به ارمغان آوردند اما برخی هم آن دستاوردها را که به سختی به‌دست آمده بود را با سیمان پر می‌کنند و اینجا آدم‌ها شناخته می‌شوند.
امام جمعه قزوین به در پیش بودن کنگره سه هزار شهید استان قزوین بیان کرد: هر نمازگزاری می‌باید عضو فعال و مبلغ مرام شهیدان باشد و در برنامه‌های کنگره سه هزار شهید استان حضور فعالی داشته باشد و دیگران را نیز به حضور پرشور تشویق کند.

‌وی با بیان اینکه کنگره شهدا مجلس ختم نیست، عنوان کرد: معنای این کار این است که باید با شهدا عهد و پیمان ببندیم که بعد از کنگره بیش از گذشته پای کار شهدا و دنبال کننده اهداف آن عزیزان باشیم و جامعه را آن‌گونه بسازیم که شهدا از ما انتظار داشتند.

وزرای جدید سریعا اقتصاد کشور را سامان دهند

امام جمعه موقت تبریز رسیدگی به وضعیت دستمزد کارگران و بازنشستگان را خواستار شد و گفت: گذران زندگی با این مبالغ بسیار سخت است و همه مردم انتظار دارند وزیران محترمی که رای آوردند سریعا برنامه ریزی کرده و حداقل بخشی از مشکلات اقتصادی کشور را سامان دهند.

به گزارش ایسنا،‌ حجت‌الاسلام احمد مطهری اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با تاکید بر امانتداری و فروش کالا به قیمت واقعی و خودداری از احتکار، افزود: قبول داریم که بخشی از مشکلات اقتصادی جامعه درنتیجه سوء مدیریت‌ها بوده اما باید قبول کنیم که بخشی از مشکلات نیز به خودمان بازمی‌گردد.

وی با اشاره به این‌که با انتخاب چهار وزیر، تیم اقتصادی دولت ترمیم شد، افزود: خود رییس جمهور خطاب به وزاری انتخاب شده گفت‌ که مردم انتظار دارند به زودی ثمره‌ی این انتخاب‌ها را مشاهده کنند و اقتصاد سروسامان یابد.

امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که امت شهیدپرور و صبور ایران چندین انتظار از وزرای جدید دارند که باید عملیاتی شود، گفت: باید هرچه سریعتر جلوی گرانی به ویژه در مورد کالاهای ضروری گرفته شود و همچنین تورم کنترل شده و بی ثباتی قیمت سکه و ارز کاملا متوقف شود.

وی در ادامه نظارت کامل بر فرآیند صادرات و واردات را خواستار شد و افزود: وزرای جدید حتما در مورد صادرات و واردات رسیدگی کنند و از ظرفیت‌های کشاورزی و… به نحو احسن استفاده کنند، چرا که کشورمان امکانات بسیاری دارد و برخی مواد می‌تواند ارزان‌تر در اختیار مردم قرار گیرد.

حجت‌الاسلام مطهری‌اصل با اشاره به این‌که باید به وضعیت مسکن هم رسیدگی شده و رونق ایجاد شود، گفت: چندین سال است که مسکن در وضعیت رکود قرار دارد، لذا خواستار ایجاد رونق در بازار مسکن هستیم چرا که بسیاری از مشاغل وابسته به مسکن است.

وی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در آستانه ۱۳ آبان اشاره کرد و افزود: جوانان مقاومت را عملا و نظرا جدی بگیرند و از امکانات دشمنان هراس نکنند چرا که سال‌ها پیش که تجهیزاتی نداشتیم بر دشمنان فایق آمدیم، امروز مجهزیم و با قدرت ایمان و اعتقاد همچنان در برابر دشمنان خواهیم ایستاد.

وی با اشاره به حلول ماه ربیع‌الاول نیز گفت: در این ماه مهم ترین نعمت الهی که همان ولادت با سعادت پیامبراکرم(ص) به وقوع می‌پیوندد و همچنین شروع امامت امام زمان(ع) نیز در این ماه ‌است که این دو رویداد، نعمات بزرگی برای جهان اسلام و تشیع است.

وی در ادامه به بصیرت و شجاعت شیعیان اشاره کرد و افزود: امروز هم آمریکا و اسراییل نهایت حربه‌های خود را به کار می‌گیرند چرا که شجاعت و دلیری شیعیان را برنمی‌تابند؛ شیعیان علی(ع) در لبنان، سوریه، یمن، افعانستان، پاکستان، و… در مقابل استکبار ایستاده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فرارسیدن دهه وقف نیز اشاره کرد و گفت: هلال احمر در مورد دریافت و به کارگیری موقوفات مربوط به ‌تجهیزات پزشکی‌ اعلام آمادگی کرده است.

حب به پیامبر (ص) و اهل بیت باید توام با عمل و اخلاق باشد

امام جمعه زنجان گفت: قدرت موشکی ایران، اسراییل و آمریکا را سرجایش نشانده ‌است.

به گزارش ایسنا،‌ آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با بیان اینکه ماه محرم و صفر نیز به پایان رسید، اظهارکرد: مسلمانان اخلاقا به فرزندان پیامبر اکرم(ص) علاقه دارند اما صرف علاقه کافی نیست بلکه این حب باید توام با عمل و اخلاق باشد.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) مهمترین الگو برای مسلمان به‌شمار می‌آید که در قرآن کریم از ایشان به نام اسوه حسنه نام‌ برده شده ‌است، به فرا رسیدن ربیع‌الاول اشاره کرد و افزود: اولین روز ماه مبارک ربیع الاول مصادف با هجرت پبامبر اکرم (ص) مبدا تاریخ اسلام است. پیامبر(ص) برای ترویج اسلام دست به مهاجرت زدند و این حرکت تحول عظیمی ایجاد کرد.

وی به فرا رسیدن ۱۹ آبان که به‌عنوان روز مقاومت مردم فلسطین نامگذاری شده است نیز اشاره کرد و یادآورشد: این تاریخ روزی است که فلسطین از سوی سازمان جهانی به رسمت شناخته شد.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: در ۲۰ آبان سال ۹۰ نیز ‌سردار بزرگ اسلام شهید تهرانی مقدم به شهادت رسید. این شهید والامقام با علم و توان خود در صنعت موشکی کشور تحول ‌ایجاد کرد و توانست لرزه به اندام دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی بیندازد.

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: قدرت بازدارندگی که امروز در مقابل دشمن یافته‌ایم، به خاطر قدرت موشکی  است. این موشک‌ها صهیونیست‌ها را سر جایش نشانده‌است و مقابل زورگویی آمریکا ایستاده ‌است و پس از شهادت تهرانی مقدم همگان پی به وجود ارزشمند این سرباز اسلام بردند.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری به فرا رسیدن ۲۴ آبان روز کتاب‌خوانی و روز بزرگداشت فقیه عالی‌قدر علامه طباطبایی نیز اشاره کرد و گفت: در ۲۴ آبان سال ۵۸ نیز دولت آمریکا رسما تمام دارایی‌های ایران را که در خارج کشور بود مسدود کرد که این موضوع اختصاص به امروز یا دیروز ندارد بلکه مربوط به چهار دهه گذشته است که باید مورد توجه عده‌ای قرار گیرد.

وی در بخش دیگری ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم استان زنجان در راهپیمایی ۱۳ آبان، گفت: امسال چهلمین راهپیمایی استکبارستیزی در این روز در اوج حضور مردمی برگزار شد.

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: شعار مرگ بر آمریکا همچون ذکر لااله الاالله از یاد مسلمانان نخواهد رفت، آمریکا ۴۰ سال پیش جنگ خود را با ملت ایران آغاز کرده است و در این مدت از هیچ توطئه و فتنه‌ای دریغ نکرده اما امروز قدرت آمریکا رو به افول است اما قدرت جمهوری اسلامی روزبه روز پررنگ‌تر می‌شود.

مسئولان جهادی حرکت کنند تا از تحریم‎ها سربلند خارج شویم

امام جمعه موقت خرم‎آباد گفت: مسئولان جهادی و انقلابی حرکت کنند تا از تحریم‎ها سربلند خارج شویم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام بهروز شمسی فر در خطبه‎های این هفته نماز جمعه خرم‎آباد اظهار کرد: دشمنان بدانند مسلمانان از ابتدای اسلام تحریم بوده و انقلاب اسلامی نیز در ۴۰ سال گذشته تحریم‎های بسیاری را تجربه کرده است.

وی اضافه کرد: کشوری که شهید حججی‎ها و شهید نورخداها را پرورش می‎دهد، نمی‎توان با تهدید و زور و تحریم شکست داد.

شمسی فر بیان کرد: طی هشت سال جنگ تحمیلی کوچکترین سلاح را به کشور نمی‎فروختند در تحریم بوده‎ایم اما اکنون از دل همان تحریم‎ها یکی از پیشرفته ترین کشورهای نظامی هستیم.

امام جمعه موقت خرم‎آباد ادامه داد: مسئولان با همت و اقدام جهادی و انقلابی باید حرکت کنند تا از این تحریم‎ها سربلند خارج شویم.

وی خاطرنشان کرد: مراکز علمی ما روز به روز پیشرفته تر می‎شوند؛ وقتی علم در خدمت صنعت قرار گرفت، باعث رشد و توسعه یک کشور خواهد شد.

خطیب موقت جمعه خرم‎آباد با بیان اینکه دشمنان فکر نکنند با تحریم و تهدید و فشار اقتصادی می توانند به ملت ایران آسیب بزنند، ادامه داد: مراکز علمی و دانشگاهی کشور باید پیشرفته باشند و توسعه علم مبتنی بر دین باشد چراکه علم و فناوری برای بشریت در سایه دین و اخلاق، امنیت را به ارمغان می‎آورد.

وی ادامه داد: دشمنان ملت ما را نمی شناسند و نمی خواهند بفهمند کسانی که پرورش یافته مکتب سیدالشهدا(ع) هستند را نمی‎توان با تهدید از پای درآورد.

شمسی فر اظهار کرد: روز به روز بر اقتدار ملت افزوده می‎شود و مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر مشت محکم خود را بر دهان آمریکا خواهند کوبید.

امام جمعه موقت خرم‎آباد به سالروز شهادت شهید تهرانی مقدم اشاره کرد و افزود: یکی از ابزارهای مهم دفاعی توسط این شهید بنا نهاده شد و به واسطه این شهید و امثال آن یکی از امن‎ترین کشورها هستیم.

وی با اشاره به چهارم ربیع‎الاول حرکت پیامبر اسلام (ص) گفت: این تاریخ سرآغاز تحول عظیمی در تاریخ بشریت و جهان اسلام شد چراکه کفار عرصه را تنگ تر کرد و هجرت انجام شد.

صدای خرد شدن لیبرال‌دموکراسی به گوش می‌رسد

نماینده ولی فقیه در استان البرز به تغییرات ایجاد شده در دولت اشاره و اعلام کرد: امیدواریم با روی کار آمدن افراد جدید بخشی از کمبودها و ناکارآمدی‌ها جبران شود و این افراد ضعفی از خود نشان ندهند.

به گزارش ‌ایسنا، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۸ آبان کرج،  با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید توسط آمریکا گفت: آمریکا ادعا می‌کند که با تحریم و اعمال فشار اقتصادی می‌تواند پیروز شود اما اینها عصبانیتی است که نسبت به بصیرت ملت ایران نشان می‌دهد.

حسینی همدانی با بیان اینکه سیاست آمریکا در مورد ایران شکست خورده است، افزود: در سال ۸۸ هم فتنه‌گران راه پیروزی خود را بی ثباتی و فشار اقتصادی به کشور می‌دانستند.

امام جمعه کرج ادامه داد: آمریکا باید مواظب خود و این تصمیم‌های بیهوده باشد چون صدای خرد شدن لیبرال دموکراسی به گوش می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: در دنیا مردم‌سالاری دینی حائز اهمیت است و ملت ایران هم به دنبال نتیجه این مسیر است.

خطیب جمعه کرج تصریح کرد: مردم ایران سختی‌ها را تحمل می‌کنند اما زیر بار زورگویی نمی‌روند؛ در این مسیر باید وحدت حول محور رهبری را جدی بگیریم و به سوی موفقیت گام برداریم.

حسینی همدانی در ادامه خطبه‌های امروز به تغییرات ایجاد شده در دولت اشاره و اعلام کرد: امیدواریم با روی کار آمدن افراد جدید بخشی از کمبودها و ناکارآمدی‌ها جبران شود و این افراد ضعفی از خود نشان ندهند.

وی افزود: امیدواریم مشکلاتی که در زمینه کسب و کار، ارز، و … وجود دارد به همیت مسئولان درست شود تا اعتماد و رضایت مردم جلب گردد.

رسانه‌های آمریکایی در جنگ روانی شکست خورده هستند

امام جمعه بجنورد گفت: رسانه های آمریکایی از ابتدای انقلاب تاکنون در ایجاد جنگ روانی شکست خورده هستند.

به گزارش ایسنا،‌حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در نماز عبادی و سیاسی جمعه افزود: هیمنه آمریکا امروز ‌در میان کشورها شکسته شده است و هر روز به زوال می‌رود و ایران در فضای فعلی به‌سوی اقتدار و پیشرفت حرکت کرده است.

وی با اشاره به دیدار رهبر انقلاب اسلامی با دانش آموزان و دانشجویان در ۱۳ آبان گفت: چالش ما با آمریکا از ۴۰ سال گذشته تاکنون است و آن ها از شیوه حکومت و مردم‌سالاری دینی و رفتار ما ناراحت بوده و در سه جبهه با مردم ایران دچار چالش هستند.

وی  ادامه داد: جنگ تحمیلی نخستین محور اقدامات نظامی علیه انقلاب اسلامی بود که عراق به نیابت از آمریکا با ما جنگید و از ایران شکست خورد.

یعقوبی با بیان اینکه جنگ اقتصادی محور دوم عملیات آمریکا علیه ملت ایران بوده‌ است، اظهار کرد: آمریکا خود دچار چالش‌های اقتصادی و با کسری بودجه مواجه شده است و به عربستان برای بهبود اقتصاد فلج خود تمسک یافته است.

وی علامت افول قدرت آمریکا را عدم امکان استقلال در برخورد نظامی دانست و افزود: آمریکا با همکاری عربستان نیز شکست‌ خورده است و امروز جبهه مقاومت را در برابر خود می‌بیند.

وی در ادامه به تغییر چند تن از وزرای دولت اشاره و اظهار کرد: به رسمیت شناختن مسکن مهر و اصلاح بافت‌های فرسوده از جمله نگاه‌های واقع‌بینانه در جریان وزیر راه و مسکن باشد.

خطیب نماز جمعه بجنورد توضیح داد: وزیر اقتصاد کنترل تورم، نقدینگی و جلوگیری از قیمت افسارگسیخته دلار را سامان بخشد و وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز ‌حمایت از تولید داخلی و فعال‌سازی کارخانه‌ها و جان یافتن اشتغال بی‌جان و همچنین فعال شدن تعاونی‌ها و حمایت از بخش خصوصی را مورد توجه جدی خود قرار دهد.

امام‌جمعه بجنورد تاکید کرد: وزرای جدید نفس تازه‌ای به ملت داده و مردم را از وضعیت کنونی نجات دهند.

مسئولان فکری برای شاد کردن ملت کنند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: گفته می شود امروز ملت مان شاد نیست. آیا برگزاری کنسرت و سوار شدن خانم ها بر موتور و موتورسواری آنها باعث شاد شدن ملت می شود؟

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی در نماز جمعه سیاسی عبادی این هفته شهر اصفهان با بیان اینکه خودم و شما را به تقوای الهی دعوت می کنم، اظهار کرد: ۴۰ سال است تجربه کرده ایم که بزرگ ترین قدرت جهان هر کاری  که از دستش بر می آید، انجام می دهد تا جمهوری اسلامی را ساقط کند اما جمهوری اسلامی همچنان پا برجا و استوار است.

وی با اشاره به اینکه در خطبه اول به تفسیر سوره جمعه می پردازم زیرا در این سوره بیان شده که ای اهل ایمان و مومنین به سوی نماز جمعه بشتابید،افزود: روز جمعه، روز امام زمان (عج) است، هم چنین روز تشریح مسایل سیاسی و عبادی است که در نماز جمعه بیان می شود.

امام جمعه موقت اصفهان خاطر نشان کرد: حدیث های بسیاری در خصوص با اهمیت شمردن نماز جمعه مطرح شده است که از آن جمله می توان به فرموده خداوند که گفته هر کس در نماز جمعه شرکت کند هراس روز قیامت را از او کم می کند، اشاره کرد.

میردامادی با بیان اینکه طبق حدیثی دیگر نماز جمعه کفاره گناهانی است که انسان در طول هفته انجام می دهد، گفت: هر کس به جز عذر بیماری سه جمعه در نماز جمعه شرکت و حضور نیابد، خداوند بر قلب او مهر می زند.

وی تصریح کرد: اهمیت نماز جمعه به قدری بسیار است که در استان های تهران و مشهد در این روز مساجد تعطیل‌اند اما متاسفانه در اصفهان برخی مساجد باز هستند و این کج دهنی به این نماز است. این در حالی است که این نماز ثواب حج بر آن است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه نماز جمعه بسیار با اهمیت است و طبق گفته امام خمینی (ره)‌ یکی از برکات انقلاب احیای نماز جمعه است، ادامه داد: امیدوارم به نماز جمعه و برپایی آن بی احترامی نکنیم، زیرا این نماز دشمن‌شکن است و نمازی سیاسی و عبادی است که مشکلات جامعه را بیان می کند.

میردامادی خاطر نشان کرد: تا زمانی که متکی به قدرت خداوند باشیم هیچ ظالمی نمی تواند صدمه ای به ما وارد کند، مشکل زمانی است که امیدمان را از خداوند قطع کنیم و به جای اینکه از او بترسیم از آمریکا ترس داشته باشیم.

وی در خطبه دوم با اشاره به اینکه امروز دشمن در کمین مان است و جنگ امروز بیش از آنکه اقتصادی باشد؛ فرهنگی است، افزود: مطمئن باشیم که استکبار جهانی هر چه فشار بر مردم را بیشتر کند مقاومت، عزت و قدرت مردم در مقابل این استکبار جهانی بیشتر می شود.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه روز اول ریبع الاول برابر با آغاز هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه است و ‌در آن پیامبر اقدام به ساختن مسجد کرد، ادامه داد: درست در چنین روزی در سال ۱۳۵۸ تحریم های ظالمانه بر کشور آغاز شد و بعد از ۴۰ سال هنوز ما استوار هستیم و طبق گفته مقام رهبری آنها ضعیف تر و ما استوارتر شده ایم.

میردامادی با بیان اینکه حتی آنها در جنگ هشت ساله با ما زمین خوردند و ما سربلند شدیم، گفت: امروز به قدرتی رسیدیم که این تحریم ها بر ما اثری نگذاشته است. همانطور که ۱۳ آبان گذشت؛ بقیه روزهای تحریم نیز می گذرد.

وی تصریح کرد: البته من نمی گویم که سختی نیست اما طبق گفته پیامبر(ص)، مومن همانند کوه است و در مقابل سختی ها مانند کوه می ماند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه از مسئولان خواهان رسیدگی به مشکلات ملت هستیم، ادامه داد: از آنها می‌خواهیم تلاش بیشتری به کار برند و همت بیشتری کنند تا ملت از زیر این فشارها خالی شوند، هم چنین از مردم می‌خواهم که با صبر و بردباری تحمل کنند.

‌امام جمعه موقت اصفهان گفت: گفته می شود امروز ملت مان شاد نیست آیا برگزاری کنسرت و سوار شدن خانم ها بر موتور و موتور سواری آنها باعث شاد شدن آنها می شود؟

میردامادی تصریح کرد: عفت و عزت زن حجاب است و زن همانند طلا است که باید پیچیده شود، باید فکر دیگری برای شاد کردن ملتمان کرد تا مشکلات را برطرف کنیم. باید در این خصوص به برخی مسئولان تذکر داد.

وحدت و همفکری مردم و مسئولان رمز پیروزی در برابر تهدیدهای آمریکاست

امام جمعه سنندج  هماهنگی، یکدلی، وحدت و همفکری مردم و مسئولان را رمز پیروزی در برابر تحریم‌های اقتصادی و تهدیدهای آمریکا دانست و بیان کرد: قدرت پدافندی نظام اسلامی در مقابل تهدیدهای آمریکا بسیار بالاست و همین امر آمریکا را عصبانی کرده است.

به گزارش ایسنا، ماموستا عبدالرحمن خدایی، ‌امروز ۱۸ آبان ماه در آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته در مسجد جامع سنندج اظهار کرد: استکبار جهانی با ایجاد جنگ روانی و تحریم اقتصادی به دنبال تضغیف روحیه مردم کشورمان است.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران در کنار دولتمردان کشور ثابت قدم باشند، افزود: مردم کشور اسلامی ایران باید با پیروی از رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب در برابر توطئه‌های شوم دشمنان مقاومت و ایستادگی کنند.

ماموستا خدایی هماهنگی، یکدلی، وحدت و همفکری مردم و مسئولان را رمز پیروزی در برابر تحریم‌های اقتصادی و تهدیدهای آمریکا دانست و بیان کرد: قدرت پدافندی نظام اسلامی در مقابل تهدیدهای آمریکا بسیار بالاست و همین امر آمریکا را عصبانی کرده است.

امام جمعه سنندج اعلام کرد: جوانان کشور ما باید ابتکار و نوآوری را سرلوحه زندگی خود قرار داده و با تلاش مضاعف، زمینه آینده‌ای درخشان را برای کشور فراهم کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از حضور حداکثری مردم کردستان در راهپیمایی ۱۳ آبان عنوان کرد: حضور باشکوه مردم ایران اسلامی در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه جواب دندان شکنی به تهدیدهای آمریکا بود.

ماموستا خدایی در ادامه‌ با اشاره به جایگاه وقف در دین اسلام اعلام کرد: واقفان خیراندیش با وقف مال و دارایی خود در راه خدا اجر معنوی زیادی نصیب‌شان می‌شود، چراکه وقف اموال صدقه جاری محسوب می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: سنت حسنه وقف حقیقت اساسی در آیین اسلام بوده و واقفان کار بسیار ارزشمندی را در خدمت به مردم و جلب رضای خدا انجام می‌دهند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.