تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مرداد 1402 - 13:11
کد خبر : 137056

«پایداری‌ها» علیه همه؛ «همه» علیه پایداری

«پایداری‌ها» علیه همه؛ «همه» علیه پایداری

آرمان شرق-گروه سیاست:برخی از جریان‌های سیاسی با بی‌اخلاقی و استفاده از روش‌های نامشروع برای حذف رقیبان فعالیت می‌کنند. این جریان به موفقیت‌های خود در دوره‌های گذشته اکتفا نکرده است و تلاش می‌کند تا با همان برنامه‌ریزی دامنه فعالیت خود را گسترده‌تر کند. به درستی نام خالص‌سازها را بر روی آنها گذاشته‌اند چون هرکسی که در هم قبیله آنها نیست را از دور خارج می‌کنند.

«پایداری‌ها» علیه همه؛ «همه» علیه پایداری

«آرمان امروز» بررسی می‌کند:

آرمان امروز، گروه سیاسی: موضوع البته به سال‌های گذشته باز می‌گردد، ولی حالا احزاب و شخصیت‌های سیاسی شفاف‌تر از گذشته به افرادی که آنها را «خالص‌ساز» می‌نامند، واکنش‌های نشان می‌دهند. «جبهه پایداری» از جمله طیف‌های سیاسی حاضر در اردوگاه اصولگرایی است که بعد از دولت نهم از «محمود احمدی‌نژاد» جدا و در قالب تشکیلات سیاسی گرد هم آمدند. باتوجه به نفوذ زیاد این جریان در بدنه دولت و مجلس، بسیاری انگشت اتهام خود را به‌عنوان بانیان وضعیت موجود به سمت آنها نشانه می‌گیرند. در سمت دیگر اما سیاستمدارانی که در این جبهه گرد هم جمع شده‌اند افرادی را که در دایره آنها حضور ندارند عاملی برای ناکارآمدی‌ها معرفی می‌کنند. از فضای سیاسی-اجتماعی اردوگاه اصولگرایان چنین بر می‌آید که شاهد یک دو قطبی با خطوط قرمز مشخص هستیم. در یک قطب اصولگرایانی مانند «علی لاریجانی»، «محمدباقر قالیباف»، «حسن روحانی»، «غلامعلی حدادعادل»، «اسدالله بادامچیان» و … حضور دارند و در قطب مقابل جبهه پایداری حضور دارد که هر کدام تلاش می‌کنند در انتخاباتی که ۲۸ هفته تا برگزاری آن زمان باقی است از یکدیگر سبقت بگیرند. در ادامه این گزارش با مشاور علی لاریجانی گفت‌وگویی انجام داده‌ایم. او معتقدند است پیروز این دو قطبی جریانی است که با شهروندان ایران صداقت داشته باشد و به‌دنبال ماجراجویی در سیاست داخلی و خارجی نباشند.

جریان تحریف چهره انقلابی‌ها را خراب می‌کنند

«غلامعلی حدادعادل»، رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه شورای ائتلاف و نیروهای جبهه انقلاب باید تا زمان انتخابات تمام تلاش خود را برای تبلیغ و ترویج این سه‌گانه به کار بگیرند، از بی‌اخلاقی‌های سیاسی با ادبیات انقلابیگری انتقاد کرد و گفت: «نباید بگذاریم که جریان تحریف تحت پوشش و ادبیات انقلابی، ذهنیت‌سازی نادرستی از جبهه انقلاب در اذهان عمومی مردم ایجاد کند و انقلابی‌ها را در مسائل سیاسی فاقد عقلانیت و اخلاق معرفی کنند و با ذبح مسائل کلان و ملی به پای منافع شخصی و حزبی، رفتارهای سهم‌خواهانه از خود نشان دهند.»

بازی رای حرام

«مجتبی توانگر»، از چهره‌های نواصولگرایان و نزدیک به قالیباف با انتقاد از عملکرد طیفی که آن‌ها را «سوپرانقلابی» خوانده، و با این اعتقاد که «آقایان اصرار دارند همه بدحجابان و کشف حجاب‌کنندگان و هنجارشکنان را با یک چوب برانند»و «از خدمات اجتماعی محروم کنند» نوشت: «درحالی‌که مساله این است که این حرام شرعی و سیاسی چگونه باید در جامعه اسلامی رعایت شود؟ چقدر از آن باید با کار ایجابی پیش برود، برای چه طیفی کار ایجابی و چه طیفی کار سلبی. چه طیفی تخلف انجام می‌دهند، چه طیفی سازماندهی شده عملیات می‌کنند و جرم انجام می‌دهند و با هرکدام چه برخوردی باید داشت؟ و اختلاف بعدی این است که شیوه عمل چگونه باشد که هم بازدارنده باشد و هم بهانه‌ای مثل ماجرای مرحومه خانم مهسا امینی به دشمن ندهد که به‌شدت برای آن به تعبیر رهبرانقلاب برنامه‌ریزی کرده است. عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس در نامه خود با دعوت به نقد خود از سوی «همه نیروهای انقلابی علاقه‌مند و دلسوز که احساسات انقلابی و دینی دارند» ایشان را نسبت به افشای «بازی رای حرام» از سوی یک «جریان خطرناک پیش از انتخابات پیش‌رو» هشدار داده است.»

تاکیدمان بر مشارکت بالا در انتخابات است

«مصطفی پورمحمدی» با تاکید بر ضرورت افزایش مشارکت در انتخابات و با کنایه به برخی که به دنبال مشارکت پایین هستند گفت: «اگر مشارکت در انتخابات بالا برود همه پیروز هستند. در نتیجه کسی فکر نکند اگر من و تیم و جناحش اکثریت را نیاورد شکست خورده است. چون امروز باید به پیروزی ملت و کشور و انقلاب، مردم و حل مشکلات آنها فکر کنیم. امروز ایجاد مجلس مقتدر و حل مشکلات مردم در گرو مشارکت بالا است.» دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه حل مشکلات مردم با بیانی شفاف و مستدل و با برنامه روشن و پاسخگو میسر است، ادامه داد: «در جامعه روحانیت تأکیدمان بر مشارکت بالا در انتخابات، تحمل اجتماعی، احترام به دیگران و شنیدن نظرات و نقد یکدیگر است.»

جبهه پایداری محکوم به شکست است

«منصور حقیقت‌پور»، سیاستمدار و مشاور علی لاریجانی در تحلیل این مورد که چرا در اردوگاه اصولگرایان شاهد دو قطبی هستیم و به‌نظر همه بر علیه جبهه پایدرای اظهار نظر می‌کنند و اینکه آینده این ماراتون چه خواهد شد، به‌خبرنگار «آرمان امروز» می‌گوید: «آنچه مشخص است باید بگویم که درنهایت جریانی که با ملت ایران صداقت داشته باشد و در مسیر تحقق منافع ملی گام بردارد پیروز نهایی خواهد شد. باید ابراز تاسف کنیم که برخی از جریان‌های سیاسی با بی‌اخلاقی و استفاده از روش‌های نامشروع برای حذف رقیبان فعالیت می‌کنند. این جریان به موفقیت‌های خود در دوره‌های گذشته اکتفا نکرده است و تلاش می‌کند تا با همان برنامه‌ریزی دامنه فعالیت خود را گسترده‌تر کند. به درستی نام خالص‌سازها را بر روی آنها گذاشته‌اند چون هرکسی که در هم قبیله آنها نیست را از دور خارج می‌کنند. شخصیت‌هایی مانند مصطفی‌ پورمحمدی و اسدالله بادامچیان و … که از کارنامه پرپیمانی برخوردار هستند سعی می‌کنند که بر علیه پایداری‌ها جبهه بگیرند. این نوع شخصیت‌ها حاضر نیستند دین خود را در مسایل سیاسی خدشه‌دار کنند. در ادامه این چهره‌ها موی دماغ جبهه پایداری خواهند بود و آنها را رها نمی‌کنند. این جریان تندرو حتی در زمان تهیه لیست‌های انتخاباتی هم به‌دنبال خالص‌سازی هستند و در این مسیر می‌بینیم که چهره‌های مانند حدادعادل که پیش از این از آنها حمایت می‌کردند حالا به منتقدشان تبدیل شده است. آقای عادل باید در مورد اینکه چرا از پایداری‌ها حمایت کرده تا به اینجا برسند به ملت پاسخگو باشد.»

این نمانیده سابق مجلس با تاکید بر اینکه سیاست‌های این جبهه محکوم به شکست است ادامه می‌دهد: «سیاست‌های این جبهه برعکس نامشان ناپایدار خواهد بود و محکوم به شکست هستند. هرچه به انتخابات نزدیک‌تر شویم مخالفت‌ها و اعتراضات به این جریان خالص‌ساز افزایش خواهد یافت.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.