تاریخ انتشار : جمعه 22 دی 1402 - 23:03
کد خبر : 146766

پشت پرده تصمیم ناگهانی یحیی برای ترک پرسپولیس

پشت پرده تصمیم ناگهانی یحیی برای ترک پرسپولیس

آرمان شرق-گروه ورزش:بعد از قهرمانی‌های پرتعداد روی تیم قهرمان فشار می‌آید، چون بالاخره هواداران به قهرمانی و اول بودن عادت کردند و خواه و ناخواه روی تیم فشار می‌آورد. نه اینکه اذیت شویم اما نمی‌خواستند حریف اصلیمان بالاسر ما باشد، همیشه در فضای مجازی و در بیرون روی تیم فشار می‌گذاشتند و نگران بودند، برخی اوقات این فشار روی بازیکنان نیز اثر می‌گذاشت. ما می‌بردیم و به خانه می‌آمدیم، کلی فشار و کلی استرس را تجربه کرده بودیم و آقا یحیی یک فشار مضاعفی را تجربه می‌کرد.

پشت پرده تصمیم ناگهانی یحیی برای ترک پرسپولیس

چرایی تصمیم ناگهانی یحیی برای ترک پرسپولیس

به گزارش ورزش سه، در شرایطی که یحیی گل محمدی از پرسپولیس رفتنی شده و باشگاه پرسپولیس به دنبال انتخاب سرمربی جدید به جای اوست، محمد عسگری به عنوان یکی از نزدیکان یحیی گل محمدی در کادرفنی که سابقه زیادی در این تیم دارد حالا در گفتگو با ورزش سه درباره شرایط کنونی این تیم صحبت کرد و درباره مسائل پیرامونی باشگاه پرسپولیس پس از جدایی گل محمدی به گفتگو پرداخت.

1891596

آقای یحیی گل محمدی رفتند و این اتفاق برای باشگاه چطور بود؟
بولت زیر مجموعهمحمد عسگری در پاسخ به این سوال گفت: این اتفاق دیر یا زود رخ می‌داد و اگر بخواهی درنظر بگیری چندان هم نامناسب نبود چرا که باشگاه  برای انتخاب سرمربی جدید زمان دارد ولی با تمام با مشکلاتی که بود به طور میانگین از هر بازی ۲ امتیاز را گرفتیم. شرایط اگر چه مانند ابتدای فصل نیست چون در نیم فصل جابجایی بازیکن سخت‌تر است و تیم‌ها بازیکن خوب خود را به‌ راحتی از دست نمی‌دهند.

با توجه به استعفاها، به نظر می‌رسید آقای گل محمدی دیگر توان ادامه دادن با پرسپولیس را نداشت…
بولت زیر مجموعهاو در این باره توضیح داد: این اتفاقات تقریبا از چند وقت پیش افتاده بود و ادامه داشت تا اینکه بازی با الدحیل اتفاقاتی افتاد که ما خودمان نیز ناراحت شدیم. بحث تماشاچیان را منظورم نیست چرا که هدفمان این بود از گروه بالا برویم و آن اتفاقات افتاد و نشد. بد فوتبال به ما رو کرد، پنالتی‌مان گل نشد و در آخر نشد که به مرحله بعد صعود کنیم. از دست رفتن لیگ قهرمانان در این موضوع بی تاثیر نبود ولی فشار کاری بسیار بالایی روی آقا یحیی بود. بنده خدا تمام بار تیم را روی دوشش حس می‌کرد و شرایط را برایش سخت کرده بودند. ما خودمان هم شوکه شدیم. دفعات قبل شاید حس می‌کردیم که بخواهد استعفا بدهد اما این بار  اینترنت هم قطع بود و ما از دوستان شنیدیم که استعفا داده است.

یعنی او این استعفا را داخل رختکن نگفت؟
بولت زیر مجموعهعسگری در واکنش به این سوال گفت: دلیلی وجود ندارد بخواهد با بازیکنان در میان بگذارد. حتی او با خود ما هم هماهنگ نکرده بود ولی دلیلی هم نداشت به ما بگوید و چیزی بود که خودشان تصمیم گرفتند ولی به واسطه اینکه چندین سال با او کار کردیم، می‌دانستیم چه شرایط را تحمل می‌کند و زمانی که چهره آقا یحیی را می‌دیدم، متوجه می‌شدم که چه چیزی در درونش وجود دارد. شرایط خیلی سخت شده بود و مشکلات عجیب و غریب زیاد داشتیم. بازیکنان مصدوم زیادی داشتیم که شرایط را سخت کرده بود، مصدومیت‌های مرتضی پورعلی گنجی، یاسین سلمانی و وحید امیری دست ما را بسته بود ولی با این حال توانستیم از هر بازی میانگین دو امتیاز کسب کنیم.

1977831

این مشکلات عجیب و غریب یعنی چه؟
بولت زیر مجموعهعضو کادرفنی باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: بازیکنان تمام انرژی خود را می‌گذاشتند و به دلیل فشردگی بازی‌ها و کمبود بازیکن شرایط برای ما سخت شده بود، ما تایم زیادی را در پیش فصل به دلیل جستجوی بازیکن خارجی از دست دادیم و خیلی به ما به انتقاد کردند که این گزینه‌ها را باشگاه می‌فرستد ولی شما چک نمی‌کنید اما اینطور نبود. ما کلی زمان می‌گذاشتیم و بعد می‌گفتند سقف بودجه را باید رعایت کنیم. این سقف بودجه نشد که ما بازیکن باکیفیت و خوب بگیریم. من نظرم این است، زمانی که ما بازیکنان با استعداد زیادی داریم و حتی به دلیل تجربه‌ای که ده سال در تیم ملی از زیر ۱۴سال تا ۲۳ سال داشتم، می‌دانم که استعدادهای خوبی در فوتبال کشورمان داریم و وقتی بازیکن خارجی به کشور ما می‌آید باید از بقیه یک سر و گردن بالاتر باشد. کما اینکه بازیکنان بسیار زیادی از آکادمی در تمرینات ما حضور داشتند ولی متاسفانه برخی از آنها مثل عنایت زاده و خدادادی هم درگیر آسیب دیدگی شدند، ما وقتی می‌دیدیم لول بازیکن خارجی به سطح بازیکن داخلی هم نمی‌رسد، او را از لیست خط می‌زدیم تا خرج اضافی روی دست باشگاه نگذاریم. در طول روز ایجنت‌های مختلف بازیکنان زیادی برای ما می‌فرستادند، شاید ۷-۸ ساعت وقت ما را می‌گرفت این موضوع و ما هم وقت زیادی صرف می‌کردیم. آخر هم نبیل به ما اضافه شد که آن بنده خدا هم تمام تلاشش را می‌کرد تا خودش را به ما برساند.

این اختلاف شاید از همین جا شروع شد. نبیل جزو گزینه‌ها نبود و قرارداد بست؛ این خودش یکی از مشکلات بود؟
بولت زیر مجموعهوی توضیح داد: این هم یکی از مشکلات بود. شاید باشگاه پیش خودش فکر می‌کرد، وجود یک بازیکن خارجی بهتر از نبودش باشد. فورواردهای خوبی بودند اما قیمتشان با مبلغ مورد نظر باشگاه هم‌خوانی نداشت.

1977832

شاید او را با شرایط جذب یورگن لوکادیا مقایسه می‌کردند.
بولت زیر مجموعهعسگری در این باره تصریح کرد: حرف درستی نیست. لوکادیا از گزینه‌های ما هم بود و ما رویش نظر داشتیم. فوروارد دیگری می‌خواستیم و از آپشن‌ها به باشگاه معرفی می‌شد و لوکادیا شاید جزو گزینه‌های بعدی مورد تایید کادر بود. آن هم وقتی که اولی نشد رفتند سراغ بازیکن دوم و البته طوری نبود که ما نظری نداشته باشیم. ما هم تایید داده بودیم ولی متاسفانه به نیم فصل هم نرسید.

آقای گل محمدی در روزهای خوبش نبود. گرفته بود و آن کسی که می‌شناختیم نبود.
بعد از قهرمانی‌های پرتعداد روی تیم قهرمان فشار می‌آید، چون بالاخره هواداران به قهرمانی و اول بودن عادت کردند و خواه و ناخواه روی تیم فشار می‌آورد. نه اینکه اذیت شویم اما نمی‌خواستند حریف اصلیمان بالاسر ما باشد، همیشه در فضای مجازی و در بیرون روی تیم فشار می‌گذاشتند و نگران بودند، برخی اوقات این فشار روی بازیکنان نیز اثر می‌گذاشت. ما می‌بردیم و به خانه می‌آمدیم، کلی فشار و کلی استرس را تجربه کرده بودیم و آقا یحیی یک فشار مضاعفی را تجربه می‌کرد. بازی‌ها هم که ۳-۴ روز بود و این فشار بیش از حد خودش را نشان می‌داد. بخش‌هایی از آن هم برنامه ریزی بد لیگ بود. بعضی روزها بازی نبود و بعضی روزها هر ۳-۴ روز بازی بود. ما تقریبا در هفت بازی آخر تمرین تاکتیکی مثبت انجام ندادیم و فقط می‌توانستیم ریکاوری و کلاس‌های آنالیز و تئوری برگزار کنیم. به نظرم در ایران ما شرایط سه-چهار روز بازی کردن را نداریم. در کل شاکله تیم خوب است.

با توجه به رفتن آقای گل محمدی، تکلیف شما چه خواهد شد؟
بولت زیر مجموعهدستیار یحیی گل محمدی در واکنش به این سوال اینگونه پاسخ داد: دست باشگاه برای انتخاب کاملا باز است. آقا یحیی یک جلسه حضوری با ما گذاشتند و گفتند تا انتخاب سرمربی جدید بالای سر تیم باشید و برنامه تمرینات را انجام دهید تا به تیم لطمه وارد نشود. ما به احترام هواداران و حرف ایشان ادامه تمرینات جلو می‌بریم تا تیم را تحویل کادر بعدی بدهیم.

بولت زیر مجموعهاو اضافه کرد: من در چندین سال گذشته، در ۱۰-۱۱ سال گذشته در واقع ترجیحم بود با نفر اول که کار می‌کنم راحت باشم. با آقا یحیی مدت زیادی است کار می‌کنیم، هر جا بوده با او رفتیم و هر زمان جدا شده ماهم جدا شدیم. بالاخره هر کسی برای خودش چهارچوبی دارد. باشگاه پرسپولیس باشگاه بزرگی است و کار کردن در آن افتخار است. من خودم ترجیحم این است که مدتی استراحت کنیم و انرژی بگیریم.

1977830

پیش بینی تو درباره پرسپولیس بدون یحیی چیست؟
بولت زیر مجموعهوی در جواب گفت: فکر می کنم باشگاه از لحاظ مالی شرایط خوبی ندارد و باشگاهی که مشکل مالی داشته باشد کار کردن سخت است. ما در این چند سال با تمام مشکلات توانستیم سه قهرمانی لیگ و یک جام حذفی و دو سوپرجام و یک نایب قهرمانی آسیا را کسب کنیم ولی بعضی مواقع نمی‌شود با تمامی مشکلات جنگید، ما تا نیم فصل اول این کار را کردیم ولی در ادامه نمی‌شد باشگاه را اینگونه کشاند.

آقا یحیی به نظر نسبت به قرارداد کادرفنی هم انتقاد داشت که چرا کم هزینه بسته شده است.
بولت زیر مجموعهعسگری در نسبت به این موضوع جواب داد: در این چندین سال اخیر و در بین ۶-۷ تیم اول لیگ قرارداد ما کمترین مبلغ بود و به خاطر اهدافی که داشتیم بدون اینکه مشکلی ایجاد کنیم کارمان را کردیم، من خودم می‌توانستم شرایط مالی بالاتری داشته باشم. ما با کمترین دریافتی در این ۴ سال کار کردیم، خود من پیشنهادات مالی بسیار بهتری داشتم اما ترجیحم این بود که با پرسپولیس ادامه بدهم و کار کردن با آقا یحیی و بودن در پرسپولیس برای من افتخار بزرگی بود. اول فصل به دلیل پایین بودن مبالغ قرارداد سال‌های قبلمان برای تمدید مشکل داشتیم  و به احترام جایی که بودیم مسئله را کش ندادیم و امضا کردیم. روزهای بسیار خوبی را در کنار تیم داشتیم و شاید کسب این عناوین با وجود اینکه خیلی از مواقع هوادارانمان را در استادیوم نداشتیم کار بسیار سختی بود که با لطف و حمایت هواداران توانستیم به آن دست یابیم. پرسپولیس همیشه با حمایت هوادارانش در ورزشگاه فشار زیادی روی حریف می‌گذارد.

بحث ورود برانکو هم هست، خودت چه فکر می‌کنی؟
بولت زیر مجموعهاو درباره برانکو گفت: آقای برانکو کارنامه‌اش مشخص است و نیازی به تعریف من ندارد، مربی بزرگی است که با پرسپولیس نتایج خوبی کسب کرده و امیدوارم در ادامه هر اتفاقی که به سود باشگاه است اتفاق بیفتد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.