تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 خرداد 1402 - 15:10
کد خبر : 130622

فوری/ امیرعبداللهیان: متن اولیه توافق برجامی در حال جمع بندی است

فوری/ امیرعبداللهیان: متن اولیه توافق برجامی در حال جمع بندی است

آرمان شرق-گروه بین الملل:هفته هاست به طور غیرمستقیم پیام ها برای لغوها ادامه دارد و از طریق وزرای خارجه برخی کشورها نیز تلاش ها برای جمع بندی متن اولیه در حال انجام است. اما برای حفظ آرامش مردم دائما اطلاع رسانی نمی‌کنیم. اما پیشرفتهای خوبی حاصل شده است و امیدواریم به نقاط خوبی برسیم.

فوری/ امیرعبداللهیان: متن اولیه توافق برجامی در حال جمع بندی است

وزیر امور خارجه درباره مذاکرات هسته ای هم گفت: برجام خوب یا بد دارای نقاط ضعف یا قوت امروز یک سند بین المللی است که مقابل بوده و مسیر ما در جهت لغو تحریم هاست.

وزیر امور خارجه ادامه داد: هفته هاست به طور غیرمستقیم پیام ها برای لغوها ادامه دارد و از طریق وزرای خارجه برخی کشورها نیز تلاش ها برای جمع بندی متن اولیه در حال انجام است. اما برای حفظ آرامش مردم دائما اطلاع رسانی نمی‌کنیم. اما پیشرفتهای خوبی حاصل شده است و امیدواریم به نقاط خوبی برسیم.

حجت السلام سید حسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) نیز در این جمع گفت: در سیاست خارجی باید توان گفتمان سازهای بین المللی داشته باشیم. اصل انقلاب در چنین فضایی شکل گرفت. فضای جهان دوقطبی بود. امروز هم نیازمند گفتمان جدید هستیم و این امر مستلزم شناخت از نیازهای جدید جهان است.

وی ادامه داد: ما باید ظرفیت و مصالح خودمان را بدهیم و دچار هیجانات یا پاسخ‌هایی که منافع ما را تأمین نمی‌کند نشویم. قدرت بالای دیپلماسی انقلاب اسلامی در قبل از پیروزی، مدیون ایرانیان مقیم خارج از کشور بود. متاسفانه در اتفاقات سال قبل دشمنان با تمام توان در جهت به کارگیری این توان در جهت مخالف کردند. باید از این ظرفیت بالا استفاده کرد.

حسن خمینی سیاست خارجی را ادامه سیاست داخلی دانست و گفت: در اصول باید محکم ایستادگی کنیم اما راه تقدسی ندارد. نمونه خوب آن قضیه اخیر عربستان است که کار عاقلانه و سنجیده ای بود. قرار نیست ما با بن سلمان رفاقت داشته باشیم یا ماجرای آنها در ترکیه را فراموش کنیم، اما بحث بر سر منافع ملی است. در یمن، لبنان، سوریه و…نباید عقب نشست اما وقتی عقل اقتضا می‌کند باید درست عمل کرد و گرفتار هیجانات هم نباید شد.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.