تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آذر 1402 - 7:07
کد خبر : 143394

مزایای عایق الاستومریک

مزایای عایق الاستومریک

مزایای عایق الاستومریک عایق الاستومریک یک عایق محبوب و پرکاربرد در صنعت است. در ادامه ما قصد داریم برخی دلایل برتری این عایق را بیان کنیم. مقاومت دربرابر رطوبت عایق الاستومریک یک وسیله بسیار مناسب برای جذب نکردن رطوبت است. اگر سطحی که می خواهید استفاده کنید در معرض رطوبت مداوم است و امکان خراب

مزایای عایق الاستومریک

عایق الاستومریک یک عایق محبوب و پرکاربرد در صنعت است. در ادامه ما قصد داریم برخی دلایل برتری این عایق را بیان کنیم.

مقاومت دربرابر رطوبت

عایق الاستومریک یک وسیله بسیار مناسب برای جذب نکردن رطوبت است. اگر سطحی که می خواهید استفاده کنید در معرض رطوبت مداوم است و امکان خراب شدن در اثر رطوبت وجود دارد، این عایق گزینه مناسبی است. تراکم جنس مواد باعث مقاومت در برابر رطوبت است.

عایق حرارتی

عایق های الاستومریک عایق های حرارتی بی نظیری هستند. فوم الاستومتری از دست دادن گرما را مدیریت می کند و درنتیجه عمر وسیه مکانیکی شما افزایش خواهد یافت. ساختار سلولی این عایق از سلول های بسته تشکیل شده است؛ بنابراین عملکرد دمایی بادوام را برای طولانی مدت تضمین خواهد کرد.

عایق صدا

اگر به دنبال وسیله ای برای عایق صدا هستید، عایق الاستومریک یک گزینه ایده آل خواهد بود. انعظاف پذیری بالای این عایق باعث دوام و کارایی آن می شود. این عایق در اتصالات لوله ها و کانال ها کارایی دارد.

ایمنی

مواد تشکیل دهنده این عایق کاملا بی خطر هستند و در هنگام نصب یا حتی در طول مدت استفاده خطری برای افراد ندارد. اساسا این عایق ها برای پروژه هایی طراحی می شود که بهداشت و ایمنی در آن ها اولویت دارد؛ بنابراین با خیال راحت از این عایق استفاده کنید.

نصب آسان

این عاق به آسانی نصب می شود و شما را به دردسر نمی اندازد. این عایق بی نهایت منطعف است و هنگام فرآیند نصب دچار شکستگی و آسیب نمی شود؛ این نکته هم دوام عایق را زیاد می کند، هم نصب آن را آسان تر می کند.

دریچه کولر

برای رساندن هوا از کولر به مکان مورد نظر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قطعه در انتهای بخش کانال کولر قرار می‌گیرد. محل نصب دریچه کولر یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در ساختمان به حساب می‌آید. انتخاب محل مناسب برای قرارگیری دریچه کولر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در صورت انتخاب محل نادرست برای نصب آن از حداکثر ظرفیت کولر برای خنک ‌کردن محیط داخلی استفاده نخواهد شد.

همان‌طور که پیش‌تر به این موضوع اشاره کردیم با استفاده از این محصول می‌توان تا حد زیادی میزان شدت و جهت جریان هوای کولر را کنترل کرد. با حرکت پره‌های دریچه جهت وزش باد کولر تغییر می‌کند. بر روی دریچه کولر علاوه بر پره‌های ذکر شده دمپرهایی نیز قرار گرفته‌اند. کاربرد این دمپرها برای مسدود کردن یا باز کردن جریان هوا از دریچه کانال کولر است. درون دریچه کانال کولر یک اهرم اصلی قرار می‌گیرد. این قطعه وظیفه حرکت پره‌ها را بر عهده دارد.

یکی از بخش‌های اصلی برای انتقال هوای کولر آبی که نوعی کولر است که با تبخیر آب، هوا را خنک می‌کند و کولرهای آبی با فرایند سرمایش تبخیری کار می‌کنند، به درون محوطه ساختمان دریچه کولر است. این محصول ها دارای یک سری پره هستند. مسئولیت هدایت جهت باد بر عهده پره‌های آن است. در قسمت پشتی دریچه‌ها نیز از یک دمپر جهت قطع و وصل کردن جریان هوای کولر استفاده می‌شود. و دارای انواع مختلفی هستند. از میان آن‌ها می‌توان به نوع پلاستیکی، آهنی، آلومینیومی و فلزی اشاره کرد. مدل های آلومینیومی در اکثر مواقع قیمت نسبتا بالاتری نسبت به سایر آن ها دارند.

 

معرفی محصول پلنیوم باکس

پلنیوم باکس در دو نوع مختلف توزیع کننده و برگشتی تولید می شود. هر کدام از این محصولات در بخش خاصی از اتاق قرار می گیرند و کارکرد متفاوتی دارند. در ادامه هر دو مدل این دستگاه ها را به تفکیک توضیح می دهیم.

پلنیوم باکس توزیع کننده

این دستگاه با قرار گرفتن در دو طرف دستگاه های سرمایشی یا گرمایشی، می‌تواند جریان هوا را از آن ها بگیرد و در فضا پخش کند. در این فرایند، نخست هوای گرم یا خنک توسط سیستم HVAC از طریق کانال ها عبور می کند و بعد به جعبه پلنیوم می رسد. این وسیله با دریافت جریان هوا سبب پمپاژ شدن آن به داخل کانال می شود که در نتیجه، هوا درون فضای ساختمان پخش می شود.

انواع باکس پلنیوم برای نصب در ساختمان

بنابراین کاربرد این محصول در سیستم های تهویه مطبوع است؛ از همین رو پلنیوم را با عنوان جعبه توزیع کننده هوا می شناسند. این وسیله با اتصال مستقیم به پریز برق فعال می شود و دارای یک فیلتر است. هوای وارد شده به پلنیوم باید از این فیلتر عبور کند. این فیلتر هنگام گذر هوا می تواند هر نوع آلاینده ای از جمله گرد و غبار و کثیفی را از آن جدا و هوا را پاک کند.

محل نصب پلنیوم توزیع کننده

محل نصب این محصول، سقف مکان های مختلفی همچون ساختمان های اداری، لابی هتل ها، اتاق کنفرانس و… است. به طور کلی بیشتر مکان هایی که جعبه پلنیوم در دکوراسیون داخلی آن ها به کار می رود، مکان های لوکس هستند؛ به همین خاطر این فیلتر ها نیاز به مراقبت، نظافت یا تعویض به صورت دوره‌ای و منظم دارند.

اگر این کار انجام نشود، جریان هوا وارد پلنیوم باکس می شود ولی مقدار اندکی از آن بیرون می آید و در هوا پخش می شود. حتی ممکن است فیلتر به اندازه ای کثیف شود که هیچ هوایی از فیلتر آن بیرون نیاید. در ادامه اگر راه خروجی هوا همچنان بسته بماند، اجزای پشت آن نمی توانند فعالیت خود را به درستی انجام دهند و از کار می افتند. پس از آن دستگاه سرمایشی یا گرمایشی هم دچار آسیب می شود.

برخی از انواع پلنیوم توزیع کننده می توانند بر روی وسیله نقلیه هم نصب شوند و به عنوان یک سیستم هوای چرخشی فعالیت کنند. در این نوع دستگاه، هوای وارد شده به پلنیوم از سیستم تهویه مطبوع به دست نمی آید؛ بلکه هوای خارج از وسیله نقلیه گرفته شده و برای خنک کردن فضای داخل آن، توسط این محصول توزیع می شود.

 

چرا کانال فلکسیبل؟

کانال فلکسیبل که در حوزه‌های مختلفی همچون سیستم‌های تهویه، صنایع هوایی، زمینی و غیره کاربرد دارد از استحکام بسیار بالایی برخوردار است. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که سیستم‌های فلکسیبل انعطاف بسیار بالایی دارند؛ به همین دلیل در مکان‌های زاویه‌دار از این تجهیز برای عبور و مرور هوا استفاده می‌شود.بر اساس نوع مواد بکار برده شده در آن دارای دو نوع آلومینیومی و برزنتی است که هر یک از آن‌ها برای موقعیت‌های خاصی مورداستفاده قرار می‌گیرند. در حالت کلی این کانال به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر شرایط مختلف آب‌وهوایی در فضاهای باز و بسته قابل‌استفاده است که یک مزیت مهم برای آن به‌حساب می‌آید.

انعطاف بالای کانال فلکسیبل باعث شده است تا در برابر پارگی و شکستگی از انعطاف بسیار بالایی برخوردار باشد. متقاضیان باید این نکته را مورد بررسی قرار دهند که کانال‌های فلکسیبل طول عمر بالا و وزن بسیار سبکی دارند؛ به همین دلیل نصب آن‌ها بسیار آسان است.

به احتمال زیاد این کانال ها را در ساختمان های تجاری، مسکونی، زیرزمین ها و یا بخش های تأسیسات مشاهده کرده اید. این کانال ها با انعطاف پذیری بالا، برای بخش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. نصب آسان و مطمئن، قیمت مناسب و تحمل بالای سرما و گرما، باعث محبوبیت بالای این نوع کانال ها میان پیمانکاران شده است.

کانال های خرطومی و فلکسیبل که اغلب از جنس فلزات ساخته می شوند، وزن بسیار پایینی دارند و در انتقال هوای سرد و گرم بسیار عالی عمل می کنند. با استفاده از لوله های فلکسیبل هوا، هوای خروجی از ماینرها و یا وسایل آشپرخانه مانند هود، انواع آلاینده ها، گرد و غبار و… به بیرون رانده می شود.

 

آشنایی با کلاهک چینی و مشخصات آن

یکی از جدیدترین طراحی های ارائه شده در زمینه ساخت کلاهک های دودکش، مدل چینی نام دارد که مورد توجه معماران، مهندسان عمران و سازنده های انواع پروژه ها قرار گرفته است. علت نام گذاری این کلاهک آن بوده که ساختار و نمای ظاهری آن بسیار نزدیک به مدل کلاه های سنتی کشور چین بوده و از همین رو کلاهک چینی نامگذاری شده است. طراحی و ساخت این کلاهک به گونه ای بوده که امکان تولید آن در ابعاد و رنگ های متنوع را به افراد میدهد و از انعطاف بسیار قابل قبولی در مرحله اجرا برخوردار است.

جالب است بدانید که شیوه قرار گیری لایه های موجود بر روی بدنه این کلاهک به طریقی است که بالاترین بازدهی فرایند اکسیژن رسانی به محل تولید گرما را داشته و برای شما بهسوزی را به ارمغان میآورد. از نتایج بهسوزی میتوان به کاهش تولید گازهای سمی و خطر ناک مانند کربن مونو اکسید اشاره کنیم که حاصل سوختن ناقص شعله آتش است. همچنین هرچه اکسیژن بهتر به شعله برسد آنگاه گرمای بیشتری نیز تولد شده و در مصرف انرژی و سوخت های فسیلی نیز صرفه جویی میشود.

نمونه ای از کلاهک های چینی

مورد دیگری که در حوزه مشخصات کلاهک چینی لازم است اشاره کنیم این بوده که احتمال نفوذ عوامل خارجی به لوله دودکش را به حداقل میرساند! در حقیقت ورود حشرات، حیوانات و پرندگان به لوله دودکش یا لانه سازی در محل خروجی دودکش یکی از معضلات همیشگی این سیستم بوده است. حالا با نصب این مدل از کلاهک های جدید این احتمال به حداقل رسیده و ایمنی بسیار بالاتری نسبت به کلاهک های قدیمی تر دارد. این مورد به تائید سازمان های ناظر بر ساخت بناها نیز رسیده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.