تاریخ انتشار : شنبه 11 فروردین 1403 - 23:40
کد خبر : 150815

فردا تهران باران می بارد/ هشدار دریایی سطح زرد برای دو سامانه

فردا تهران باران می بارد/ هشدار دریایی سطح زرد برای دو سامانه

آرمان شرق-گروه جامعه: آسمان تهران فردا (۱۲ فروردین ماه) صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها نیمه ابری گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (۱۳ فروردین ماه) آسمان صاف تا قسمتی ابری از بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 فردا تهران باران می بارد/ هشدار دریایی سطح زرد برای دو سامانه

شفقنا: سازمان هواشناسی کشور نسبت به افزایش ارتفاع موج در دریای خزر از امروز تا فردا و مواج شدن خلیج فارس و تنگه هرمز در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه هشدار داد.

بر اساس هشدار دریایی سطح زرد سازمان هواشناسی برای دو سامانه، از اواخر وقت امروز شنبه تا عصر یک‌شنبه، شاهد افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای بیش از ۲۶ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا بین یک تا ۱/۵ متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های مازندران و گلستان، در دریای خزر خواهیم بود که خطر غرق شدن شناگرها، آسیب به تور‌های صیادی، آسیب به شناور‌های سبک و اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل می‌شود.

منع فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی، منع تردد شناور‌های سبک، منع ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل توصیه شده است.

همچنین به دنبال فعالیت سامانه دوم از بعدازظهر دوشنبه تا بعدازظهر سه‌شنبه افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا ۲۶ نات (باد جنوب‌غربی) و افزایش بیشینه ارتفاع امواج بین ۱/۵ تا ۲ متر با تأکید بر مناطق ساحلی و جزایر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در نواحی شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز را در بر می‌گیرد.

اختلال در تردد‌های دریایی، خطر غرق شدن شناگر‌ها و پاره شدن تور‌های صیادی و، احتمال اختلال در فعالیت‌های شیلاتی و فعالیت‌های سکو‌های نفتی از جمله مخاطرات این شرایط جوی است.

منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، منع تردد‌های شناور‌های سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکو‌های نفتی نیز در این مناطق ضروری است.

فعالیت سامانه بارشی از فردا برای تهران

طبق پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان تهران، از فردا در نیمه شمالی و ارتفاعات استان، افزایش ابر و گاهی رگبار پراکنده با احتمال رعد و برق پیش بینی می شود.
 ایسنا: طبق پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان تهران، از فردا در نیمه شمالی و ارتفاعات استان، افزایش ابر و گاهی رگبار پراکنده با احتمال رعد و برق پیش بینی می شود.

بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران امروز آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد پیش بینی می‌شود.

فردا ۱۲ فروردین تا روز دوشنبه ۱۳ فروردین با عبور موج ضعیفی از منطقه پیرو هشدار سطح زرد در نیمه شمالی و ارتفاعات استان، در بعضی ساعات افزایش ابر و گاهی رگبار پراکنده با احتمال رعد و برق مورد انتظار می‌باشد. همچنین طی این مدت در نیمه جنوبی، مناطق غربی و ارتفاعات گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

برای روزهای سه‌شنبه ۱۴ فروردین و چهارشنبه ۱۵ فروردین در ارتفاعات به ویژه ارتفاعات شمال شرقی استان، در بعضی ساعات افزایش ابر، گاهی رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی مورد انتظار می‌باشد.

طبق این گزارش، آسمان تهران فردا (۱۲ فروردین ماه) صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها نیمه ابری گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (۱۳ فروردین ماه) آسمان صاف تا قسمتی ابری از بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فرودگاه مهرآباد و چیتگر با بیشینه دمای ۱۸ و کمینه دمای ۱۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران و ایستگاه توچال با بیشینه ۴- و کمینه ۷- سردترین نقطه تهران طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.