تاریخ انتشار : جمعه 30 تیر 1402 - 22:15
کد خبر : 135379

ژوئیه ؛ گرم‌ترین ماه تاریخ کره زمین؟

ژوئیه ؛ گرم‌ترین ماه تاریخ کره زمین؟

آرمان شرق-گروه جامعه:بسیاری احتمال اینکه سال ۲۰۲۳ میلادی به عنوان گرم‌ترین سال در تاریخ ثبت خواهد شد را دور از ذهن ندانسته‌اند. اشمیت اما می‌گوید بر اساس محاسبات صورت گرفته این احتمال ۵۰ -۵۰ است. اگرچه او اضافه کرد که برخی دیگر از دانشمندان این احتمال را تا ۸۰ درصد تخمین زده‌اند. 

ژوئیه ؛ گرم‌ترین ماه تاریخ کره زمین؟

 بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط ناسا و اتحادیه اروپا، ماه ژوئیه جاری بعنوان گرم‌ترین ماه در صدها، اگر نه هزاران سال ثبت خواهد شد. بسیاری احتمال اینکه سال ۲۰۲۳ میلادی به عنوان گرم‌ترین سال در تاریخ ثبت خواهد شد را دور از ذهن ندانسته‌اند. اشمیت، اما می‌گوید بر اساس محاسبات صورت گرفته این احتمال ۵۰ -۵۰ است. اگرچه او اضافه کرد که برخی دیگر از دانشمندان این احتمال را تا ۸۰ درصد تخمین زده‌اند.
یورونیوز:  بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط ناسا و اتحادیه اروپا، ماه ژوئیه جاری بعنوان گرم‌ترین ماه در صدها، اگر نه هزاران سال ثبت خواهد شد.

بر اساس تحقیقاتی که به صورت مشترک از سوی اتحادیه اروپا، ناسا و دانشگاه مین آمریکا صورت گرفته، رکوردهای گرمای هوا که بر اساس داده‌های زمینی و ماهواره‌ای سنجیده می‌شود در ماه جاری میلادی، ژوئیه، شکسته شده است.

گاوین اشمیت، اقلیم‌شناس ارشد ناسا که در این پروژه شرکت داشته می‌گوید ژوئیه ۲۰۲۳ احتمالا گرم‌ترین ماه جهان در صدها اگر نه در هزاران سال است.

او در یک نشست ناسا با خبرنگاران همچنین گفت: «ما شاهد تغییرات بی‌سابقه‌ای در سراسر جهان هستیم. امواجی که در آمریکا، در اروپا و چین مشاهده می‌شود تمامی رکوردها را شکسته است و روند گرمای شدید هوا امری غیرقابل انکار است.»

او همچنین ادامه داد که گزارش‌های ماهانه دقیق‌تری بعدا توسط ناسا و دیگر نهادهای آمریکایی درباره این امر منتشر خواهد شد.

اشمیت در بخش دیگری از توضیحاتش با اشاره به اینکه روند گرم شدن هوا کلی است تاکید کرد که این موضوع در تمام نقاط کره زمین، به ویژه در اقیانوس‌ها مشاهده شده است.

او در ادامه گفت: «چیزی که ما می‌بینیم روند کلی گرما است. در اقیانوس‌ها ما چندین ماه است که شاهد رکوردشکنی دمای سطح دریاها هستیم. این امر حتی در خارج از مناطق استوایی هم مشاهده شده است.»

این اقلیم شناس ناسا در ادامه پیش‌بینی کرد که روند گرمایشی ادامه خواهد داشت چرا که همچنان گازهای گلخانه‌ای وارد جو می‌شوند.

بسیاری احتمال اینکه سال ۲۰۲۳ میلادی به عنوان گرم‌ترین سال در تاریخ ثبت خواهد شد را دور از ذهن ندانسته‌اند. اشمیت اما می‌گوید بر اساس محاسبات صورت گرفته این احتمال ۵۰ -۵۰ است. اگرچه او اضافه کرد که برخی دیگر از دانشمندان این احتمال را تا ۸۰ درصد تخمین زده‌اند.

با این حال اشمیت تایید کرد که پیش‌بینی می‌کند سال ۲۰۲۴ از این هم گرم‌تر شود و روند گرم شدن کره زمین ادامه یابد. هشدارهای این اقلیم شناس در حالی مطرح می‌شود که هفته گذشته علاوه بر شکسته شدن رکوردهای دمای ثبت شده، آتش‌سوزی‌هایی در نقاط متفاوتی از کره زمین به وقوع پیوست و در اثر گرمای شدید هشدارهای بهداشتی در کشورهای مختلف صادر شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.