تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 اسفند 1400 - 23:51
کد خبر : 95632

ترکیب پرسپولیس برابر نفت مسجد سلیمان/ تمیروف مهاجم اصلی

ترکیب پرسپولیس برابر نفت مسجد سلیمان/ تمیروف مهاجم اصلی

آرمان شرق- گروه ورزش:تیم پرسپولیس در چارچوب بازی های هفته ۲۲ مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ میهمان نفت مسجد سلیمان خواهد بود.

آرمان شرق- گروه ورزش:تیم پرسپولیس در چارچوب بازی های هفته ۲۲ مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ میهمان نفت مسجد سلیمان خواهد بود.

پرسپولیس و استقلال از آغاز لیگ بیست و یکم رقابت نزدیکی داشتند و تیم گل محمدی هرچند در این مسیر نتوانست تیم مجیدی را پشت سر بگذارد، ولی مدام فاصله نزدیکی داشت تا این که شکست این هفته در آبادان فاصله دو تیم را به شش امتیاز رساند و هواداران در فاصله ۹ هفته تا پایان مسابقات نگرانند که این اختلاف جبران نشدنی باشد.

قبل از نتایج هفته بیست و یکم اکثر کارشناسان بر این عقیده بودند که نتیجه دربی می تواند قهرمان لیگ را تعیین کند، ولی شکست غیرمنتظره پرسپولیس کفه ترازو را به نفع تیم استقلال سنگین کرد و به این تیم حاشیه امنیت خوبی داد.

استقلال و پرسپولیس در این فصل با دو سبک متفاوت بازی می کنند، ولی تفاوت فنی زیادی ندارند و به نظر می رسد آنچه عامل بازماندن تیم گل محمدی شده، ناکامی در بحث های انگیزشی و معضلات درون تیمی بوده است.

هر دو مربی بارها با طرح بحث جانبداری داوران یا مسوولان از تیم رقیب سعی در تهییج بازیکنان شان داشتند، با این تفاوت که این عامل انگیزه بخش برای استقلال که در سال های گذشته قهرمان نشده خیلی بهتر کار کرده تا پرسپولیس که قهرمان فصول اخیر است.

علاوه بر این بنظر می رسد اتحادی که کمک کرد پرسپولیس بازی های سخت فصل های قبل را با موفقیت پشت سر بگذارد، این فصل در این تیم دیده نمی شود. افت روحی حامد لک نتیجه فضایی است که علیه این دروازه بان شکل گرفته و تعدادی از بازیکنان هم به حاشیه رانده شدند تا تیم در مقطع حساس پایان فصل تضعیف شود.
اتفاقی که برای تیم گل محمدی در ورزشگاه تختی آبادان رخ داد، فقط به از دست دادن احتمالی رکورد دبل هتریک قهرمانی و وا دادن کورس به حریف سنتی ختم نخواهد شد. سرخ پوشان با هدایت یحیی گل محمدی به سرعت هر چه تمام تر در حال بدل شدن به یک تیم معمولی با حداقل پتانسیل هستند و شیبی که اتوبوس پرسپولیس را با شتاب زیادی در دل خود قرار داده، مقصدی جز باتلاق چسب ناک و دست وپاگیر فراموشی نخواهد داشت. درست از دومین سالی که یحیی گل محمدی به اصطلاح تیمش را خودش بسته و از صفر تا صد پنجره نقل وانتقالاتی را با نظر و دستوراتش جمع کرده، چنین مشکلات و ناهنجاری هایی گریبان گیر باشگاه و تیم پرسپولیس شده. جذب بازیکنان بسیار معمولی با قراردادهایی گرانبها و گزاف، از مهم ترین میراث های گل محمدی برای مدیران فعلی و بعدی باشگاه خواهد بود؛ نه ۲ قهرمانی پیاپی آن هم پس از دوران طلایی برانکو ایوانکوویچ.

تیم پرسپولیس در هفته های گذشته کاملاً سینوسی نتیجه گرفته و بر کسی پوشیده نیست که سرخ ها از بیماری عدم ثبات در تفکرات کادرفنی رنج زیادی می برند. تغییرات مدام در ترکیب تیم و دستکاری نامناسب بعضی پست های مهم و حیاتی، قرمزپوشان را بر لبه پرتگاهی قرار داده که در ابتدا حداقل به از دست رفتن رسمی شانس قهرمانی در ۲ جام باقی مانده و در نهایت به جا ماندن از سهمیه های لیگ قهرمانان آسیا (AFC Champions League) منجر خواهد شد.

همه بر این قضیه گواه هستند که پرسپولیسی ها حتی در روزهایی که برنده هم باشند، نشانی از یک تیم مسلط و قهرمان در نمایش شان دیده نمی شود و پیروزی ها بیشتر بر اثر خلاقیت های فردی و اتفاق بوده تا تعابیر فنی از سوی کادرفنی. با این حجم از هزینه، نباید غافل شد که پاشنه آشیل سرخ پوشان در لیگ بیست ویکم تنها کادرفنی و ضعف مفرط آنها بوده و در حالی که دیگر هواداران در نقش سهامدار و مالکین باشگاه نقش آفرینی خواهند داشت، ادامه این وضع موجود آسیب هایی جدی به پیکره هواداری، اقتصادی و اجتماعی حول محور باشگاه پرسپولیس وارد خواهد ساخت.

ترکیب پرسپولیس برابرنفت مسجد سلیمان
شاید حدود دو ماه قبل بود که گپی با محمد نصرتی مربی فعلی تراکتور داشتیم؛ آن مصاحبه به سمت پرسپولیس و خط دفاع و دروازه بان این تیم کشیده شد. این جمله نصرتی را خوب به یاد دارم:« وقتی از ما می پرسند شغلت چیست، نمی گوییم مدافع یا دروازه بان… همه فوتبالیست هستیم و باید بازی با پای خوبی داشته باشیم.» این حرف نصرتی را می توان دستمایه صحبت در مورد حامد لک دروازه بان پرسپولیس کرد؛ این روزها بحث های فراوانی پیرامون اشتباهات حامد لک مطرح است و از طرفی رادوشویچ هم با مصاحبه تندی که علیه فنایی انجام داده، هیزم به آتش این ماجرا ریخته است. محمد نصرتی بر این باور بود که اگر حامد لک بازی با پا را که جزو ضعف هایش است، جبران نکند، یک دروازه بان معمولی است.

دروازه بان عادی هم به درد پرسپولیس و تیم ملی نمی خورد. اکنون حامد لک به غیر از مشکل بازی با پا، اشتباهات فاحش دیگری هم دارد که منجر به باخت و گل خوردن تیمش می شود. تیمی که می خواهد قهرمان لیگ شود، دروازه بان درجه یک می خواهد؛ دروازه بانی که نه تنها با اشتباهاتش امتیاز تیمش را بسوزاند، بلکه با واکنش هایش امتیاز برای تیم خود جمع کند و در مسیر قهرمان شدن نقش پررنگی داشته باشد. سال گذشته حامد لک عملکرد نسبتاً خوبی داشت و شاید تنها مشکل او، بازی با پا بود که چندان به چشم نیامد و پرسپولیس از این بابت آسیب ندید.

«پاکدل» به خاطر دربی دیدار با نفت مسجدسلیمان را از دست داد

سه بازیکن مصدوم پرسپولیس تمریناتشان را آغاز کردند.

حامد پاکدل و میلاد سرلک به صورت اختصاصی در تمرینات شرکت کردند اما امید عالیشاه به تمرینات تیمی بازگشت تا امید کادرفنی برای استفاده از این بازیکن در دیدار برابر نفت مسجد سلیمان زنده شود.

وضعیت درمانی میلاد سرلک نیز طبق برنامه پیش رفته و به نظر می‌رسد او در فهرست پرسپولیس برای این جدال حساس قرار بگیرد.

حامد پاکدل اما به نظر نمی‌رسد که به بازی با نفت مسجد سلیمان برسد. به توجه به در پیش بودن شهرآورد به نظر می‌رسد که او بازی هفته بیست و دوم را از دست بدهد تا برای جدال با استقلال آمادگی کامل داشته باشد./سرپوش فوتبالی

ترکیب پرسپولیس برابر نفت مسجد سلیمان:احمد گوهری، سید جلال حسینی، وحدت هانانوف، رامین رضاییان، سعید آقایی، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، احسان پهلوان، مهدی ترابی، وحید امیری و شرزود تمیروف

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.