تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 - 12:00
کد خبر : 86811

اگر مردم پشتیبان ما هستند چرا اجازه نمی‌دهید بین ما داوری کنند؟

اگر مردم پشتیبان ما هستند چرا اجازه نمی‌دهید بین ما داوری کنند؟

آرمان شرق- انتظار بعدی از دولت آقای رئیسی بسترسازی مناسب برای حضور آحاد مردم و مشارکت آنها در فعالیت های اقتصادی اجتماعی و سیاسی است و دولت صرفاً باید نقش هماهنگ کننده را ایجاد کند.اگر مردم پشتیبان حرف‌های ما هستند چرا اجازه نمی‌دهید بین ما داوری کنند؟ چرا اجازه نمی‌دهید ما در انتخابات شرکت کنیم. بگذارید انتخابات آزاد برگزار شود.

مراسم بزرگداشت روز دانشجو به همت انجمن وفاق و توسعه دانشجویان دانشگاه شیراز و انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی شیراز با حضور حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران در باغ ارم برگزار شد.
این نشست که دوسال پس از شیوع پاندمی کرونا برگزار می شد جزء معدود برنامه هایی بود که در کشور با حضور یک فعال سیاسی اصلاح طلب برگزار شد.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در این نشست با بیان اینکه تلاش برای زنده نگه داشتن فضای سیاسی کشور وظیفه سنگینی است که دانشگاه و فعالان دانشجویی موظفند آن را زنده نگه دارند، اظهار کرد: اینکه ایران در حال حاضر در چه موقعیتی قرار دارد و چه مسائلی آنرا تهدید می کند و اینکه اولویت کشور چه مسائلی است، مباحثی است که در مجامع علمی و دانشجویی می‌تواند به خوبی مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد.

معاون رئیس جمهور در دولت اصلاحات در ادامه با تاکید بر اینکه سیاست امر بسیار مهمی است، بیان کرد: گاهی اوقات می‌بینیم در جامعه حتی اهالی علم و فرهنگ نیز متوجه اهمیت سیاست و نقش محوری سیاست نیستند؛ در بین اموری نظیر تحصیل و تولید علم، فناوری، دانش، تولید، صادرات، تربیت انسانها، دفاع و امنیت یک موضوع محوری و اساسی وجود دارد و آن سیاست است.

وی ادامه داد: در واقع سیاست است که تعیین می‌کند یک کشور و ملت در چه مسیری قرار است گام بردارند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه با مقایسه وضعیت کشور عراق و کشور مالزی، افزود: عراق کشوری است که تمام تمدن دوره ساسانیان در آن بوده است. پایتخت ساسانیان در بغداد کنونی است، عراق حامل تمدن بین النهرین و اولین و مهمترین مکان در تمدن اسلامی و بعد از حاکمیت اسلام است. اقتصاد کشاورزی نیرومند و ذخایر عظیم نفت، عراق را به کشوری خاص در خاورمیانه تبدیل کرده بود. صدام حزب و ارتش بعث را خیلی جدی گرفت و در اولین فرصت علیه حکومت وقت کودتا کرد و قدرت را در دست گرفت و دو جنگ بزرگ منطقه را به راه انداخت.

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: در مقابل، یک رهبری مثل ماهاتیر محمد در کشور مالزی که شعار اصلی آن “یک کشور و یک ملت” است و بدون ذخایر نفتی با سیاست‌های درست و برنامه های صحیح به یک کشور توسعه یافته تبدیل شد و این نقش یک سیاستمدار آگاه را نشان می دهد. در مقابل صدام با سیاست‌های غلط یک کشور ریشه دار و ثروتمند را تا مرز نابودی کشاند.

مرعشی در ادامه سخنان خود خطاب به دانشجویان خاطرنشان کرد: اولین جمله ای که بعد از ۴۰ سال تجربه به شما می‌گویم این است که سیاست امری نیست که انسان آن را به گوشه‌ای بگذارد و اهمیتی برای آن قائل نباشد. ما نباید سیاست را ترک کنیم، ترک صحنه سیاست هنر نیست. ایستادگی، پیگیری و تدبیر در امور سیاسی می‌تواند کارگشا و راهگشا باشد.

معاون رئیس جمهور در دولت اصلاحات در ادامه با بیان اینکه در شرایط امروز ایران نیز ما امیدواریم دولت آقای رئیسی با هر تدبیری که می‌تواند و با توجه به این که حمایت قوای دیگر را هم در اختیار دارند از موضع عزت مسائل بین المللی ایران را حل کنند، اظهار کرد: بدون بازگشت روابط خارجی به یک سطح عادی و رفع تحریم های بین المللی، حرکت به سمت توسعه اقتصادی، کنترل تورم و حل مشکلات اساسی کشور توسط مسئولین و مدیران امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه امسال هفدهمین سالی است که کشور و ملت ایران درگیر بحران بین المللی هسته‌ای هستند و طولانی شدن این بحران، اقتصاد ایران را ضعیف می‌کند و اقتصاد ضعیف موجب نارضایتی مردم می شود، تاکید کرد: مردم سرمایه اصلی جمهوری اسلامی هستند و در نبود مردم و مایوس شدن فرهنگیان و دانشگاهیان و ناتوانی صاحبان صنایع و سرمایه نتیجه مطلوبی حاصل نمی شود.

وی افزود: انتظار بعدی از دولت آقای رئیسی بسترسازی مناسب برای حضور آحاد مردم و مشارکت آنها در فعالیت های اقتصادی اجتماعی و سیاسی است و دولت صرفاً باید نقش هماهنگ کننده را ایجاد کند.اگر مردم پشتیبان حرف‌های ما هستند چرا اجازه نمی‌دهید بین ما داوری کنند؟ چرا اجازه نمی‌دهید ما در انتخابات شرکت کنیم. بگذارید انتخابات آزاد برگزار شود./ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.