تاریخ انتشار : دوشنبه 15 مرداد 1397 - 12:17
کد خبر : 34179

قبیله ای پولساز که گردشگری بلای جانش شد! /تصویر

قبیله ای پولساز که گردشگری بلای جانش شد! /تصویر

آرمان شرق: «جاراوا» یکی از قدیمی ترین قبایل جهان است و افراد آن در حدود ۳۵ هزار سال پیش از آفریقا به سوی جزایر آندامان مهاجرت کردند و در آنجا ساکن شدند. به گزارش آرمان شرق و به نقل از رکنا؛ در حال حاضر فقط ۴۰۰ نفر از اعضای قبیله جاراوا باقی مانده اند، مردمی

آرمان شرق: «جاراوا» یکی از قدیمی ترین قبایل جهان است و افراد آن در حدود ۳۵ هزار سال پیش از آفریقا به سوی جزایر آندامان مهاجرت کردند و در آنجا ساکن شدند.

به گزارش آرمان شرق و به نقل از رکنا؛ در حال حاضر فقط ۴۰۰ نفر از اعضای قبیله جاراوا باقی مانده اند، مردمی دور از تکنولوژی و تمدن تا جایی که چراغ قوه را که در تاریکی از آن استفاده می شود «ستاره ی شب» می نامند.مردم این قبیله برای ادامه ی حیات هنوز هم ساده ترین شکل ممکن شکار را به کار می برند و برای صید حیوانات از تیر و کمان استفاده می کنند و از اخبار پیشرفت های فزاینده و روزمره ی تکنولوژی کاملاً بی اطلاع هستند.

این قبیله در حال حاضر با بالاترین میزان نابودی مواجه است، به ویژه این که دولت هند یک بزرگراه بین المللی را که از وسط جزیره عبور می کند، احداث کرد.

این بزرگراه باعث شده تا اعضای قبیله جاراوا رفتارهای تهاجمی و خصمانه ای از خود نشان بدهند. به علاوه طمع بسیاری از سرمایه داران خارجی برای بهره برداری از طبیعت شگفت انگیز و سواحل فیروزه ای آن برای جذب هزاران گردشگر در سال، از دیگر عواملی است که این قبیله را در معرض انقراض و نابودی قرار داده است.

گردشگرانی که به این منطقه می آیند در تلاشند تا از آداب و رسوم و رفتارهای عجیب مردم قبیله فیلم و عکس بگیرند و آن ها را به قیمت هزاران دلار بفروشند.

آندامان در ابتدا مستعمره بریتانیا بود، سپس ژاپنی ها آن را تحت اختیار گرفتند و سرانجام پس از پایان جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۷ میلادی به هند الحاق شد.

اما اینک استعمار جدیدی جزیره را در نوردیده است. استعمار و بهره برداری گردشگران از محیط زندگی قبیله جاراوا و شکار حیواناتی که زندگی مردم قبیله تا حد زیادی به آن ها بستگی دارد.

در سال ۱۹۹۹میلادی بیماری های واگیرداری که گردشگران به جزیره آوردند منجر به مرگ ۱۰ درصد از اعضای قبیله شد. ورود سیگار و الکل به جزیره هم باعث عصبانیت مردم جاراوا شده است. سخنگوی رسمی قبیله می گوید: مردم قبیله با هر گونه از اشکال این تمدن مرگبار مخالفند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.