تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1402 - 10:41
کد خبر : 142218

مراسم «۱۳ آبان» با چاشنی «طوفان‌الاقصی»

مراسم «۱۳ آبان» با چاشنی «طوفان‌الاقصی»

آرمان شرق-گروه سیاست:دیروز راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان در تهران از میدان فلسطین به سمت لانه جاسوسی «سفارت سابق آمریکا در تهران» و همچنین در سایر استان‌ها با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه دانش آموزان و دانشجویان برگزار شد.

مراسم «۱۳ آبان» با چاشنی «طوفان‌الاقصی»

 

آرمان امروز: راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان در تهران از میدان فلسطین به سمت لانه جاسوسی «سفارت سابق آمریکا در تهران» و همچنین در سایر استان‌ها با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه دانش آموزان و دانشجویان برگزار شد. حاضران در راهپیمایی روز گذشته، ضمن محکومیت جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی با همدستی آمریکای جنایتکار ، حمایت خود را از آرمان‌های انقلاب اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی اعلام و همراهی و همدردی خویش با ملت مقاوم و مظلوم غزه را اعلام کردند.

در پایان قطعنامه‌ای قرائت شد. در بخشی از قطعنامه مراسم یوم الله ۱۳ آبان آمده است: «به آمریکا، انگلستان و فرانسه اعلام می‌کنیم که  محور مقاومت محدود به غزه و فلسطین نیست و اگر بمباران‌ و کشتار وحشیانه مردم مظلوم غزه متوقف نگردد، هیچ سناریویی را دور از ذهن ندانید و آگاه باشید که هویت ما با هراس‌افکنی در جان اشغالگران گره‌خورده و سلاح‌های ما بی‌تاب و جمجمه‎های شما در تیررس ماست و بهای جان بی‌گناهان، منافع و جان‌های شما خواهد بود.»

«محمدباقر قالیباف»، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت ۱۳ آبان ماه گفت: «بدون شک تاریخ همه ملت‌ها، اقوام و ادیان پر از نقاط فراز و نشیب بوده است و ما هم در ایران اسلامی و در نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) روزها و هفته‌های خاصی از جمله همین یوم‌الله ۱۳ آبان را داریم. اگر نگاهی به گذشته خود کنیم، یک سال پس از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، حضرت امام در ۴ آبان ماه و در برابر تصویب کاپیتولاسیون یک سخنرانی تاریخی کردند. به عظمت تشخیص امام در آن روز نگاه کنید که فرمودند «رئیس‌جمهور آمریکا بداند این معنا را که منفورترین افراد دنیا در نظر ملت ایران است. تمام گرفتاری‌های ما از آمریکاست و تمام گرفتاری‌های ما از اسرائیل است. اسرائیل هم از آمریکاست». این سخن برای ۶۰ سال قبل است و اینجا بود که امام را تبعید کردند و این موضوع نشان‌دهنده نگاه عمیق حضرت امام به آمریکا بود. پس از پیروزی انقلاب، در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ لانه جاسوسی را تسخیر کردیم که امام گفتند این مهم‌تر از انقلاب اول بود که علت این مسأله آن است که اسناد و مدارک نشان می‌داد این‌ها می‌خواستند مجدداً همان اتفاقاتی را که در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ رقم زدند و باعث شکست دولت ملی شدند و کودتا کردند، دوباره تکرار کنند.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.