تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 دی 1402 - 8:39
کد خبر : 146083

گزارش اتفاقات باشگاه پرسپولیس

گزارش اتفاقات باشگاه پرسپولیس

آرمان شرق-گروه ورزش:نکته بسیار مهم برای هواداران پرسپولیس فارغ از اینکه یحیی بماند یا برود، این است که تیم‌شان ضرر نکند. بنابراین نیاز است که مساله سرمربی تیم هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود تا باشگاه بتواند بر اساس خواسته‌های سرمربی وارد پنجره زمستانی نقل ‌و انتقالات شود. 

گزارش اتفاقات باشگاه پرسپولیس

اعتماد: هفته پایانی نیم‌فصل لیگ تحت تاثیر استعفای ناگهانی یحیی قرار گرفت. گل‌محمدی بعد از بازی تیمش مقابل مس رفسنجان و تساوی یک بر یک در برابر این تیم پایین جدولی در کنفرانس خبری از سمت خود کناره‌گیری کرد. همین حالا که این متن نوشته می‌شود هنوز مشخص نشده سرمربی پرسپولیس می‌ماند یا خیر. خیلی‌ها استعفای گل‌محمدی را نمایش می‌دانند و برخی دیگر معتقدند راه پرسپولیس و یحیی از هم جدا شده است.

در کنار خبر استعفای یحیی سابقه قهر و استعفاهای او در چهار سالی که روی نیمکت سرخ‌ها نشسته هم دوباره مطرح شده است. اتفاقا منتقدین سرمربی پرسپولیس می‌گویند یکی از عوامل افت‌های مقطعی تیم همین رفتار سرمربی بوده و معتقدند این‌بار هم با یک استعفای مصلحتی دیگر برای گرفتن امتیاز یا آپشن مواجهیم!
با این حال احتمالا هیچ کس نمی‌داند که جدی‌ترین استعفای یحیی گل‌محمدی نه آن قهرهای دفعات پیش زمانی رخ داد که کسی فکرش را نمی‌کرد و البته هرگز هم رسانه‌ای نشد. خبرنگار روزنامه اعتماد در این زمینه به اطلاعاتی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد گل‌محمدی شبی که توسط هواداران مورد حمله قرار گرفت تصمیم  به  استعفا گرفته  بود.
یک منبع آگاه به خبرنگار اعتماد اطلاع داد شبی که پرسپولیس در بازی مقابل الدحیل شکست خورد و از لیگ قهرمانان آسیا کنار رفت یحیی گل‌محمدی به جد تصمیم به استعفا گرفته بود. این فرد آگاه گفت گل‌محمدی بعد از ماه‌ها تحت فشار بودن بابت اتفاقات ریز و درشت اطراف تیم و بعد از آنکه نتوانست به خواسته‌هایش در نقل‌وانتقالات دست پیدا کند و پس از اینکه در یک ماموریت مهم، رساندن تیم به دور حذفی ای‌سی‌ال ناکام ماند، تصمیم گرفت از سمت خود کنار برود. آن‌طور که اخبار رسیده می‌گوید یحیی گل‌محمدی همان شب بعد از بازی با یکی از بزرگان فوتبال ایران تماس گرفت و به او اطلاع داد به‌ شدت تحت فشار است و دیگر توان  ادامه  ندارد.
گویا آن فرد هم به یحیی گل‌محمدی توصیه می‌کند به خاطر یک باخت میدان را خالی نکند و به او گوشزد می‌کند که در صورت کناره‌گیری دیگر هیچ جایی در فوتبال ایران پیدا نخواهد کرد. هم به خاطر قانونی که می‌گوید هر مربی طی یک فصل لیگ برتر تنها می‌تواند هدایت یک تیم را برعهده بگیرد و هم به خاطر آنهایی که بابت اقدامات یحیی در سال گذشته دل خوشی از او ندارند.
اشاره این چهره سرشناس فوتبال حتما به این موضوع بوده که برخی چهره‌ها طی سالیان گذشته بدون هیچ‌گونه نامه یا حکمی از فوتبال ایران کنار رفتند و مشخص نشد، دلیلش چیست. کریم باقری یکی از نمونه‌هاست یا علی دایی که یک روز از فوتبال ایران رفت و هرگز به آن برنگشت. حتی خود یحیی که بعد از کسب سه‌گانه در فصل قبل قراردادش تمدید نشد هم می‌تواند شاهد مثال این موضوع  باشد.
منبع آگاه به خبرنگار اعتماد گفته بعد از صحبت‌های مطرح شده یحیی متقاعد شده که به کارش در پرسپولیس ادامه بدهد، اما مشخص بوده که او دیگر توان ماندن زیر فشار به وجود آمده از طرف هواداران و برخی رسانه‌های مشخص و دیگران را ندارد.
گویا این فشارها خودش را بعد از بازی پرسپولیس با مس رفسنجان نشان داد و سرمربی سرخ‌ها در یک اقدام ناگهانی اعلام کرد دیگر روی نیمکت سرخ‌ها نخواهد  نشست.
از سمت دیگر طبق اخباری که به خبرنگار اعتماد رسیده طی ۲۴ ساعت گذشته دو، سه نفر از پیشکسوتان باسابقه و صاحب نفوذ پرسپولیس با رضا درویش تماس گرفته‌اند و به او هشدار داده‌اند که در صورت کنار گذاشتن یحیی در این فصل به موفقیتی نخواهند رسید و تیم از هم خواهد پاشید. فعلا هم طبق اخباری که رسانه‌ای شده باشگاه قصد دارد با استعفای سرمربی تیم مخالفت کند تا دست‌کم تا انتهای فصل روی نیمکت سرخ‌ها بماند. هر چند هنوز در مورد تمدید  قرارداد  او به جمع‌بندی  نرسیده  است.
همان‌طور که ابتدای نوشته اشاره شد یکی از نقدهایی که به گل‌محمدی وارد شده استعفاها و قهر و آشتی‌های چندباره او در سال‌های گذشته بوده است که باعث شده این‌بار کسی او را جدی نگیرد. اما با توجه به اظهارات مطرح شده به نظر می‌رسد گل‌محمدی از نظر روانی دچار استهلاک شده و دیگر نمی‌تواند با وضعیت فعلی به کارش ادامه بدهد. اینکه در روزهای آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد مشخص نیست، زیرا هیچ کس برای این اتفاق آمادگی نداشته  است.
از باشگاه پرسپولیس خبر رسیده که آنها واقعا از تصمیم سرمربی پرسپولیس شوکه شده‌اند و جمله‌ای که بیرانوند در ابتدای ورود به اردوی تیم ملی مطرح کرده کاملا درست است. یعنی بازیکنان واقعا در رختکن متوجه شدند سرمربی تیم استعفا کرده  است.
فعلا لیگ به مدت ۴۰ روز بابت حضور ایران در جام ملت‌های آسیا تعطیل است و این می‌تواند فرصت خوبی برای تصمیم‌گیری عاقلانه پیرامون این موضوع باشد. هم یحیی بعد از چند روز استراحت توانایی تسلط روی اوضاع و درک موقعیت را پیدا می‌کند و هم مدیران پرسپولیس می‌توانند با دقت بیشتری در مورد آینده باشگاه  برنامه  بریزند.
نکته بسیار مهم برای هواداران پرسپولیس فارغ از اینکه یحیی بماند یا برود، این است که تیم‌شان ضرر نکند. بنابراین نیاز است که مساله سرمربی تیم هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود تا باشگاه بتواند بر اساس خواسته‌های سرمربی وارد پنجره زمستانی نقل ‌و انتقالات شود.
طبق گفته برخی منابع داخل باشگاه گل‌محمدی طی روزهای قبل حتی لیست خرید زمستانی‌اش را هم تحویل مدیران باشگاه داده بود تا اقدام شود. جدا از اینکه همین نشان می‌دهد تصمیم یحیی تا چه حد ناگهانی و بابت فشار بوده، باید دید رضا درویش به عنوان مدیرعامل پرسپولیس نسبت به خرید گزینه‌های یحیی اقدام خواهد کرد یا شرایط به گونه دیگری رقم خواهد خورد.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.