تاریخ انتشار : جمعه 5 خرداد 1402 - 15:56
کد خبر : 130690

همه چیز در باره دربی ۱۰۱

همه چیز در باره دربی ۱۰۱

آرمان شرق-گروه ورزش:برنامه مسابقات جام حذفی و به ویژه نیمه نهایی نشان می دهد پرسپولیس به عنوان تیم میزبان در فینال بازی های حذفی حاضر خواهد بود. به هرحال پرسپولیس به عنوان تیم میهمان در بازی نیمه نهایی در ورزشگاه خانگی هوادار به میدان رفت و استقلال نیز در جایگاه تیم میزبان، از نساجی در ورزشگاه آزادی میزبانی کرد.

همه چیز در باره دربی ۱۰۱

به گزارش طرفداری، با پیروزی استقلال برابر نساجی و پرسپولیس برابر هوادار، حالا این دو تیم در فینال جام حذفی باید با هم بازی کنند، بازی که یکی از حساس ترین بازی های تاریخ دو باشگاه خواهد چرا که برنده آن جام خواهد گرفت.

در این بین خیلی ها دوست دارند بدانند چه تعداد هوادار می توانند این بازی را از نزدیک تماشا کنند؟ ظاهرا سازمان لیگ قصد دارد از حداکثر ظرفیت استادیوم آزادی برای این بازی حساس استفاده کند.

البته ظرفیت استادیوم در نهایت در گروی تصمیم شورای تامین استان تهران است تا ظرفیت نهایی ورزشگاه برای دربی ۱۰۱ مشخص شود.

پرسپولیس میزبان دربی حذفی

 

پرسپولیس میزبان در فینال حذفی

به گزارش طرفداری، برنامه مسابقات جام حذفی و به ویژه نیمه نهایی نشان می دهد پرسپولیس به عنوان تیم میزبان در فینال بازی های حذفی حاضر خواهد بود. به هرحال پرسپولیس به عنوان تیم میهمان در بازی نیمه نهایی در ورزشگاه خانگی هوادار به میدان رفت و استقلال نیز در جایگاه تیم میزبان، از نساجی در ورزشگاه آزادی میزبانی کرد.

برهمین اساس و طبق فرمول مسابقات، میزبانی بازی فینال برعهده باشگاه پرسپولیس خواهد بود. به ویژه این که این بازی قرار نیست در زمین بی طرف برگزار شود و ورزشگاه آزادی که محل برگزاری بازی های هر دو تیم است، بازی بزرگ فینال را برگزار خواهد کرد.

داور دربی‌ ۱۰۱

داور دربی‌ ۱۰۱ مشخص شد

وی ادامه داد: بازی‌های قبلی و همچنین رویایی قبلی این دو تیم در لیگ، این بازی را حساس کرده است. سعی می‌کنیم با هماهنگی لازم، یک کوبل خوب انتخاب کنیم و حتی شاید دو کمک داور پشت دروازه بگذاریم تا اهالی فوتبال دل‌نگرانی نداشته باشند.

افشاریان عنوان کرد: داوران اشتباه تاثیرگذار داشتند که کم هم نبود اما باید سعی کنیم که اشتباه را برطرف کنیم. من هم معصوم نیستم و شاید در چینش داوران اشتباه کرده باشم. این را می‌پذیرم اما یادمان باشد که توانایی داوران هیچ ربطی به تشکیلات کمیته داوران ندارد.

استقلال برای پرسپولیس تونل قهرمانی می‌زند؟

تیم هوادار دیروز و در نیمه نهایی جام حذفی برای تیم پرسپولیس تونل قهرمانی درست کرد.

ساخت تونل قهرمانی برای تیم پرسپولیس از سوی تیم هوادار کمی درو از ذهن بود. به این خاطر که بعد از شکست ۶-۱ تیم هوادار در برابر استقلال برخی از پرسپولیسی‌ها از جمله سپهر حیدری به تیم هوادار و بازیکن این تیم و حتی ساکت الهامی اتهام تبانی زدند!

سوال مهم اینجاست آیا هفته آینده و در دربی استقلالی‌ها برای پرسپولیسی‌ها تونل قهرمانی می‌زنند؟

رضا درویش مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال گفت: «مهم این است که نتیجه‌ای که هوادار ما را راضی می‌کند بگیریم، اما این مسائل حاشیه‌ای است.».

اما قابل پیش بینی است که آبی‌ها برای تیم رقیب تونل قهرمانی درست نکنند. به این خاطر که ریکاردو ساپینتو حتی حاضر نشد، به تیم پرسپولیس بابت قهرمانی در لیگ برتر تبریک بگوید. او بعد از بازی با تراکتور در هفته پایانی لیگ برتر خطاب به خبرنگاران گفت: از نظر من استقلال شایسته قهرمانی بود و نمی‌توانم به تیم دیگری تبریک بگویم./منبع: خبرورزشی

کوین یامگا و دربی، امروز استارت می‌زند

کوین یامگا و دربی، امروز استارت می‌زند

به گزارش “ورزش سه”، کوین که در هفته بیست و هفتم و در بازی با پرسپولیس به دلیل برخورد با مهدی عبدی از ناحیه همسترینگ مصدوم شد، به این بهانه به تهران برگشته که در دربی جدید تیم را همراهی کند. او به واقع در دربی از ترکیب استقلال خارج شد و با دربی جدید بار دیگر به ترکیب تیم آبی برمی‌گردد.

به نظر پزشکان فرانسوی مجوز حضور کوین یامگا را در ترکیب استقلال صادر کرده‌اند و او بی هیچ مشکلی در صورت صلاح‌دید ریکاردو ساپینتو قادر است در مصاف چهارشنبه هفته پیش‌رو در ترکیب تیمش به میدان بیاید. در غیر این صورت از فرانسه به ایران برنمی‌گشت. او بعد از مصدومیت در دربی و در هفته بیست و هفتم با اجازه از ریکاردو ساپینتو و باشگاه استقلال به زادگاهش برگشت، اما هر روز برای رفع مصدومیت خود مشغول تمرین با مربیان اختصاصی بود و در نهایت هم برای فینال حذفی خود را به تهران رساند.

گفتنی است امروز استقلال تمرین ندارد، اما کوین به صورت اختصاصی زیر نظر مربی بدنساز این تیم تمرین خواهد کرد تا عقب ماندگی بدنی خود را جبران کند و روز چهارشنبه در ترکیب تیم استقلال به میدان بیاید. او فردا به طور حتم در تمرینات گروهی استقلال شرکت خواهد کرد.

بازیکن سابق پرسپولیس درباره انگیزه‌های متفاوت استقلال و پرسپولیس در داربی ۱۰۱ گفت: پرسپولیس یک جام گرفته و می‌خواهد با پیروزی در این بازی دبل کند، از طرف دیگر استقلال جامی نگرفته و می‌خواهد با کسب جام حذفی دست خالی فصل را به پایان نبرد. دو تیم انگیزه زیادی دارند واین موضوع بازی را جذاب خواهند کرد.

به گزارش فرتاک نیوز،محمد برزگر مدافع سال‌های دور پرسپولیس در گفت‌وگویی، درباره پیروزی پرسپولیس برابر هوادار و صعود به فینال جام حذفی فوتبال ایران، اظهار کرد: پرسپولیس در این فصل بازی‌های خوبی را انجام داد و با شایستگی‌ به قهرمانی رسید و یک قهرمانی پاک به دست آورد. این یک قهرمانی ارزشمند بود. من به عنوان یک پرسپولیسی واقعا خوشحالم و این تیم باعث افتخار ما است. همه این‌ها حاصل زحمات کادر فنی و بازیکنان بود. الان هم تیم با اقتدار به فینال جام حذفی رسیده و این شانس را دارد که دوباره دبل (کسب دوگانه) کند و هواداران را بیشتر خوشحال کند.وی افزود: شرایط پرسپولیس واقعا خوب است و این تیم واقعا فوتبال زیبایی بازی می‌کند. تیم هم از نظر مباحث تاکتیکی هم در مباحث فردی واقعا عملکرد خوبی دارد که باعث شده هواداران از فوتبال لذت ببرند. با وجود اینکه تیم در مقاطعی از فصل دچار مشکل شد و نتایج دلخواه را نمی‌گرفت اما خیلی زود به بازی‌ها برگشت و توانست با درایت کادر فنی و بازیکنان بازی‌های خوبی به نمایش بگذارد و در نهایت با شایستگی به قهرمانی برسد.

اهداف متفاوت پرسپولیس و استقلال

مدافع چپ سابق پرسپولیس درباره مصاف پرسپولیس و استقلال در فینال جام حذفی هم گفت: بازی بسیار حساسی را شاهد خواهیم بود. بازی‌های استقلال و پرسپولیس همیشه حساس هستند و حالا هم که این بازی قرار است در فینال جام حذفی برگزار شود، حساسیت دو چندان شده است. از طرفی پرسپولیس یک جام گرفته و می‌خواهد با پیروزی در این بازی دبل کند، از طرف دیگر استقلال جامی نگرفته و می‌خواهد با کسب جام حذفی دست خالی فصل را به پایان نبرد. دو تیم انگیزه زیادی دارند واین موضوع  بازی را جذاب خواهند کرد. من فکر می کنم از همان ابتدا دو تیم برای برد وارد زمین شوند و این موضوع باعث شود که بازی جذابی ببینیم.

دوگانه برای پرسپولیس یا تقسیم غنایم فصل با استقلال؟

برزگر درباره مصاف پرسپولیس و استقلال در فینال جام حذفی در سال ۷۸ که با برتری و قهرمانی پرسپولیس تمام شد گفت: آن دیدار اولین بازی من برای پرسپولیس بود. واقعا بازی حساس و سختی بود اما آقای پروین به خوبی تیم را هدایت می‌کردند و اجازه نمی‌داند که استرس روی تیم تاثیر بگذارد. در آن دیدار من عملکرد خوبی داشتم و در نهایت با گل‌های مهدی هاشمی‌نسب و افشین پیروانی برنده بازی شدیم و به قهرمانی جام حذفی رسیدیم.

پرسپولیس ۱-۰ داربی را می‌برد

او در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی‌ او از داربی ۱۰۱ چیست گفت: فکر می‌کنم پرسپولیس بازی را یک بر صفر ببرد و به قهرمانی برسد. البته همانطور که گفتم فکر می‌کنم بازی زیبا و جذابی  را شاهد باشیم.

گزینه های قضاوت دربی ۱۰۱

شنیده‌ها حاکی از آن است که ۳ داور بیشترین شانس را برای قضاوت دربی پیش رو خواهند داشت.

به گزارش طرفداری و به نقل از خبرورزشی، فصل فوتبالی کشور چهارشنبه به پایان می‌رسد و چه پایانی بهتر از یک دربی فوق العاده دیدنی و حساس. پرسپولیس و استقلال با برتری مقابل هوادار و نساجی در مرحله نیمه نهایی جام حذفی موفق شدند راهی فینال این بازی‌ها شوند و حالا همه اهالی فوتبال منتظر هستند تا این بازی بسیار مهیج روز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار شوند. استقلالی‌ها بعد از صعود به فینال با اشاره به اینکه در این فصل از داوری متضرر شدند، خواستار حضور داور خارجی برای این بازی بسیار مهم شدند.

مهدی قایدی هم بعد از بازی با نساجی اعلام کرد، اگر هم شرایط حضور داور خارجی برای فینال جام حذفی فراهم نیست، علیرضا فغانی را برای این بازی به ایران بیاورید. فغانی در حال حاضر در استرالیا حضور دارد و مشغول استراحت است. خود فغانی علاقه ای ندارد برای این بازی به ایران بیاید و فدراسیون فوتبال هم چنین قصدی ندارد که از بهترین داور تاریخ فوتبال ایران برای این بازی مهم استفاده کند.

آخرین دربی برگزار شده که در دیدار برگشت لیگ امسال بود، کلی حاشیه داوری داشت و هر دو تیم معتقد بودند که داور به نفعشان پنالتی نگرفته است. داور بازی برگشت پیام حیدری بود که البته مورد انتقاد هر دو تیم قرار گرفت. بازی چهارشنبه دیدار بسیار حساسی است و پای یک جام در میان است. با این وجود خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران به صذاحت اعلام کرد برنامه ای برای حضور داوران خارجی در این بازی ندارند و به طور حتم تیم ایرانی این بازی را سوت خواهد زد.

گمانه زنی‌ها در مورد مشخص شدن داور این مسابقه آغاز شده و طبق شنیده‌های ما ۳ گزینه برای سوت زدن دربی پیش رو روی میز کمیته داوران است. امیرعرب براقی که برادر همسر علیرضا فغانی است، یکی از گزینه‌های کمیته داوران فدراسیون فوتبال است. عرب براقی فصل خوبی را پشت سر گذاشت و جزو داوران پرکار امسال بود. با این حال عرب براقی تا به حال دربی را سوت نزده و برای این بازی بسیار مهم و البته سخت، کمی بی تجربه است.

گزینه بعدی کمیته داوران اشکان خورشیدی است. خورشیدی که در سال‌های پایانی داوری خود به سر می‌برد، در نیم فصل اول نتوانست در تست‌های مربوطه قبول شود و قضاوتی نداشت. با این حال در نیم فصل دوم در لیگ داوری کرد و حالا یکی از گزینه‌های قضاوت دربی است. حتی شنیده شده که در صورت انتخاب خورشیدی به عنوان داور دربی، این بازی آخرین قضاوت این داور مازندرانی خواهد بود و خورشیدی بعد از دربی از داوری خداحافظی می‌کند.

اینکه خورشیدی مدت زیادی از داوری دور بوده و در نیم فصل دوم هم بازی‌های مهم را کمتر سوت زده، شاید موضوعی باشد که هواداران و اعضای دو تیم پرسپولیس و استقلال را نگران می‌کند. خورشیدی قبلا و دربازی برگشت لیگ هجدهم دربی را سوت زد و در آن بازی پرسپولیس برانکو موفق شد با تک گل احمد نوراللهی تیم وینفرد شفر را شکست دهد. گزینه سوم کمیته داوران هم کسی نیست جز دکتر بیژن حیدری. حیدری که همین چند روز قبل بازی فوق العاده حساس پرسپولیس و نساجی را در قائمشهر سوت زده، سابقه قضاوت در چند دربی را دارد و کاملا با تجربه محسوب می‌شود.

به غیر از فاکتور تجربه، دکتر حیدری کاملا از آمادگی بدنی خوبی برخوردار است و مشکلی برای قضاوت ندارد. حال باید دید انتخاب نهایی کمیته داوران کدام یک از این داوران خواهد بود. هرچند هر لحظه ممکن است گزینه دیگری هم به این ۳ داور اضافه شود و داور یکی از مهم ترین دربی‌های سال‌های اخیر تغییر کند.

اظهارنظر ناصر محمدخانی درباره نتیجه دربی فینال جام حذفی!

ناصر محمدخانی در اظهار نظری جالب درباره نتیجه دربی فینال جام حذفی گفت: من یکی دوست دارم این دیدار ۷ گل داشته باشد و پرسپولیس ۴ بر ۳ به پیروزی برسد!

پرسپولیس با برتری ۳ بر یک مقابل تیم هوادار به فینال رقابت‌های جام حذفی کشور صعود کرد. پیش از این استقلال با هدایت ریکاردو ساپینتو توانسته بود با پیروزی ۴ بر صفر برابر نساجی مازندران (مدافع عنوان قهرمانی جام حذفی) به فینال این دوره از مسابقات جام حذفی کشور برسد.

بنابراین استقلال و پرسپولیس باید دربی شماره ۱۰۱ را در فینال جام حذفی کشور برگزار کنند. با تصمیم هیأت رئیسه سازمان لیگ و کمیته مسابقات، مسابقه فینال جام حذفی روز چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

ناصرمحمدخانی ستاره اسبق پرسپولیس در این رابطه می‌گوید: خیلی خوشحالم دو تیم پرطرفدار پرسپولیس و استقلال به فینال جام حذفی رسیدند تا شاهد یک دربی دیگر باشیم. به نظر من می‌توانیم چهارشنبه هفته آینده شاهد زیباترین دربی تاریخ فوتبال تهران باشیم چون هر دو تیم شرایط خوبی داشته و هجومی بازی می‌کنند.

او ادامه می‌دهد: دو بازی نیمه نهایی جام حذفی نشان داد استقلال و پرسپولیس با ساپینتو و یحیی گل محمدی به فوتبال تماشاگرپسند و هجومی‌فکر می‌کنند. این دو تیم می‌تواند دربی را هم بسیار هجومی‌برگزار کنند و تماشاگران شاهد گل‌های زیادی باشند. من یکی دوست دارم این دیدار ۷ گل داشته باشد و پرسپولیس ۴ بر ۳ به پیروزی برسد!

مهاجم گریزپای پرسپولیس در دهه ۶۰ اضافه می‌کند: پرسپولیس خیلی زود و در ۱۰ دقیقه اول به ۲ گل رسید. خود من تصور می‌کردم بچه‌ها می‌توانند به راحتی به گل‌های سوم و چهارم برسند و دروازه حریف را پی درپی باز کنند اما موقعیت‌های زیادی از دست رفت. شاید اگر یک مقدار بچه‌ها دقت کرده یا خودخواهی نمی‌کردند همین اتفاق هم می‌افتاد اما نشد دیگر! نیمه دوم طبیعی بود یک مقدار تیم هوادار به خودش بیاید و پرسپولیس هم مدارا کند. پرسپولیس می‌دانست برنده این مسابقه است و با توجه به فشردگی مسابقات و در خطر محرومیت بودن چند بازیکن، این تیم کمی‌احتیاط پیشه کند. تیم هوادار از این موضوع استفاده کرده و بازی بهتری نسبت به نیمه اول انجام داد اما هنر و زیرکی سعید صادقی و عیسی آل کثیر گل سوم را رقم زد تا در نهایت پرسپولیس به فینال برسد.

داور خارجی نمی‌آورد. این صحبت‌ها فقط انتخاب داور بازی فینال حذفی را سخت‌تر می‌کند و چندان جالب نیست. باید اجازه بدهیم فدراسیون و کمیته داوران در آرامش داور خود را انتخاب کنند و به این انتخاب هم احترام بگذاریم. از طرفی شما هر چقدر روی داوری و مسائل حاشیه ای زوم کنید به تیم خودتان استرس وارد می‌کنید. شما هفته‌های اخیر پرسپولیس را در نظر بگیرید. این تیم نتایج بسیار خوبی گرفت که در سایه آرامش و پرهیز از حاشیه و جنجال بوده است. بهتر است به جای این صحبت‌ها صبر کنیم ببینیم داور مسابقه هر کسی که باشد چگونه قضاوت می‌کند. البته حتما از قول من بنویسید این استقلال هم با مهره‌هایی مثل مهدی قایدی و محمد محبی خیلی زیبا و هجومی‌بازی می‌کند و تیم بسیار قدرتمند و قابل احترامی‌است. امیدوارم در نهایت حق به حقدار برسد.

فوق ستاره اسبق پرسپولیس در خصوص ستاره این فصل پرسپولیس نیز می‌گوید: علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی، مرتضی پورعلی‌گنجی، گئورگی گولسیانی، سعید صادقی و این اواخر عیسی آل کثیر همگی نمایش خوبی داشتند. همه این بچه‌ها زحمت کشیدند اما اگر بخواهم یک اسم از میان این همه بازیکن خوب و ستاره پرسپولیس بیاورم باید دست روی وحید امیری بگذارم. یک بازیکن فنی، جنگنده و دونده که فداکارانه بازی می‌کند و مثل یک جوان ۲۰ ساله می‌دود و انگیزه دارد. از لحاظ اخلاقی هم وقتی مصاحبه اش در تلویزیون و احترامی‌که به پیشکسوتان می‌گذارد را دیدم واقعا لذت بردم. این پسر هنوز در اوج است و این نشان می‌دهد زندگی حرفه ای و سلامتی دارد و امیدوارم حالا حالاها در پرسپولیس و تیم ملی خوش بدرخشد./منبع: خبر ورزشی

درخواست پرسپولیس برای تعویق یک روزه دربی

پرسپولیس درخواست کرده دربی روز پنج شنبه برگزار شود.

به گزارش طرفداری، پرسپولیسی‌ها یک روز دیرتر از استقلال بازی مرحله نیمه نهایی خود در جام حذفی را برگزار کردند و اکنون امیدوارند درخواست‌شان مبنی بر تاخیر یک روز در انجام دربی فینال مورد موافقت قرار گیرد.باشگاه پرسپولیس نامه‌ای به همین منظور به سازمان لیگ برتر ارسال کرده و در آن با اشاره به اینکه استراحتی کمتر نسبت به حریف داشته‌اند، درخواست موافقت برای انجام بازی در روز پنج شنبه شده‌اند. باید دید این درخواست مورد موافقت سازمان لیگ قرار خواهد گرفت یا خیر.

دربی با ۳۵ هزار تماشاگر

دنیای اقتصاد: معاون باشگاه پرسپولیس از برگزاری فینال جام حذفی در حضور ۳۰ تا ۳۵ هزار هوادار خبر داد. محمد محمدی گفت: «چیزی که در جلسه شورای تامین صحبت شد، فکر می‌کنم ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر بود. به هر حال ۹ منطقه از سکوهای طبقه اول در حال تعمیر هستند. فکر می‌کنم بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تماشاگر به ورزشگاه بیایند.»

این خبر تکمیل می شود

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.