تاریخ انتشار : یکشنبه 18 تیر 1402 - 7:26
کد خبر : 134200

پیشرفت ۹ درصدی طرح احداث واحد تولید آهن اسفنجی استان فارس

پیشرفت ۹ درصدی طرح احداث واحد تولید آهن اسفنجی استان فارس

آرمان شرق-گروه اقتصاد:مدیرعامل فولاد اقلید پارس گفت: خبر‌های خوبی در شهریور درباره عقد قرارداد‌های کمپرسور و قطعات ریفورمر، برای مردم و سهامداران این طرح خواهیم داشت که به محض نهایی‌شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

پیشرفت ۹ درصدی طرح احداث واحد تولید آهن اسفنجی استان فارس

مدیرعامل شرکت فولاد اقلید پارس با اشاره به آخرین وضعیت طرح پیشران احداث واحد تولید آهن اسفنجی با ظرفیت ۱.۲ میلیون تن در شهرستان اقلید استان فارس، گفت: این طرح تا آخر خرداد ۹ درصد پیشرفت تجمعی داشته است.

پیشرفت ۹ درصدی طرح احداث واحد تولید آهن اسفنجی استان فارس  رضا شریفی با اشاره به پیشرفت‌های قابل ملاحظه در حوزه زیرساخت‌های طرح پیشران احداث واحد تولید آهن اسفنجی گفت: برق‌رسانی موقت به پایگاه طرح برای انجام عملیات، انجام شده و قرارداد آب‌رسانی به پایگاه بسته شده و در حال اجراست و جاده‌های دسترسی به محل اجرای طرح نیز قابل بهره‌برداری است.
وی ادامه داد: اقدامات مورد نیاز برای اخذ مجوز‌های زیست‌محیطی صورت گرفته و در تیرماه جلسه نهایی کمیسیون صدور مجوز‌های زیست‌محیطی طرح برگزار خواهد شد.
مدیرعامل فولاد اقلید پارس گفت: با همکاری که از سوی استاندار فارس و نماینده مردم اقلید صورت گرفت، قرارداد انتقال برق ۲۵ مگاواتی از استان فارس، منعقد شد و از ماه آینده طرح خط ۶۳ کیلوولت از پست سورمق به پایگاه طرح، اجرایی خواهد شد.
شریفی افزود: در حوزه‌های زیربنایی، با همکاری و حمایتی که از سوی مسئولان شهرستان اقلید و استان فارس صورت گرفت، مشکل خاصی نداریم.
وی ادامه داد: پیمانکار این طرح شرکت بین‌المللی مهندسی ایران (ایریتک) است.
شریفی گفت: بدیهی است که نوسانات قیمت ارز موجب شده در روند پیشرفت طرح با افزایش هزینه‌ها روبه‌رو شویم که با تدبیری که از سوی هیئت‌مدیره صورت‌گرفته و همچنین با همکاری پیمانکار، در تلاشیم بدون کمترین اتلاف زمانی، اجرای طرح ادامه پیدا کند.
وی افزود: خوشبختانه با توجه به این که طرح فولاد اقلید پارس، یکی از طرح‌های پیشرانان پیشرفت ایران است، روند اجرا و پیشرفت آن به صورت روزانه از سوی نهاد ریاست جمهوری، وزارت صمت و ایمیدرو و همچنین شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، پیگیری می‌شود.
مدیرعامل فولاد اقلید پارس گفت: خبر‌های خوبی در شهریور درباره عقد قرارداد‌های کمپرسور و قطعات ریفورمر، برای مردم و سهامداران این طرح خواهیم داشت که به محض نهایی‌شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.