تاریخ انتشار : یکشنبه 28 مرداد 1397 - 10:47
کد خبر : 36044

قرائت گزارش تحقیق و تفحص از دو تابعیتی ها در مجلس

آرمان شرق:گزارش تفحص از بررسی وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین کارت توسط سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در صحن علنی مجلس قرائت شد. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، علی نجفی خشرودی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی گزارش مذکور را که مشتمل بر خلاءهای قوانین موجود

آرمان شرق:گزارش تفحص از بررسی وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین کارت توسط سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در صحن علنی مجلس قرائت شد.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، علی نجفی خشرودی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی گزارش مذکور را که مشتمل بر خلاءهای قوانین موجود در نحوه به کارگیری افراد دوتابعیتی و دارای مجوز اقامت در دستگاه‌های اجرایی، نواقص اجرایی نحوه شناسایی افراد دوتابعیتی، فرصت‌ها و نواقص اجرایی نحوه شناسایی افراد دوتابعیتی، فرصتها و تهدیدهای افراد دارای تابعیت مضاعف، گزارش استعلامات از دستگاه‌های اجرایی و پیش‌نویس طرح تحقیق و تفحص بود را قرائت کرد.

در بخشی از این گزارش آمده است: در بررسی کمیته تحقیق و تفحص از افراد دوتابعیتی و دارای مجوز اقامت در دستگاه‌های اجرایی خلاءهای قانونی و نواقص اجرایی مهمی مشاهده شد. اهم خلاءهای قانونی موجود در این زمینه عبارتند از: عدم تسری ممنوعیت شغلی در صور دیگر پیدایش تابعیت مضاعف و فقدان ضمانت اجرایی موثر در موارد ممنوعیت‌های قانون جاری و عدم الزام افراد به خوداظهاری در بدو استخدام یا در حین اشتغال، که در این خصوص باید ضمن بسط ممنوعیت شعلی در موارد پیش گفته و الزام به خوداظهاری با توجه به پنهانی بودن فرآیند اخذ تابعیت دوم، ضمانت اجرای موثری برای این ممنوعیت‌ها و عدم خوداظهاری وضع شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.