تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 شهریور 1401 - 22:28
کد خبر : 111951

مرگ ملکه انگلیس / چارلز پادشاه انگلیس شد

مرگ ملکه انگلیس / چارلز پادشاه انگلیس شد

آرمان شرق-گروه بین الملل:دقایقی پیش یک رسانه روسی از مرگ ملکه انگلیس در سن ۹۶ سالگی خبر داد.حالا سوال اصلی این است:چه کسی به جای وی وارث تخت و تاج می‌شود؟ پسرش شاهزاده چارلز یا نوه‌اش شاهزاده ویلیام؟

آرمان شرق-گروه بین الملل:دقایقی پیش یک رسانه روسی از مرگ ملکه انگلیس در سن ۹۶ سالگی خبر داد.حالا سوال اصلی این است:چه کسی به جای وی وارث تخت و تاج می‌شود؟ پسرش شاهزاده چارلز یا نوه‌اش شاهزاده ویلیام؟

مرگ ملکه انگلیس / چارلز پادشاه انگلیس شد

به گزارش تازه‌نیوز، کاخ باکینگهام اعلام کرده که ملکه بریتانیا در بالمورال، از اقامتگاه‌های سلطنتی واقع در اسکاتلند تحت نظر پزشکان قرار گرفته است.

به نقل از بی‌بی‌سی٬ در این بیانیه گفته شده: « پس از ارزیابی های بیشتر، امروز صبح پزشکان ملکه که نگران سلامت او هستند، توصیه کردند که تحت نظارت پزشکی بماند.».اما کاخ باکینگهام در این بیانیه همچنین افزوده که ملکه ۹۶ ساله در بالمورال «راحت و آسوده» ‌است.

این بیانیه پس از آن منتشر شده که ملکه بریتانیا دیروز به توصیه پزشکان از جلسه مجازی شورای خصوصی این کشور برای استراحت خارج شد.

به همه وابستگان نزدیک ملکه فورا اطلاع داده شده و در حال حاضر پرنس چارلز،‌ ولیعهد به همراه همسرش و تعدادی از فرزندان او در بالمورال کنار ملکه و تعدادی دیگر هم در حال سفر به این محل هستند.

لیز تراس، نخست وزیر جدید بریتانیا گفته است که «تمام کشور» از این خبر «عمیقا نگران» هستند.

او گفته: «تمام فکر من و فکر مردم در سراسر بریتانیا در حال حاضر با علیاحضرت ملکه و خانواده اش است.»

ملکه روز گذشته به جای رفتن به لندن، خانم تراس را در کاخ بالمورال به نخست‌وزیری منصوب کرد.

به نقل از مهر اما دقایقی پیش یک رسانه روسی  از مرگ ملکه انگلیس (الیزابت دوم) در سن ۹۶ سالگی خبر داده بود.

چه کسی پادشاه انگلیس می‌‍‌‌شود؟

طرفداران سلطنت معتقدند شاهزاده ویلیام و همسرش (کاترین، دوشس کمبریج) زوج مناسب‌تری برای سلطنت بر انگلیس هستند.

01

02

03

04

05

 

سوال اصلی این است: در صورتیکه ملکه از سلطنت کناره‌گیری کند یا فوت کند چه کسی به جای وی وارث تخت و تاج می‌شود؟ پسرش شاهزاده چارلز یا نوه‌اش شاهزاده ویلیام؟

شاهزاده چارلز نفر اولی است که پس از مرگ مادرش یا کناره‌گیری وی بر تخت سلطنت می‌نشیند. با اینکه سلطنت حق قانونی چارلز است گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که ممکن است وی به نفع پسرش –ویلیام- از سلطنت کنار برود.

شاهزاده چارلز ۶۸ ساله نخستین نفر از خانواده سلطنتی است که در این سن به تخت می‌نشیند. طلاق چارلز از همسرش دیانا در سال‌های اخیر جنجال برانگیز بوده است. شایعاتی وجود دارد که چارلز ممکن است پس از در دست گرفتن قدرت در امور عمومی بیشتر دخالت کند. برخی وی را خطری برای سلطنت می‌دانند و معتقدند چارلز ممکن است درخواست‌ها برای برقراری جمهوری در این کشور را افزایش دهد.

طرفداران سلطنت معتقدند شاهزاده ویلیام و همسرش (کاترین، دوشس کمبریج) زوج مناسب‌تری برای سلطنت بر انگلیس هستند. / اعتماد انلاین

 

چارلز پادشاه انگلیس شد

کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای اعلام کرد ملکه انگلیس در سن ۹۶ سالگی درگذشته است. اکنون با انتشار خبر مرگ ملکه انگلیس، شاهزاده «چارلز» پسر ارشد او وارث تاج و تخت این کشور خواهد بود.

به گزارش مُنیبان؛ اعلام خبر مرگ ملکه انگلیس ساعاتی پس از آن اعلام شد که شاهزاده‌های این کشور پس از دریافت خبر وخامت حال او، شتابزده به کاخ «بالمورال» اسکاتلند رفتند.

از همان ساعات اولیه اعلام خبر وخامت حال الیزابت دوم، رسانه‌های انگلیسی به گمانه‌زنی درباره اجرای عملیات «اسب تک‌شاخ» در اسکاتلند برای مراسم خاکسپاری او و عملیات مشابهی در پایتخت با عنوان «پُل لندن» پرداخته بودند.

نام این عملیات به این دلیل انتخاب شده که اسم رمزی است که از طریق آن نخست‌وزیر را از مرگ ملکه مطلع کرده و به او می‌گوید: «پل لندن خراب شده است». پس از آن، رویه این است که وزارت امور خارجه، این خبر را به سران کشورهای مشترک‌المنافع اطلاع می‌دهد.

«سَم نایت» خبرنگار روزنامه گاردین در سال ۲۰۱۷ در مقاله‌ای نوشته بود، طبق عملیات پل لندن، بعد از مرگ ملکه، خبر آن به صورت امواج زلزله و به شکل مرحله به مرحله در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

در این مقاله نوشته همچنین بر نقش رسانه دولتی «بی‌بی‌سی» در انتقال این خبر به عموم تأکید زیادی شده است. بر همین اساس، از بعد از ظهر دوشنبه لوگوی بی‌بی‌سی به رنگ مشکی درآمده و مجری این شبکه با کت و شلوار و کراوات مشکی در مقابل دوربین حاضر شد. این شبکه از ساعات اولیه اعلام بیماری ملکه اعلام کرد پخش عادی برنامه‌های خود را تا ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران متوقف کرده است.

از سوی دیگر، از بعد از ظهر امروز شمار زیادی از گردشگران خارجی برای مطلع شدن از جدیدترین اخبار درباره وضعیت ملکه انگلیس در مقابل کاخ باکینگهام تجمع کرده بودند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.