افشین پیروانی، مدیر تیم پرسپولیس تاکید دارد با وضعیت کنونی، فوتبال باشگاهی ایران سال آینده تعطیل خواهد شد.

افشین پیروانی گفت: من قبل از شروع مسابقه گفتم که با تیم منتخب جهان بازی داریم. بلافاصله پس از این اظهار نظر واکنش‌ها شروع شد و برخی ناراحت شدند که چرا پیروانی چنین حرفی زده است! مگر من حرف خلاف یا گزافی زدم؟ شما کیفیت بروزوویچ هافبک سابق اینتر و فعلی النصر را دیدید. سادیو مانه، رونالدو و… که واقعا تیم منتخب جهان بودند. تازه ۳ بازیکن خارجی دیگر خود را به دلیل این‌که قانون مسابقات اجازه استفاده از آن‌ها را نمی‌داد اصلا بازی ندادند. آن‌وقت تیم پرسپولیس با آن همه قدمت، سابقه و هوادار وقتی می‌خواهد یک مهاجم یک میلیون یا ۱٫۵میلیون دلاری بخرد باید به صدجا جواب پس بدهد! این رقابت برابر نیست و من هم به همین خاطر عنوان کردم که با تیم منتخب جهان بازی داریم.

پس از پایان مسابقه شاهد اظهارات یا نظراتی بودیم که چمن ورزشگاه آزادی به خواست تیم پرسپولیس بلند شده و کیفیت ندارد تا تیم النصر و ستاره‌های تکنیکی‌اش در زمین و اجرای برنامه‌های تاکتیکی ناکام بمانند. مدیر تیم پرسپولیس در این رابطه نیز تصریح کرد: این‌که چمن زمین عمدی خراب بوده دیگر جوک سال است! همین خرابی زمین هفته‌هاست در نشست‌های خبری یحیی گل‌محمدی مطرح می‌شود و حتی ما به همین خاطر مهدی ترابی را اول بازی با النصر و سپس وحید امیری را به دلیل مصدومیت از دست دادیم. بنابراین این اظهارات بی‌پایه و اساس و کذب محض است.

وی ادامه داد: نکته دیگری که حتما لازم می‌دانم بگویم توهین برخی رسانه‌های عربستانی به ورزشگاه ما آزادی بود. رسانه رسمی باشگاه النصر و حساب توییتری این باشگاه حرف اضافه زده که نوشته زمین استادیوم آزادی به درد کاشت سیب زمینی می‌خورد! این حرف معرفتی و جوانمردانه نبوده. ما سعی کردیم بهترین پذیرایی و مهمان‌نوازی را داشته باشیم که خصلت ایران و ایرانی است. حالا کیفیت چمن آزادی که ورزشگاه ملی ماست به هر دلیلی پایین آمده و مرمت نشده است. این حرف‌ها زیبنده و قشنگ نبود.

مدیر تیم پرسپولیس ضمن اشاره به غیبت تماشاگران این تیم یادآور شد: به جرات می‌گویم اگر بازی ما در حضور تماشاگران برگزار می‌شد نه میلاد سرلک از زمین اخراج می‌شد و نه النصر ببرِ ما بود. هواداران پرسپولیس بمب انرژی هستند و می‌توانستند واقعا استادیوم آزادی را تبدیل به جهنم کنند اما متأسفانه به یک دلیل واقعا کودکانه ما از حضور این عزیزان آن هم در بازی حساس با النصر عربستان محروم شدیم. امیدوارم در دیدارهای بعدی لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر بتوانیم از نعمت حضور تماشاگران خودی بهره‌مند شویم.

برخی‌ها معتقدند حضور این‌همه ستاره به ضرر فوتبال ملی عربستان است اما افشین پیروانی عقیده دیگری داشت و عنوان کرد: امروز عربستان مثل دیروز ژاپن است. ژاپنی‌ها تا ۳۰ یا ۴۰ سال پیش اصلا جایی در فوتبال آسیا نداشتند اما چهره‌هایی مثل زیکو، گری لینکر، شیلاچی، پیر لیتبارسکی و… را در سنین بالا به فوتبال باشگاهی خود بردند تا نوجوانان و جوانان خود را به سمت فوتبال ببرند. به موازات آن کارتون فوتبالیست‌ها را هم ساختند تا یک علاقه و اشتیاق عجیبی در این کشور برای رفتن به سمت فوتبال ایجاد شود. محصول آن تفکر، سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی ژاپنی‌ها را حالا می‌توانیم ببینیم که به تیم ملی آلمان ۴ گل می‌زنند. عربستان هم با خرید رونالدو، بنزما، نیمار، سادیو مانه و… می‌خواهد همان راه ژاپن را برود و شک نکنید تا ۱۰ یا ۱۵ سال آینده غول غیرقابل شکست فوتبال آسیا خواهد شد.

مدیر تیم پرسپولیس همچنین به مشکلات اقتصادی و کنونی فوتبال ایران پرداخت و گفت: به نظر من اگر حق پخش تلویزیونی به باشگاه‌ها به ویژه تیم‌های پرطرفدار پرداخت نشود، فوتبال ایران سال آینده ورشکست شده و باید جمع شود. این یک شوخی نیست و حرفی کاملا جدی است چرا که واقعا اغلب باشگاه‌های ما اوضاع خوبی ندارند. در تمام دنیا هم مهم‌ترین منبع درآمد باشگاه‌ها حق پخش تلویزیونی است و اگر این مهم به سرانجام نرسید شاید سال آینده دیگر فوتبال باشگاهی حرفه‌ای نداشته باشیم.